• امروز : چهارشنبه - ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • برابر با : 17 - شوال - 1443
  • برابر با : Wednesday - 18 May - 2022
کل اخبار 5984اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

صدای حوزهاین عالمِ واعظِ درس آموز، منبعی پر فیض برای جوانان و راهجویان بود صدای حوزهمراسم تشییع مرحوم آیت الله فاطمی نیا در قم صدای حوزهگونه شناسی طلاب کنشگر در شبکه اجتماعی اینستاگرام صدای حوزهنکته هایی از مرحوم آیت الله فاطمی نیا صدای حوزهگوشه‌ای از زندگی و آثار استاد اخلاق و عرفان/ فاطمی‌ نیا: تضعیف نظام و رهبری از «شُرب خَمر» بدتر است! + فیلم صدای حوزهضرورت توجه به مطالعات حوزه ورزش بانوان از دیدگاه فرهنگی و دینی صدای حوزهنقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی صدای حوزهآیت الله سید عبدالله فاطمی نیا دعوت حق را لبیک گفت صدای حوزهسه کتاب تفسیر از رهبر معظم انقلاب به نمایشگاه کتاب رسید صدای حوزهروحانیت و دوقطبی دولت – ملت صدای حوزهکار مبلغ، به هم زدن وضع موجود به نفع وضع مطلوب است/دین حداقلی در جامعه و حتی رسانه ملی بیشتر دیده می‌شود صدای حوزهماموریت های ۱۸گانه برای ستاد راهبری خانواده و جمعیت حوزه صدای حوزهطبق رویه اعتدال در تفسیر، لوازم هدایت و سعادت انسان، در قرآ‌ن هست صدای حوزهعلاقه مسبوق به سابقه «خبر فوری» به انتخاب گزینشی خطبه ها و تحریک احساسات علیه امامان جمعه

4
سواد رسانه ای؛

نقش تکنیک عمل متقابل در اقناع مخاطب

  • کد خبر : 37085
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
نقش تکنیک عمل متقابل در اقناع مخاطب
اگر شما بر روی آغاز روابط متقابل با فراهم کردن ارزش های غیر مرتبط متصل به مخاطب شما (آنان که در رسانه های اجتماعی هستند) متمرکز شوید ، به صورت نامحدودی از نفوذ استفاده کرده اید. نه به خاطر اینکه هدایای اقتصادی و فیزیکی در بازاریابی امروز به مد و روال تبدیل شده اند ، بلکه به خاطر این که اغلب روابط متقابل به ما نشان می دهد که چگونه به عنوان یک فرد اجتماعی به هم متصل شویم.

بیایید صادق باشیم، شما صرفا برای افزودن طنین صدای خود به مکالمات تلاش نمیکنید ، شما برای شنیده شدن ،تکرار شدن و ارزشمند شدن سخنان تان تلاش میکنید که سخنان شما بعد از اینکه میان مخاطبان نفوذ پیدا کرد نیز منجر به نفوذ فیزیکی شما در جمع باشد.

بنابراین چه راه بهتری برای درک رسانه های اجتماعی ،جز مطالعه مقاله اصول پایه ای از نفوذ اثر دکتر رابرت سیالدینی ، پروفسور رشته روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا آمریکا وجود دارد ؟ سیالدینی در کتاب اولیه اش ، اصول نفوذ ، از ۶ سلاح قدرتمند برای نفوذ صحبت میکند که به ضمیر خودآگاه و اجتماعی ما به سختی متصل شده است. به معنای دیگر ما نمیتوانیم بی تفاوت باشیم اما بهرحال مطابق با این قوانین، تعامل های اجتماعی رفتار خود را تنظیم می کنیم.

آیا این بدان معناست که چیزی مفید درون رسانه های اجتماعی وجود داردمه ما را برای یادگیری در تعامل ها فرا می خواند؟

خب ، به سراغ تکنیک عمل متقابل درمبحث اقناع میرویم :

در نوشته های سیالدینی ، قانون مقابله به مثل کردن این گونه معنا می شود که « ما باید سعی کنیم مواردی را ،که شخصی برای ما فراهم کرده است را به نوعی تلافی یا بازپرداخت کنیم » اگر یک بانو در حق ما لطفی کرد ، ما باید در حق وی یک لطف متقابل داشته باشیم ، اگر یک مرد برای ما یک هدیه تولد ارسال کرد ، ما نیز باید روز تولدش را با یک هدیه از طرف خودمان به وی یادآوری کنیم ;  اگر دوست خانوادگی ما ، ما را به مهمانی خانوادگی دعوت کرد ما نیز وی و همسرش را به یکی از مهمانی های خودمان دعوت کنیم .

سپس به طور متقابل در رسانه های اجتماعی ; همانطور که ما دوست داریم کسی را که توئیت ما را در توئیتر ریت زده است توئیت وی را ریتوئیت کنیم . کسانی که پستهای ما را لایک می کنند متقابلا لایک میکنیم و همچنین تمایل داریم که از اینکه ارزش ها و خدمات رایگان بسیاری در اختیار ما گذاشته شد به یک کسب و کار خاص ،بیشتر اعتماد کنیم.

اما به صورت شخصی شده یا اختصاصی ، این یک جریان رباتیک دنبال کردن خودکار است که به شما ،برای جذب هزاران مخاطب در زمان بسیار کوتاه کمک می کند ، بدون آنکه شما مجبور باشید واقعا به پروفایل کسی اهمیت بدهید !!!

استفاده ی سازنده تر و مثبت تر آن این است که ، اگر شما بر روی آغاز روابط متقابل با فراهم کردن ارزش های غیر مرتبط متصل به مخاطب شما (آنان که در رسانه های اجتماعی هستند) متمرکز شوید ، به صورت نامحدودی از نفوذ استفاده کرده اید. نه به خاطر اینکه هدایای اقتصادی و فیزیکی در بازاریابی امروز به مد و روال تبدیل شده اند ، بلکه به خاطر این که اغلب روابط متقابل به ما نشان می دهد که چگونه به عنوان یک فرد اجتماعی به هم متصل شویم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37085
  • منبع : http://nasrakurd.ir/

مطالب مرتبط

۲۹فروردین
رسانه، بازیگری دیپلماتیک
طی یادداشتی بررسی شد؛

رسانه، بازیگری دیپلماتیک

۰۶فروردین
نقش رسانه‌ در ترویج سبک زندگی دینی
محقق و پژوهشگر حوزوی طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

نقش رسانه‌ در ترویج سبک زندگی دینی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.