• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

3
نگاهی به روزه‌داری بازیکنان سرشناس فوتبال:

درخشش ستاره‌های مسلمان در آسمان ماه مبارک رمضان

  • کد خبر : 40766
  • 23 فروردین 1401 - 15:20
درخشش ستاره‌های مسلمان در آسمان ماه مبارک رمضان
سال گذشته عملکرد بازیکنان مسلمان دو باشگاه مهم لیورپول و منچسترسیتی زیر ذره‌بین قرار گرفت و نتیجه جالبش این بود که نشان داد این بازیکنان در ماه رمضان و با وجود روزه گرفتن، عملکردشان در مقایسه با ماه‌های قبل به مراتب بهتر بوده است.

به گزارش صدای حوزه، اگر طی یک هفته اخیر و با شروع ماه مبارک رمضان، صفحات ستاره‌های مسلمان دنیای ورزش را چک کرده باشید، با پیام‌هایی رو‌به‌رو می‌شوید که این بازیکنان با شروع ماه رمضان منتشر کرده‌اند. آنها با تبریک شروع ماه روزه‌داری، این پیام را نیز به مردم دنیا می‌دهند که روزه‌داری هیچ منافاتی با زندگی و ورزش حرفه‌ای ندارد.

البته این مساله در بسیاری‌ها از کشورها به همین راحتی‌ها هم نیست و ورزشکاران برای آن‌که عملکردشان به دلیل روزه مورد قضاوت منفی قرار نگیرد، این موضوع را پنهان می‌کنند یا به قدری تلاش خود را مضاعف می‌کنند که نشان دهند روزه هیچ تاثیر منفی روی بازی‌هایشان ندارد.

در این میان، برخی سازمان‌های غیر دولتی نیز به کمک ورزشکاران مسلمان آمده‌اند. یک نمونه مشخص آن، سازمانی به نام « راهنمایان مسلمان در ورزش » است که از سال ۲۰۱۴ کار خود را در انگلیس شروع کرد. این سازمان در طی این سال‌ها با تمام باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس همکاری داشته و با برگزاری سمینارهای مختلف سعی کرده این باشگاه‌ها و هوادارانش را با اسلام آشنا کند.

یکی از اقدامات جالب آنها، بررسی عملکرد بازیکنان مسلمان در طول ماه رمضان است. سال گذشته عملکرد بازیکنان مسلمان دو باشگاه مهم لیورپول و منچسترسیتی زیر ذره‌بین این گروه قرار گرفت و نتیجه جالبش این بود که نشان داد این بازیکنان در ماه رمضان و با وجود روزه گرفتن، عملکردشان در مقایسه با ماه‌های قبل به مراتب بهتر بوده است.

بسته‌های رمضانی

یکی از مجموعه‌های غیر دولتی در انگلیس که کمک زیادی به ورزشکاران مسلمان کرده است، « نجوم اسپورت » است. این مجموعه با اقدامات و فعالیت‌های خود سهم بسزایی در معرفی جامعه مسلمان بین باشگاه‌های ورزشی داشته و کمک کرده تا ورزشکاران مسلمان هم فضای راحت‌تری را تجربه کنند.

این مجموعه در رمضان امسال دست به ابتکار جالبی زده و با تهیه یک بسته مناسب، آن را برای ۲۷۰ ورزشکار مسلمان در سراسر انگلیس فرستاده است. ۱۸۰ فوتبالیست از لیگ برتر و لیگ‌های پایین‌تر، جز دریافت کنندگان این بسته‌ها نیز بوده‌اند.

در این بسته‌ها، چند عدد خرمان، یک بطری آب زمزم، یک سجاده و یک عطر وجود دارد. یکی از محتویات جالب این بسته، مقاله‌ای به قلم دکتر ظفر اقبال است که در باشگاه کریستال پالاس فعالیت می‌کند. او که یک متخصص تغذیه است، در این مقاله نکات مهمی در مورد تغذیه در طول ماه رمضان در اختیار ورزشکاران قرار داده است.

روزه‌داری طارمی در پورتو:

سرجیو کونسیسائو، همین چند روز پیش و در نشست خبری بازی هفته ۲۹ پورتو مقابل ویکتوریا گیمارش در خصوص روزه‌داری مهدی طارمی و زایدو سانوسی بازیکن مسلمان و نیجریه‌ای این تیم گفت: من کاتولیک هستم و روزه می‌گیرم.

دیروز در حالی که روزه داشتم، ۲۰ کیلومتر دویدم و این عین حقیقت است. ارزش‌هایی وجود دارد که انسان را پرورش می‌دهد. شرایطی که از فقدان لحظه‌ای غذا پا را فراتر گذاشته و ما را در بازی قوی‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: ما البته یک بخش پزشکی داریم که بهترین متخصص تغذیه در جهان به نام ویتور هوگو در آن حضور دارد. همه چیز برنامه‌ریزی شده است، به همین دلیل آنها ۱۰۰ درصد برای بازی آماده هستند. البته نمی‌گویم که بازیکنان مسلمانم حتما از ابتدا در زمین بازی حضور خواهند داشت اما روزه گرفتن، مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاورده و می‌توانند به راحتی بازی کنند.

