• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8

۱۰ تکنیک ساده و کاربردی برای موفقیت

  • کد خبر : 8292
  • 14 فروردین 1400 - 16:13
۱۰ تکنیک ساده و کاربردی برای موفقیت
شما می‌توانید با انجام کارهای کمتر، بهره‌وری بالایی داشته باشید؛ لازم نیست خودتان را زیر حجم کاری زیادی غرق کنید برای اینکه تصور می‌کنید کارهایتان اینچنین سریع تر انجام خواهند شد. اما سؤال مهم اینجاست چطور با کمتر کار کردن، کارهای بیشتری انجام دهیم؟

تحقیقات بهره وری که در سال ۲۰۱۴ بر روی کارمندان آمریکا انجام شد، مشخص کرد : ۸۴% کارمندان موافق بودند حجم بالای کار روزانه، باعث سریع تر انجام شدن پروژه ها نمیشود، در حالی که برعکس عمل میکند و باعث به تاخیر افتادن زمان پایان پروژه ها میشود.

یک تحلیل ساده میتوانیم از این آمار داشته باشیم :

بهره وری و انجام بیشترِ کارهای مفید، به معنای انجام کار زیاد نیست !

شما میتوانید با انجام کارهای کمتر، بهره وری بالایی داشته باشید؛ لازم نیست خودتان را زیر حجم کاری زیادی غرق کنید برای اینکه تصور میکنید کارهایتان اینچنین سریع تر انجام خواهند شد.

اما سوال مهم اینجاست : چطور با کمتر کار کردن، کارهای بیشتری انجام دهیم؟

آنچه را که میخوانید تکنیک های موجود در دنیای موفقیت و حتی بزرگان دینی هستند که برای موفقیت و رستگاری در زندگی این دنیا به ما پیشنهاد داده اند که ما فقط آنچه را که لازم دارید و برایتان مفید است و از همه مهم تر، در مدت کوتاهی تحولاتی در زندگی تان ایجاد خواهند کرد را برای شما در یک مقاله جمع آوری کردیم، آموزش دادیم و منابع بیشتر برای یادگیری عمیق تر را نیز در اختیار شما قرار دادیم :

تکنیک شماره ۱ ـ پامادورو

تکنیک معروف پامادورو که به معنی گوجه فرنگی است، تاثیر عمیقی بر روی بهره وری تان خواهد داشت.

خلاصه کاربردی استفاده از این تکنیک:

زمانبندی کارهایتان را از ۲ ساعت مداوم کار کردن و ۱ ساعت استراحت، به حالت ۲۵ دقیقه کار کردن، ۵ دقیقه استراحت تغییر دهید. این تکنیک تمرکز شما را همیشه بالا نگه می دارد.

 

تکنیک شماره ۲ ـ افزایش سطح میانگین

آیا شما در حال افزایش پیک یا بیشترین حد کاری تان هستید؟ یا میانگین کاری تان؟

دکتر اِستان بیچان، تحقیق جالبی در مورد موفقیت افراد نخبه و بانفوذ جامعه انجام داده است که به صورت مختصر نتیجه تحقیقات او بدین صورت است : افراد موفق، نخبه و بانفوذ هر جامعه، بر روی بالاترین سطح کاری شان تمرکز نمیکنند تا آنرا افزایش دهند… آنها فقط در حال افزایش میانگین سطح کاری شان هستند.

به زبان ساده تر : آیا هدف شما این است تا در یک روز کاری به بیشترین حد نفرات ممکن که میتوانید تلفن بزنید و کالایتان را بفروشید؟ اگر یک روز به ۱۰۰ نفر و روز بعد به ۲۰۰ نفر زنگ بزنید در روز دوم احساس موفقیت پیدا میکنید؟ خب از نظر دکتر بیچان شما سخت در اشتباه هستید.

شما باید میانگین تماس فروش ماهیانه تان را بدست آورید و  بعد سعی کنید هر ماه کمی این میانگین را افزایش دهید. افزایش سقف تماس روزانه هیچ کمکی به موفقیت بزرگ و بلند مدت تان نمیکند. بر روی میانگین تماس ها تمرکز کنید.

 

تکنیک شماره ۳ ـ برنامه ریزی بلند مدت

اکثر مردم برنامه ریزی را با زمانبندی اشتباه میگیرند… یادبگیرید چطور برنامه ریزی و اولویت بندی کنید!

