به گزارش صدای حوزه، حجتالاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش درباره وضعیت آموزش و پرورش، اظهار کرد: وضع فعلی آموزش و پرورش از نظر آموزش معلق میان آسمان فضای مجازی و کف مدارس است و کلاسهای درس هم از نظر بینش در خواب خرگوشی و از نظر منش در حال خود فراموشی است.
وی به مشکلات آموزش پرورش اشاره کرد و گفت: عدم نیروی انسانی مرتبط، عدم جایگاه شایسته معلمی، قیاس مقام معلمی با کارمندی، عدم پرداخت حقالزحمه عادلانه و محسنانه، انفعال در برابر قوانین به ظاهر بینالمللی، تمرکز خدمات در کلانشهرها، رفتار ارباب و رعیتی وزارت علوم با آموزش و پرورش، استفاده مصرفی از آموزش و پرورش توسط سایر وزراتخانهها، دستگاهها و سازمانها، استفاده تجاری از نیاز و استعداد دانشآموزان توسط هشت پای کنکور، تحقیر مربیان و متربیان توسط برخی از مدارس غیردولتی، خصوصیسازی ناپیوسته و ناپیدا در برخی از دورههای تحصیلی و برخی رشتههای فنی و مانند آن و برگزاری نمادین برخی از رشتههای هنری و فرهنگی از جمله مشکلات آموزش و پرورش است.
ویژگیهای وزیر آینده آموزش و پرورش
حجتالاسلام والمسلمین درودی به ویژگیهای رئیسجمهور موفق پرداخت و افزود: رئیس جمهور موفق باید از نظر اعتقادی و محتویات قلبی در سطح اجتهاد و از نظر عبادی در سطح نیروهای جهادی و از نظر رفتاری در سطح رزمندگان شب عملیات باشد.
وی در خصوص ویژگیهای وزیر آینده آموزش و پرورش گفت: وزیر آموزش و پرورش باید از نظر علمی و عملی به مانند شهید رجایی و از نظر جهادی و عملیاتی مانند شهید نواب صفوی باشد.
۱۵ اقدام برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش
معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش به راههایی برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش ۱۵ اقدام پیشنهاد میکنم.
۱- وزیر آموزش و پرورش از میان نخبگان جهادی باشد
۲- ارتقای دانشگاه فرهنگیان در سطح دانشگاه تهران بلکه فراتر
۳- پذیرش نیروی انسانی از نخبگان در کشور
۴- تأمین نیازهای نیروی انسانی آموزش و پرورش بدون قیاس با کارمندان دولت
۵- برخورداری مناطق کم برخوردار از مجتمعهای آموزشی هم سطح مدارس برخوردار کلانشهرها
۶- احیای ساختار شکلی و محتوایی معاونت پرورشی
۷- الزام انتصاب تمام مدیران به ارائه برنامه جهت امور پرورشی دانشآموزان
۸- مکلف کردن قانون انتصاب وزیران، استانداران و فرمانداران به ارائه برنامه جهت آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی
۹- بورسیه کردن دانش آموزان مناطق کم برخوردار توسط وزراتخانه ها و سایر دستگاههای اجرایی
۱۰-الزام مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و هم چنین وزرات علوم جهت مهد کودک و مدارس پیش دبستانی و ابتدایی برای تهیه و تأمین محتواهای تراز انقلاب اسلامی
۱۱- تهیه و تنظیم و تدوین نظام تعلیم و تربیت ۶ ساحتی جهت خروجیهای مدارس جهت اشتغال و اعتبار اخلاق اجتماعی متربیان
۱۲- ترمیم از هم گیسختگی زنجیره تحصیل در مناطق روستایی و آسیب پذیر
۱۳- ۶ ساحتی کردن برنامههای تربیتی آرمانی مانند راهیان نور و وفاداری به وصیت نامههای شهدا
۱۴- پیشگیری و ترمیم از زمینههای بیمهری درونی و مهرورزی دروغین خارجی جهت گرایش دانشآموزان نخبه به فریبهای دشمنان و وعدههای شیطانی آنها در داخل کشور و اختاپوس رسانههای غربی
۱۵- استفاده از دانشآموزان در احیای بدنه آموزش و پرورش در امور اندیشهورزی و اندیشهسازی و اجرای اندیشههای تراز انقلاب اسلامی توسط آنان در سطوح مختلف