• امروز : سه شنبه - ۵ بهمن ۱۴۰۰
  • برابر با : 22 - جماد ثاني - 1443
  • برابر با : Tuesday - 25 January - 2022
کل اخبار 5067اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

صدای حوزهستاد راهبری معماری و شهرسازی حوزه علمیه قم دعوت به همکاری کرد صدای حوزهسیره زندگانی حضرت زهرا (س) الگویی کامل در باب همسرداری و تربیت فرزند صدای حوزهنهادهای حوزوی در مقابل جریان تحریف بی تفاوت نباشند! صدای حوزهطلاب را به روز، معتقد و امیدوار تربیت کنید/طلبه‌ها به دلیل کرونا و عدم ارتباط با اساتید، آسیب دیده‌اند صدای حوزهاهتمام معاونت پژوهش حوزه بر حمایت از گروه های جهادی علمی صدای حوزهدرس خارج مجازی از سال تحصیلی آینده برگزار خواهد شد صدای حوزهآموزش عقاید نباید نقطه آغاز آموزش‌های دینی باشد صدای حوزهریزش های پنهان حوزه؛ مسأله جان سوزی که غالبا مورد توجه واقع نمی شود! صدای حوزهطلاب وارد حوزه های هوش مصنوعی و بازی‌های رایانه‌ای می شوند صدای حوزهویکی فقه، دانشنامه متقن و قابل اعتماد در حوزه علوم اسلامی/ تا تبدیل شدن به دانشنامه تراز اسلامی فاصله زیادی داریم صدای حوزهاستاد قاضی‌زاده: حوزه باید ناصح و ناظر حکومت باشد/ در اینکه اسلام، نظام اقتصادی و سیاسی دارد، با امام خمینی (ره) مخالفم/ حجت الاسلام پیروزمند: اقامه دین وظیفه روحانیت است/تقریر شما از امام خمینی تحریف ایشان است! صدای حوزهدرآمد موقوفات حوزوی، آنطور که می گویند، نیست/حوزه علمیه، آمادگی مدیریت موقوفاتش را ندارد! صدای حوزهپول گرفتن برای تأخیر ادای قرض، حرام است/مردم از نوسانات قیمتی در بازار گلایه مند هستند/اختلاس‌ها با قلم افراد صورت می‌گیرد نه با زور اسلحه/در فعالیت‌های بانکی باید کارمزد واقعی مبنای کار باشد صدای حوزهمسجد از آغاز اسلام به عنوان مهمترین مرکز برای تمدن سازی محسوب می‌شود

2
اندر مصائب این روزهای دانش آموز، دانشجو و طلبه؛

ایام امتحانات؛ طوطی وار خوانی های جبری!

  • کد خبر : 35767
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
ایام امتحانات؛ طوطی وار خوانی های جبری!
وقتی چه بخواهی چه نخواهی باید یکسال با معلمی باشی که هیچ نقشی در انتخابش نداشته ای (این معضل در سطح 2 و 3و 4 حوزه تا حدودی مرتفع شده و طلاب همیشه حق انتخاب استاد داشته اند.)، کتاب‌ها و محتوایی را بیاموزی که خودت انتخابشان نکرده ای(به جز دروس خارج، سطوح حوزه هم درگیر این معضل می باشد)، یا باید طوطی وار بیاموزی یا متهم به نادانی و تنبلی و کند ذهنی خواهی شد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، این روزها خیلی ها درگیر امتحانات ترم اول سال تحصیلی هستند، چه طلاب، چه دانشجویان و چه دانش آموزان و همچنان برخی امتحانات غیرحضوری برگزار می شود و برخی حضوری.

طبق اعلام قبلی، امتحانات طلاب برادر به لحاظ حضوری یا مجازی بودن اختیاری شد و اما امتحانات طلاب خواهر در حوزه علمیه خواهران و جامعه الزهرا س با فرازونشیب های زیاد بالاخره در کنار برگزاری حضوری برای آنها که کلاس هایشان حضوری بوده، برای کلاس های غیرحضوری، غیرحضوری هم برگزار شد اما در این میان سخن بر سر اینست که اساسا این سبک آموزش منطبق با آموزه های تعلیم و تعلم دینی می باشد یا از بد حادثه به این سبک از آموزش پناه آورده ایم؟!

پیرامون نظام آموزشی حوزه مصاحبه ها و تحلیل های مختلفی در صدای حوزه منتشر شده است و قصد داریم این موضوع را تا حصول نتیجه ای محسوس و موثر ادامه دهیم:

برای مشاهده کلیک کنید :

ساده‌سازی دروس، خلاف نظام آموزشی حوزه است/ درس خارج محل آموزش نیست/ با دروس مجازی عالم دینی تربیت نمی شود!