در دنیای موفقیت دو مفهوم جداگانه داریم : برنامه ریزی و زمانبندی

به زبان خیلی ساده و خودمانی برنامه ریزی یعنی اینکه بدانید چه کارهایی برای رسیدن به هدف تان باید انجام دهید و به کمک زمانبندی اون کارها رو به ترتیب اولویت انجام دادن است.

فقط درک مفهوم برنامه ریزی، اولویت بندی و زمانبندی آگاهی و درک شما را از برنامه های بلند مدت تان افزایش خواهد داد.

 

تکنیک شماره ۴ ـ مدیتیشین و مراقبه

فقط در ۱۰ دقیقه میتوانید حجم فعالیت های بیهوده و مصرف انرژی ذهنی تان را تا ۸۰% به کمک مدیتیشین کاهش دهید.

مدیتیشین و مراقبه به شما کمک میکند آرامش خود را در پر استرس زا ترین شرایط حفظ کنید و شفافیت ذهنی تان را افزایش دهید و بتوانید با در نظر گرفتن تمام جوانب یک موضوع، تصمیم گیری کنید.

هرچقدر از مزایای مدیتیشین و مراقبه بگوییم کم گفتیم.

فقط کافیست بدانید تا به حال هزاران تحقیق در مورد مدیتیشین و مراقبه انجام شده و در تمامی آنها آثار مثبت بر بدن و ذهن گزارش شده و هیچ گزارش منفی بر ضد مدیتیشین و مراقبه ثبت نشده است !

 

تکنیک شماره ۵ ـ حافظه قدرتمند

تصور کنید ذهن شما همانند یک پوشه در کامپیوتر است؛ با این تصور “فراموش کردن” مفهومی عجیب میتواند باشد !

شما اگر چیزی را فراموش کردید، به معنی این نیست که حافظه ای خوب ندارید…؛

معنی “فراموش کردن” یعنی نتوانستید آنرا به خاطر بسپارید.

به جای تمرکز بر روی عدم فراموشی چیزهایی که میخواهید به خاطر بسپارید، بر روی به خاطر سپردن چیزهایی که نمیخواهید فراموش کنید، تمرکز کنید.

خلاصه کاربردی استفاده از این تکنیک :

تمرکز کافی، تصویرسازی و فراخوانی سه کلمه ای هستند که به شما کمک میکنند هرچیزی را که میخواهید به خاطر بسپارید. شیوه استفاده از این تکنیک بدین صورت است که شما ابتدا برای به خاطر سپردن چیزی باید تمرکز کافی بر روی آن مسئله داشته باشید، سپس به ساختن یک تصویر ذهنی از آنچه میخواهید به خاطر بسپارید مرحله دوم را تمام میکنید. در مرحله سوم شما باید بتوانید هرچندوقت یکبار آنچه را که به خاطر سپردید فراخوانی کنید تا حافظه شما احساس اهمیت برای آن موضوع پیدا کند.

 

تکنیک شماره ۶ ـ تند خوانی

با این تکنیک فقط در هنگام رانندگی میتوانید یک کتاب کامل بخوانید… هفته ای ۷ کتاب !

صحبت بر روی تکنیک های تند خوانی نیست، آنها هم مهم هستند اما راهکارهای بهتری هم وجود دارند.

کافیست سری به کتابخوانه های صوتی بیاندازید؛ کتاب های صوتی بهترین گزینه برای تندخوانی کتابها در هر شرایطی هستند.

روزانه چند ساعت زمانتان فقط در رفت و آمد هدر میرود؟ آنها را به کلاس درس تبدیل کنید.

با داشتن چند کتاب صوتی در تلفن همراه تان و قرار دادن هدفون در گوشتان میتوانید هر هفته چند کتاب بدون خواندن، بخوانید !

برای استفاده بهتر از این تکنیک، میتوانید سرعت پخش کتاب را هم افزایش دهید؛ اینکار باعث میشود در سرعت بیشتری کتاب خوانده شود و حافظه شما برای درک موضوع سریع خوانده شده، تمرکز بیشتری بر آنچه می شنود داشته باشد.


تکنیک شماره ۷ ـ مسئولیت پذیری

اکثر افراد در زندگی با مشکلات متعددی مانند اینکه چرا در کار شکست خوردند؟ چرا پروژه به پایان نرسیده؟ چرا کمبود بودجه داریم؟ و… دلیل آنها تنها یک چیز است : عدم مسئولیت پذیری !

مسئولیت پذیری به زبان خیلی ساده یعنی؛ تعهد به انجام درستِ کاری.

