• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

0
نگاهی به پدیده های ورزشی از زاویه فرهنگی؛

طارمی فراتر از یک لژیونر فوتبالیست

  • کد خبر : 42829
  • 25 اردیبهشت 1401 - 14:13
طارمی فراتر از یک لژیونر فوتبالیست
مهدی طارمی با روزه داری و با به دوش کشیدن پرچم عزیز کشورمان، شایستگی های قابل تقدیر خود را ثابت کرد و جا دارد بگوئیم، مهدی طارمی فراتر از یک لژیونر فوتبالیست ظاهر شد و در ابعاد فرهنگی و ارزش های ملی نیز خوش درخشید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، شب گذشته باشگاه پورتوی پرتغال قهرمان لیگ این کشور شد و این قهرمانی را جشن گرفت. نقطه عطف این مراسم حضور مهدی طارمی، ملی پوش تیم ملی کشورمان در بین بازیکنان پورتو بود؛ آن هم همراه با پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران!

حضور این بازیکن ایرانی در باشگاه پورتو در حالی که  بهترین گلزن تیمش و سومین پاسور برتر لیگ پرتغال شده است، از چند زاویه اهمیت دارد:

درخشش طارمی و نقش وی در قهرمانی پورتو

اول؛ این که طارمی از بازیکنان شاخص و اثرگذار این تیم در فصل جاری بود و توانست با تلاش ستودنی خود، نگاه ها را به خود جلب نماید. وی که با زدن ۲۰ گل و دادن ۱۲ پاس گل، موثرترین بازیکن تیمش در راه رسیدن به قهرمانی بود، سال گذشته نیز در لیگ قهرمانان اروپا برای تیم خود، خوش درخشید به طوری که سوپرگل قیچ برگردان او به عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا (۲۱-۲۰۲۰) انتخاب شد.

در این باره بخوانید:

سوپرگل مهدی طارمی به چلسی، بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا (۲۱-۲۰۲۰) انتخاب شد

پیام حضور یک مسلمان شیعه در فرامتن اروپای مسیحی

دوم؛ این که روزه داری طارمی در ماه مبارک رمضان مورد توجه سرمربی، هواداران باشگاه پورتو و فوتبال دوستان پرتغالی قرار گرفت. روزه داری یک بازیکن مسلمان شیعه در فرامتن یک کشور مسیحی در قاره اروپا، آن هم در دورانی که موج اسلام هراسی و قرآن ستیزی در این قاره جولان می دهد، پیام هایی تاثیرگذار با خود به همراه خواهد داشت.

در این باره بخوانید:

بازتاب روزه داری و درخواست جالب طارمی در جریان بازی حساس

طارمی

جلوه پرچم ایران بر دوش طارمی

سوم؛ این که طارمی در هنگام جشن پیروزی، با افتخار پرچم جمهوری اسلامی را بر دوش خود انداخته بود؛ صحنه ای که بارها در جشن قهرمانی تیم های فوتبال برای بازیکنان کشور های مختلف دیده بودیم و شاید تصور این که روزی پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر دوش یک ستاره ایرانی در چنان قابی مشاهده کنیم و افتخار نماییم، چندان دست یافتنی به نظر نمی رسید؛ اما مهدی طارمی به این تصور دور، رنگ واقعیت بخشید.

به علاوه این که حضور منافقین کوردل در اروپا و آمریکا و تحت فشار قرار دادن ایرانی های مقیم این دو قاره در هنگام رای دادن در انتخابات های ایران و حضور هنرمندانی نظیر پرویز پرستویی در جشنواره های خارج از کشور، جو روانی‌ای را ایجاد کرده که حرکت بر خلاف آن جرات و جسارتی مثال زدنی را می طلبد، که طارمی با شجاعت تمام، در این زمینه خود را ثابت کرد.

طارمی

از آنجا که ورزشکاران ما به نوعی سفیران فرهنگی اجتماعی این مرز و بوم محسوب می شوند و در سال های اخیر، شاهد رشد تعداد ورزشکاران کشورمان در باشگاه های خارج از کشور و به خصوص اروپا هستیم، آنچه حائز اهمیت به نظر می رسد، این است که حضور ایشان آن هم در مدت زمان قابل توجه، در رویدادهای ورزشی خارجی را نه تنها از بُعد ورزشی بلکه باید از بُعد فرهنگی نیز مورد توجه ویژه داشت و متولیان امر فرهنگ، در جهت غنای فرهنگی رفتار و کردار این ورزشکاران، ماموریت جدید و ویژه ای برای خود تعریف نمایند و با قدردانی از ایشان، موجب تقویت این چنین اقدامات و روحیات و مایه دلگرمی این دست ورزشکاران شوند.

مهدی طارمی با روزه داری و با به دوش کشیدن پرچم عزیز کشورمان، شایستگی های خود را ثابت کرد و قطعا جا دارد از وی تقدیر شود و با توجه به نکات گفته شده جا دارد بگوئیم، مهدی طارمی فراتر از یک لژیونر فوتبالیست ظاهر شد و در ابعاد فرهنگی و ملی نیز درخشید؛ حضور چنین ورزشکارانی با کمیت و حتی کیفیت فرهنگی بالاتر، می تواند در انتقال فرهنگ و ارزش های دینی به خارج از جغرافیای اسلام، نقش به سزایی را ایفا نماید که نباید از آن غفلت نمود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42829
  • نویسنده : عمار جوکار

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.