• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
سواد رسانه ای؛

نقش تکنیک عمل متقابل در اقناع مخاطب

  • کد خبر : 37085
  • 05 بهمن 1400 - 16:18
نقش تکنیک عمل متقابل در اقناع مخاطب
اگر شما بر روی آغاز روابط متقابل با فراهم کردن ارزش های غیر مرتبط متصل به مخاطب شما (آنان که در رسانه های اجتماعی هستند) متمرکز شوید ، به صورت نامحدودی از نفوذ استفاده کرده اید. نه به خاطر اینکه هدایای اقتصادی و فیزیکی در بازاریابی امروز به مد و روال تبدیل شده اند ، بلکه به خاطر این که اغلب روابط متقابل به ما نشان می دهد که چگونه به عنوان یک فرد اجتماعی به هم متصل شویم.

بیایید صادق باشیم، شما صرفا برای افزودن طنین صدای خود به مکالمات تلاش نمیکنید ، شما برای شنیده شدن ،تکرار شدن و ارزشمند شدن سخنان تان تلاش میکنید که سخنان شما بعد از اینکه میان مخاطبان نفوذ پیدا کرد نیز منجر به نفوذ فیزیکی شما در جمع باشد.

بنابراین چه راه بهتری برای درک رسانه های اجتماعی ،جز مطالعه مقاله اصول پایه ای از نفوذ اثر دکتر رابرت سیالدینی ، پروفسور رشته روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا آمریکا وجود دارد ؟ سیالدینی در کتاب اولیه اش ، اصول نفوذ ، از ۶ سلاح قدرتمند برای نفوذ صحبت میکند که به ضمیر خودآگاه و اجتماعی ما به سختی متصل شده است. به معنای دیگر ما نمیتوانیم بی تفاوت باشیم اما بهرحال مطابق با این قوانین، تعامل های اجتماعی رفتار خود را تنظیم می کنیم.

آیا این بدان معناست که چیزی مفید درون رسانه های اجتماعی وجود داردمه ما را برای یادگیری در تعامل ها فرا می خواند؟

خب ، به سراغ تکنیک عمل متقابل درمبحث اقناع میرویم :

در نوشته های سیالدینی ، قانون مقابله به مثل کردن این گونه معنا می شود که « ما باید سعی کنیم مواردی را ،که شخصی برای ما فراهم کرده است را به نوعی تلافی یا بازپرداخت کنیم » اگر یک بانو در حق ما لطفی کرد ، ما باید در حق وی یک لطف متقابل داشته باشیم ، اگر یک مرد برای ما یک هدیه تولد ارسال کرد ، ما نیز باید روز تولدش را با یک هدیه از طرف خودمان به وی یادآوری کنیم ;  اگر دوست خانوادگی ما ، ما را به مهمانی خانوادگی دعوت کرد ما نیز وی و همسرش را به یکی از مهمانی های خودمان دعوت کنیم .

سپس به طور متقابل در رسانه های اجتماعی ; همانطور که ما دوست داریم کسی را که توئیت ما را در توئیتر ریت زده است توئیت وی را ریتوئیت کنیم . کسانی که پستهای ما را لایک می کنند متقابلا لایک میکنیم و همچنین تمایل داریم که از اینکه ارزش ها و خدمات رایگان بسیاری در اختیار ما گذاشته شد به یک کسب و کار خاص ،بیشتر اعتماد کنیم.

اما به صورت شخصی شده یا اختصاصی ، این یک جریان رباتیک دنبال کردن خودکار است که به شما ،برای جذب هزاران مخاطب در زمان بسیار کوتاه کمک می کند ، بدون آنکه شما مجبور باشید واقعا به پروفایل کسی اهمیت بدهید !!!

استفاده ی سازنده تر و مثبت تر آن این است که ، اگر شما بر روی آغاز روابط متقابل با فراهم کردن ارزش های غیر مرتبط متصل به مخاطب شما (آنان که در رسانه های اجتماعی هستند) متمرکز شوید ، به صورت نامحدودی از نفوذ استفاده کرده اید. نه به خاطر اینکه هدایای اقتصادی و فیزیکی در بازاریابی امروز به مد و روال تبدیل شده اند ، بلکه به خاطر این که اغلب روابط متقابل به ما نشان می دهد که چگونه به عنوان یک فرد اجتماعی به هم متصل شویم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37085
  • منبع : http://nasrakurd.ir/

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.