• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

4
حاشیه ای دیگر از بی بی سی فارسی؛

در اماکن تاریخی زیر آواز بزنید و برای ما ویدئو بفرستید!

  • کد خبر : 38700
  • 01 اسفند 1400 - 16:08
در اماکن تاریخی زیر آواز بزنید و برای ما ویدئو بفرستید!
بی‌بی‌سی فارسی به تازگی با راه‌اندازی یک پویش از مردم خواسته به آوازخوانی در مکان‌های تاریخی بپردازند.

به گزارش صدای حوزه، آواز خواندن در بناهای تاریخی طی چند سال اخیر به یکی از تفریحات گردشگران تبدیل شده و بسیاری از افراد در سفر به اماکن تاریخی به ویژه جاذبه‌هایی که در آن انعکاس صدا رخ می‌دهد، زیر آواز می زنند.

پل خواجو یکی از پایگاه‌های اصلی گردشگری در اصفهان است، پلی که در هر ساعت و در هر روز مردم در کنارش سرزنده و شاد به تفریح مشغول هستند.

خواجو را به عنوان پل موسیقی هم می‌شناسند چرا که زیر پل به دلیل اکو صدای مناسبی که دارد همواره محلی برای تجمع و آواز خواندن بوده است. 

 مسجد شیخ لطف الله هم یکی دیگر از اماکنی است که در آن انعکاس صدا رخ می‌دهد و اگر زیر گنبد مسجد بایستید و آواز بخوانید، پیچیدن صدا در آن را متوجه می‌شوید.

دلیل این اتفاق این است که دیوارهای این مسجد بر اساس معادلات ریاضی ساخته شده و بازتاب صوت روی یکی از دیوارها باعث می‌شود صدا به تمام جهت‌های مسجد انعکاس پیدا کند.

حاشیه ای دیگر از بی بی سی فارسی!

حالا بی بی سی فارسی از این امکان در جاذبه‌های تاریخی ایران سوء استفاده کرده تا بار دیگر با راه‌اندازی یک پویش و فراخوان تازه، حاشیه‌های جدیدی را ایجاد کند.

این رسانه به تازگی با انتشار ویدیویی از آوازخوانی یک خانم در کاخ اردشیر بابکان، چنین نوشته است: «آیا شما هم دوست دارید در مکان‌های تاریخی بخوانید؟

کاخ اردشیر بابکان ۱۸۰۰ سال پیش در دوران ساسانیان و زمان سلطنت اردشیر بابکان، بنیانگذار این سلسله در فیروزآباد ساخته شد. فیروز آباد شهری در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شیراز است. 

اگر شما هم  در مکان‌های تاریخی می‌خوانید، می‌‌توانید برای ما ویدیوهای خود را بفرستید.»

این در حالی است که چندی پیش هم ویدیویی از آوازخوانی یک توریست زن فرانسوی در مسجد شیخ لطف‌الله در فضای مجازی بحث برانگیز شد.

اما سؤال اینجاست که آیا مسئولان انگلیسی هم اجازه می‌دهند که مردم در کاخ باکینگهام و یا کلیسای وست مینستر آواز بخوانند و فیلم بگیرند؟

آن هم در شرایطی که بسیاری از اماکن تاریخی از حساسیت‌های بالایی برخوردار هستند و بعضاً اثر ضربان‌ها و لرزش‌ها را شدیدتر و بیشتر احساس می‌کنند، لرزه‌هایی که به‌صورت مداوم و با امواج بسیار ریز در ساختار اصلی آثار و بناهای قدیمی ایجاد می‌شوند، تبعات مختلفی دارند و ارتعاش‌هایی که از این امواج ریز ظاهر می‌شوند، نفوذ زیادی در ساختار اصلی بناها و آثار قدیمی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

تلاش بی بی سی برای تخریب چهره بانوی ادبیات داستانی ایران

ما نمیگیما بی بی سی میگه!!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38700
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

13دی
ماساژ پیام و مصادره مرجعیت به سبک بی‌بی‌سی فارسی!
شیطنتی دیگر از شبکه های معاند فارسی زبان؛

ماساژ پیام و مصادره مرجعیت به سبک بی‌بی‌سی فارسی!

29خرداد
با شکست پلن ” آ “، نوبت به پلن “بی” رسید!
پروژه جدید ضدانقلاب پس از شکست پروژه تحریم کلید خورد؛

با شکست پلن ” آ “، نوبت به پلن “بی” رسید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.