و این باعث میشود تمام کارهایتان تا زمانی که انجام نشدند دست از تلاش برندارید. بزرگترین دستآوردهای بشر حاصل شکست های بزرگ + مسئولیت پذیری بوده اند.

اگر ادیسون پس از ۳ بار شکست دست از تلاش برمیداشت شاید تا به امروز ما مفهومی از لامپ و روشنایی در زندگیمان معنا و مفهوم نداشت؛ اما او احساس مسئولیت میکرد و حتی پس از ۱۰۰۰۰ آزمایش شکست خورده همچنان ادامه داد تا به نتیجه دلخواهی که بابت آن مسئول بود، بدست آورد.

 

تکنیک شماره ۸ ـ سازماندهی

سازماندهی کارهای اضطراری در برابر کارهای مهم را بلدید؟

در ابتدای روز یک لیست بلند بالا از کارهایی که باید در طول روز انجام شوند داشته باشید شاید به شما احساس اثرگذاری و بهره وری بالا بدهد، اما آیا واقعا همینطور است؟ ۱۰۰% خیر !

شما شاید نتوانید در طول روز تمام کارهای مهم را انجام دهید، اما آیا کارهای مهم و اضطراری را انجام دادید؟ یا کارهای غیرمهم را انجام دادید و دیگر فرصت انجام کارهای مهم را ندارید؟

کارهای مهم ـ کارهایی که انجام دادن آنها مهم هستند

کارهای اضطراری ـ کارهایی که انجام آنها در زمان مشخصی ضرورت دارند

 

تکنیک شماره ۹ ـ عضلات کششی

چقدر به عضله هایتان اهمیت میدهید؟ فکر سالم(!) در بدن سالم…

با توجه به کارهای امروزه که اکثرا در پشت کامپیوتر و به صورت درجا و ثابت انجام میشوند، باعث میشود عضلات شما در بلند مدت کوفته، خسته و دردآور شوند.

کششی، یکی از تکنیک های فوق العاده ساده اما کاربردیست که افراد موفق از آن آگاهند و استفاده میکنند.

شما کافیست هر نیم ساعت یکبار، بدنتان را کش و قوس دهید و عضلات کمر، شانه، ران پا و مچ هایتان را منقبض منبسط کنید؛ اینکار خستگی پنهان بدن تان را برطرف میکند و اجازه میدهد ساعات بیشتری با سرزندگی کار کنید.

 

تکنیک شماره ۱۰ ـ زمان بلوکه شده

آیا میدانید چه کارهایی زمانگیر هستند و چطور آنها را به بعد موکول کنید؟ اگر نمیدانید این تکنیک حیاتی را حتما لازم دارید…

کارهای زمانگیر کارهایی مثلِ چک کردن جوک های شبکه های اجتماعی، چرخیدن و دیدن عکس های فیسبوک و اینستاگرام، چک کردن بی وقفه ایمیل ها، پاسخ دادن و احوال پرسی طولانی به تماس دوستانتان در طول مدت زمان کاری و … هستند.

این کارها نه مهم هستند، نه اضطراری!

تنها اثری که دارند، بیهوده مصرف کردن زمان تان هستند… آنها قاتل شماره ۱ زمان مهم کاری و زندگی تان هستند.

برای اینکار، تکنیک جالبی وجود دارد، زمان بلوکه شده!

شما در طول روز، زمان مشخصی را به انجام کارهای غیرمهم مانند این کارهای زمانگیر اختصاص دهید و قبل و بعد از آن حتی ۱ دقیقه هم وقت برای این کارها هدر ندهید.

استفاده از این تکنیک بدین صورت است که برای مثال شما ۱ ساعت به چک کردن شبکه های اجتماعی و پاسخ ایمیل ها اختصاص میدهید، اما حق ندارید قبل و بعد از این زمان حتی ۱دقیقه هم وقت صرف این کار کنید… در ضمن، مطمئن شوید اگر دوستتان پیام مهمی برای شما فرستاده، اگر به اندازه کافی مهم بود با شما تماس میگرفت، پس خیالتان بابت پیام های شبکه های اجتماعی راحت باشد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=8292
  • منبع : sookhtejet.com

مطالب مرتبط

21فروردین
از ضعف داوران جدید تا اجراهای جذاب‌تر!
در فصل جدید «عصرجدید» چه گذشت؟

از ضعف داوران جدید تا اجراهای جذاب‌تر!

19بهمن
۱۴ نکته کلیدی برای دستیابی به موفقیت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.