• امروز : یکشنبه - ۱۱ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 2 November - 2025
کل اخبار 6596

صدای حوزه امروز

تبیین تفاوت‌های میان استنباط فقهی رایج و استنباط معارف تبلیغی وقتی تبلیغ دین، اولویت اول یک روحانی می شود! افتتاحیه گردهمایی آموزشی-توجیهی معاونین تبلیغ استان‌ها و رابطین خواهر مدارس امین بیانیه ی حوزه علمیه کرمان جهت برخورد قانونی با عوامل و مسببان این هنجارشکنی امتدادهای کلامی و الهیاتی غزه! آگهی انجام نماز و روزه و نوشتن وصیت نامه و خواندن زیارت عاشورا و خواندن اذکار مخصوص برای رسیدن به حاجات و انجام مشاوره توسط یک امام جماعت! بحران جذب در حوزه؛ وقتی ۱۶۰ هزار طلبه، سفیران خاموش‌اند اعتراض صریح مداح معروف به موازی کاری نهادهای تبلیغی و لزوم طرحی نو! مسجدی که با ورزش و معنویت جوانان را جذب کرد جایگاه روحانیت در حال و آینده نظام مرجعیت جامعه ایران/ روحانیت تقاص مسئولیت‌پذیری را می‌دهد! جای خالی علمای بزرگ مسجدی در شهر مقدس قم! تأملی در سیستم مدیریتی رسانه گریز، نظارت گریز و غیرشفاف حوزه! نشست خبری همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی و روز بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره) برگزار گردید راه بازکن های خیره‌سر و سازمان‌های فرهنگی بی‌ثمر!

4
لزوم پرهیز از کلی گویی های مخرب در ساحت فرهنگ؛

لزوم ارائه مدل اجرایی دقیق جهت ورود هیأت های مذهبی به اقتصاد

  • کد خبر : 46230
  • 14 اسفند 1403 - 14:49
لزوم ارائه مدل اجرایی دقیق جهت ورود هیأت های مذهبی به اقتصاد
با نگاهی تمدنی و اسلامی در فرمایش وی ایرادی نیست ولی باید پرسید آیا الگوهای پیشنهادی هم دارید؟ آیا ما باز هم صرفا با پیشنهادی کلی بدون پشتوانه مطالعاتی مواجهیم؟

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام قمی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی را حقیقتا از نیروهای کارآمد نظام اسلامی می دانم که از ورودشان به این مسئولیت شاهد تغییرات راهبردی درستی بوده ایم.

وی اخیرا در دومین همایش علمی هیئات مذهبی گفته است:

“ظرفیت هیئت‌ها به عنوان ابزاری برای تبلیغ اسلام ناب و شعائر حسینی، تنها محدود به بعد فرهنگی و دینی نیست، بلکه می‌توان آن را در حوزه اقتصاد نیز به کار گرفت./ می‌توان امروزه نیز از ظرفیت هیئت‌ها برای ایجاد شبکه‌های اقتصادی مردمی و حمایت از تولید داخلی استفاده کرد. این شبکه‌ها می‌توانند به عنوان ابزاری برای اقتصاد مقاومتی در برابر فشارهای بین‌المللی عمل و اعتماد عمومی را نسبت به نظام اسلامی تقویت کنند.”

پی نوشت صدای حوزه:

با نگاهی تمدنی و اسلامی در فرمایش وی ایرادی نیست ولی باید پرسید آیا الگوهای پیشنهادی هم دارید؟ آیا ما باز هم صرفا با پیشنهادی کلی بدون پشتوانه مطالعاتی مواجهیم؟

آیا پژوهشکده باقرالعلوم به عنوان یکی از نهادهای وابسته به سازمان درباره این مساله به عنوان یک پروژه علمی، کار تحقیقاتی انجام داده است تا امروز با یک نسخه اجرایی، دستگیر هیئات در این زمینه باشیم؟

آیا سوق دادن هیئات به سمت امور اقتصادی آنهم به شکلی کلی و مبهم نمی تواند فرجامی ناخوش همچون ورود برخی طلاب و چهره های انقلابی در امور اقتصادی داشته باشد که سرانجامشان به ورشکستگی و تشکیل پرونده های قضایی کثیرالشاکی انجامید؟!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=46230

مطالب مرتبط

05آبان
نسل زد یا نسل ضد!؟
05آبان
تبیین تفاوت‌های میان استنباط فقهی رایج و استنباط معارف تبلیغی
استاد علیرضا پناهیان در پنجمین جلسه از سلسله مباحث «روش استنباط معارف تبلیغی» مطرح کرد؛

تبیین تفاوت‌های میان استنباط فقهی رایج و استنباط معارف تبلیغی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.