• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
شیطنتی دیگر از شبکه های معاند فارسی زبان؛

ماساژ پیام و مصادره مرجعیت به سبک بی‌بی‌سی فارسی!

  • کد خبر : 34987
  • 13 دی 1400 - 13:38
ماساژ پیام و مصادره مرجعیت به سبک بی‌بی‌سی فارسی!
این شبکه لندنی، دعا برای حل مشکلات کشور را نیز در متن خبر می‌آورد که چه بسا ناکارآمدی و دور از میدان بودن روحانیت را القا نماید.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، شبکه لندنی بی‌بی‌سی فارسی در یکی از پست های خبری خود نوشته: (آیت‌الله) موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید شیعه در دیدار با رئیسی گفت: ما اهل فن نیستیم که درباره جرح و تعدیل مسائل نظر بدهیم و تنها می‌توانیم برای حل مشکلات دعا کنیم.

 

این شبکه معاند در ادامه خبر اضافه کرده؛ شبیری زنجانی از روحانیونی است که در امور حکومتی و سیاسی دخالت نمی‌کند با این حال در چند مورد نام او به رسانه‌ها کشید شده است.

او یکبار برای رفع حصر حسینعلی منتظری، از بنیانگذاران جمهوری اسلامی که بعدها یکی از منتقدان اصلی حکومت شد و مخالف اعدام‌های جمعی ۶۷ بود، میانجیگری کرد.

بار دیگر نیز محمد یزدی رئیس سابق مجلس خبرگان که سال پیش درگذشت، در سال ۹۷ به آقای شبیری زنجانی نامه‌ای علنی و شدیدالحنی نوشت و از او به‌دلیل دیدار با برخی مقامات سابق اصلاح طلب ازجمله محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین، انتقاد کرد.

القای ناکارآمدی، تثبیت سکولاریسم و مصادره مرجعیت

این بیانات از سر صدق و دلسوزی آیت الله شبیری زنجانی اینگونه دستاویز شیطنت های شبکه معاندی شده که البته رنگش برای بسیاری از مردم، دیگر حنا ندارد. اما چند نکته از این سبک خبرپراکنی بی‌بی‌سی فارسی متبادر به ذهن میشود که لازم به دقت و توجه است:

اینکه شبکه لندنی عبارت “اهل فن نبودن روحانیت و مرجعیت” را برجسته میکند تا سکولاریسم را در ذهنیت مخاطب تثبیت کند.

دعا برای حل مشکلات کشور را نیز در متن خبر می‌آورد که چه بسا ناکارآمدی و دور از میدان بودن روحانیت را القا نماید.

با اینحال، به جهت مصادره مرجعیت در تقابل با نظام، از روحانیونی چون منتظری و خاتمی نام برده که نسبت به نظام زاویه گرفته و لیدر اپوزیسیون شدند و چنین وانمود ساخته که آیت‌الله شبیری حامی اپوزیسیون بودند. حاشا و کلا…

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34987
  • نویسنده : خبرنگار صدای حوزه

مطالب مرتبط

01اسفند
در اماکن تاریخی زیر آواز بزنید و برای ما ویدئو بفرستید!
12بهمن
آیت الله صافی؛ صاحب فقهی منضبط و در عین حال پاسخگو و مالک رفتاری معقول در ارتباط با انقلاب اسلامی
12بهمن
روح بلند آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلی پیوست
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ؛

روح بلند آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلی پیوست

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.