نظام آموزشی معیوب؛ وعده های بیات حوزوی و طلاب منتظر !

کارکرد طلاب مستعد، جابجایی مسافر در اسنپ یا جابجایی مرزهای علم؟!

تعریف مدرک حوزوی ذیل وزارت علوم خطایی راهبردی است/ تفاهم نامه با سایر نهادها، راهکار کوتاه مدت برای معیشت طلاب

مخالف پذیرش حوزه از سیکل هستم/ فقیه رسانه بلد نداریمحوزه، طلاب را برای ساختارها تربیت نمی‌کند/ سیستم حوزه حتی از روایت خود برای بدنه‌اش نیز عاجز است/برای فعالیت‌هایی ذیل هویت طلبگی، بیشتر از مدرک، نیاز به دانش و مهارت داریم

در همین زمینه از قاسم یزدانی، بخوانید:

شاید مهم ترین اصل در انسان شناسی اسلامی که ارتباط مستقیمی هم با تربیت و هدایت دارد، به رسمیت شناختن اصل #اختیار و تاکید بر آن، در آیات متعدد قرآن کریم باشد. نکته ای که درین منظر بسیار مورد غفلت است، چگونگی امتداد آن اصل در ارکان جامعه است؛ چرا که با این مبنا، مدیریت جبری یعنی دور کردن انسان از بستر زیبای هدایت و اختیار و سوق دادن جامعه به سمت ضلالت و سقوط.

حال به عنوان نمونه: آموزش و پرورش مبتنی بر اختیار چه اصول و قواعدی دارد؟ اساسا در ساختارهای متمرکز کنونی، انسانیت انسان که به رعایت اختیارش است، تا چه میزانی قابلیت ظهور دارد؟ وقتی چه بخواهی چه نخواهی باید یکسال با معلمی باشی که هیچ نقشی در انتخابش نداشته ای (این معضل در سطح ۲ و ۳و ۴ حوزه تا حدودی مرتفع شده و طلاب همیشه حق انتخاب استاد داشته اند.)، کتاب‌ها و محتوایی را بیاموزی که خودت انتخابشان نکرده ای(به جز دروس خارج، سطوح حوزه هم درگیر این معضل می باشد)، یا باید طوطی وار بیاموزی یا متهم به نادانی و تنبلی و کند ذهنی خواهی شد.

از طرفی اختبار و امتحان مبتنی بر اختیار چگونه است؟ معلمی که بیشترین قرابت را با رعایت اختیار انسان دارد کیست؟ باتوجه به اینکه مهم ترین مسئله در اختیار، #رعایت_ظرفیت دانش آموز است و از طرفی در ساختارهای واحد و متمرکز کنونی بصورت #ذاتی، امکان رعایت ظرفیت های متعدد نیست، نظام تعلیم و تربیت مطلوب اسلامی که اختیارْ محور است چگونه خواهد بود؟

 اینها و پرسشهای بنیادین دیگری که  نظریه فقهی آموزش و پرورش آینده در مقام پاسخگویی به آنها استنباط و ارائه شده است را مطالعه کنید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35767

    مطالب مرتبط

    ۲۳آذر
    آزمون‌های پایان ترم دانشگاه پیام نور، غیرحضوری برگزار می‌شود
    نتیجه پیگیری های دانشجویان دانشگاه پیام نور؛

    آزمون‌های پایان ترم دانشگاه پیام نور، غیرحضوری برگزار می‌شود

    ۳۰آبان
    مخالف پذیرش حوزه از سیکل هستم/ فقیه رسانه بلد نداریم/در زمینه اقتصاد مجازی، ارز دیجیتال و…حتی به تعداد انگشتان دست کارشناس نداریم!
    گفتگوی صدای حوزه با عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی پیرامون ارزیابی نظام آموزش و مدارک حوزوی؛

    مخالف پذیرش حوزه از سیکل هستم/ فقیه رسانه بلد نداریم/در زمینه اقتصاد مجازی، ارز دیجیتال و…حتی به تعداد انگشتان دست کارشناس نداریم!

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
    1. خدا مرگشون بده این مسئولین حوزه را این قد پر رو و حق به جانب اند،خدا ازشون نگذره از هر چی حوزه و طلبه است بی زارم شدم بسکه اذیتمون میکنن سر این درسا،روز قیامت باید جوابگو باشن ،تازه پر رو پر رو توهینم میکنن

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.