رومان سایس، مدافع مراکشی تیم ولورهمپتون :

«یکی از جنبه‌های زیبای ماه رمضان برای من، اهمیت و تاکید دوباره برای غذا خوردن و نوشیدن آب سالم است. این‌که عده‌ای در جهان برای رسیدن به همین نیازها، با چالش‌ها و مشکلات فراوانی رو‌به‌رو هستند، بسیار دردناک و سخت است.

ما حتی می‌توانیم این موضوع و اهمیت آن را به کودکان آموزش دهیم. یک جنبه دیگر این ماه، زمانی است که دیگر هم تیمی‌ها در تمرینات و رختکن در مورد این ماه از من سوال می‌پرسند. این که می‌توانم در مورد اسلام و اعتقاداتم با دیگر بازیکنان حرف بزنم و آنها نیز نظرات‌شان را به راحتی بیان کنند، برایم لذت‌بخش است. »

کریم بنزما، ستاره رئال مادرید :

«رمضان و روزه‌داری تاثیری روی تمرینات من نمی‌گذارد. رمضان بخشی از زندگی و دین من است. من مشکلی با روزه گرفتن ندارم
و وقتی روزه می‌گیرم حالم خوب است و احساس خوبی از این کار دارم.»
در کنار روزه‌داری
بنزما تاکید ویژه‌ای بر دیگر مناسک اسلامی دارد به‌طوری‌که هر سال
به سفر حج می‌رود.

پل پوگبا، هافبک تیم‌ملی فرانسه
و باشگاه منچستریونایتد :

«سال‌هاست در ماه رمضان روزه می‌گیرم و مشکلی ندارم. علاوه بر این، یک متخصص حرفه‌ای تغذیه در کنارم حضور دارد که طول این ماه کمک زیادی به من می‌کند. او با دادن رژیم‌های
غذایی مناسب و پروتئین‌های کافی، اجازه نمی‌دهد مشکلی در تمرینات و جریان بازی‌ها داشته باشم. در کنار این موارد، حس و حال خوب روزه گرفتن باعث می‌شود هر سال با اشتیاق این کار را انجام دهم.»

انگولو کانته، هافیک تیم ملی فرانسه و باشگاه چلسی:

کانته در جریان یکی از بازی‌های تیم‌ملی فرانسه که در ماه‌رمضان بود، به صورت مخفیانه روزه گرفت. در میان همه بازیکنان و کادر فنی، فقط جرمی روتن متوجه این موضوع شد. کانته پیش از شروع بازی پیش روتن رفت و گفت: «از تو خواهش می‌کنم اجازه نده کسی از این مساله باخبر شود.» باتن می‌گوید کانته این کار را کرد زیرا ممکن بود شانس حضور در ترکیب اصلی را از دست بدهد. البته خود باتن می‌گوید کانته به قدری در آن بازی درخشان بازی
کرد که هیچ فردی متوجه روزه گرفتن او نشد.

مسوت اوزیل، هافبک سابق تیم‌ملی آلمان
و باشگاه‌های رئال و آرسنال :

یکی از اقدامات مسوت اوزیل طی سال‌های اخیر در طول ماه رمضان، اقدامات خیر خواهانه اوست. او به تازگی و در آستانه ماه رمضان، حدود ۱۰۰ هزار دلار در اختیار صلیب سرخ ترکیه قرار داد. بنا به گفته صلیب سرخ، با این کمک نزدیک به ۱۶ هزار بسته افطار تهیه شد و در اختیار نیازمندان در ترکیه قرار گرفت.
همچنین ۲۰۰۰ بسته غذایی برای آوارگان سوری و ۹ هزار بسته افطار برای مسلمانان سومالی از همین مبلغ تهیه و آماده شد.

کولو توره، بازیکن سابق آرسنال و من‌سیتی
و مربی کنونی لسترسیتی:

«دین و مذهب برای من همه چیز است و تصور می‌کنم بدون دین به هیچ وجه آدمی که در حال حاضر هستم، نبودم. اسلام به من کمک کرد پیشرفت کنم و انسان بهتری باشم. همیشه حس و حال خوبی نسبت به روزه گرفتن داشته‌ام. تنها نکته در سال‌های بازی کردن این بود که سعی می‌کردم کسی متوجه روزه گرفتن من نباشد. تلاشم را در تمرینات و بازی‌ها بیشتر می‌کردم تا ضعفی از خودم نشان ندهم تا کسی نتواند به دلیل روزه گرفتن از من ایراد بگیرد.»

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40766
  • منبع : روزنامه جام جم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.