• امروز : پنج شنبه - ۱ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 21 November - 2024
کل اخبار 6317اخبار امروز 1
6
حجت الاسلام قمی در اختتامیه طرح تفسیر:

جامعه تبلیغ در ماه رمضان کار سخت‌تری در پیش دارد

  • کد خبر : 4071
  • 07 اسفند 1399 - 1:06
جامعه تبلیغ در ماه رمضان کار سخت‌تری در پیش دارد
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه قرآنی باید تقویت شود گفت: جامعه تبلیغ در ماه رمضان اقدام متفاوت و سخت‌گیرانه‌ای را در پیش دارد. گفتمان قرآنی را متناسب با نیاز‌های جامعه و اولویت‌های انقلاب اسلامی باید ترویج دهیم.

به گزارش صدای حوزه مراسم رونمایی از چند اثر پژوهشی و اختتامیه طرح تفسیر در سی‌ودومین نشست رؤسای ادارات امور قرآنی استان‌های سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سازمان دارالقرآن‌الکریم پنجم اسفندماه طی جلسه‌ای با حضور حجج‌اسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز و محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حمید محمدی، دبیر شورای عالی توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور و مهدی اخوان صباغ، رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از زحماتی که در حوزه قرآن انجام شده است، گفت: این قدردانی را در سطوح مختلف از همه مدیران قرآنی و حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی و همچنین حجت‌الاسلام اخوان صباغ دارم که می‌توانم شهادت بدهم ایشان زحمت‌های دیگری را هم ناگزیر و توأمان برعهده دارند و ما از فعالیت‌های ایشان راضی هستیم، چرا که توانسته‌اند مؤفق، موثر و قدرتمند این مسیر را پیش ببرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جهت‌گیری، سمت‌وسو و خط اصلی فعالیت‌های قرآنی درست است و عمق و توجه مضاعف به فرمایشات مقام معظم رهبری کار بسیار خوبی است که دوستان ما در شورای عالی توسعه فعالیت‌های قرآنی انجام داده‌اند، گفت: مسأله اصلی اهتمام افزون‌تر به تدبر تفسیر مضامین و مفاهیم قرآن کریم است. البته معنی آن بی‌اعتنایی به ظاهر قرآن، روخوانی و روانخوانی و قرائت خوب و حفظ و کتابت نیست؛ آن‌هایی هم که موضوعیت دارند، نیل به مفاهیم قرآن کریم و همه‌گیر کردن قرآن و معارف است که باید افزون‌تر باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه قرآن را در خانه‌های مردم بردن خط درستی است که این سوگیری باید با قوت انجام شود، افزود: نکته دیگر این است که باید این فعالیت‌ها تقویت شوند؛ بنابراین جامعه قرآنی باید تقویت شود و تقویت آن در گرو توسعه آن است. این موضوع مانند کوهی است که اگر قله آن درخشان است، به دلیل دامنه وسیع آن است.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به افکارسنجی که اخیراً در جامعه دانشگاهی انجام شده است، اظهار کرد: طی این افکارسنجی، بالغ بر ۹۷% اعتقاد قاطع به خدای متعال دارند و بالای ۹۰ درصد قرآن را با کلماتش از سوی خداوند متعال می‌دانند. این باور با همه ملاحظات افکارسنجی انجام شده و نشان‌دهنده این است که این باور به خدا وجود دارد، اما مؤانست، ارتباط و بهره‌مندی نیست و ما جرعه‌ای از معارف قرآنی را به عنوان جامع ایرانی نمی‌نوشیم. این خسارت بزرگ و جبران‌ناپذیری است که باید آن را تمام کنیم.

وی با تأکید بر اینکه قوی‌شدن ما به توسعه جامعه قرآنی در گرو قوی شدن به کار توسعه گفتمانی بسیار قدرتمند است، گفت: این نیاز امروز انقلاب اسلامی است. ما حق نداریم کار‌های سیاسی انجام دهیم، اما گفتمان قرآنی را متناسب با نیاز‌های جامعه و اولویت‌های انقلاب اسلامی باید ترویج دهیم. توسعه فرهنگ قرآنی و گفتمان قرآنی متناسب با فرهنگ و اولویت‌های امروز جامعه برگردن ما است؛ بنابراین بهترین فرصت این کار در ماه مبارک رمضان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما به بهره‌مندی‌های افزون‌تر از حقایق آسمانی در جامعه‌ای که ذاتش و باطنش مکتبی است، نیاز داریم. جامعه عمیقاً مکتبی امروز ما جهادش امید است و این امید هرچه که گفتمان انقلاب امروز است را محقق می‌کند.

محوریت قرآن در ماه مبارک رمضان نه تنها باید واگویه شود، بلکه باید به مفاهمه گذاشته شود. هرچند دشواری‌های افزون‌تری پیش روی جامعه قرار داده شده است که نیازمند اهتمام مضاعف و اجتماع مومنانه است؛ بنابراین باید در گام دوم انقلاب که کار‌ها دشوارتر شده است و سرعت حوادث افزون‌تر و تقریباً گسترده‌تر شده است، قطعاً فتوحات هم گسترده‌تر خواهد شد.

طلیعه این فعالیت‌ها ماه مبارک رمضان خواهد بود و عملیات گسترده تبلیغی در ماه مبارک رمضان در مدار قرآن و بسیار قدرتمند باید پیش گرفته شود.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه امسال جامعه تبلیغ در ماه رمضان اقدام متفاوت و سخت‌گیرانه‌ای را پیش خواهیم گرفت که مشعشع و متنوع در وادی گفتمان کردن اولویت‌های انقلاب اسلامی بر مدار قرآن از مضامین آن خواهد جوشید، گفت: این فعالیت‌ها به ساده‌ترین بیان‌ها در نسبت ملموس، وثیق، قابل درک و لمس برای جامعه در خواهد آمد و در این مسیر کوتاهی نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=4071
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

09آبان
مردم به مسجد احساس تعلق میکنند، نباید این احساس تعلق از مردم گرفته شود
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در رویداد مسجد «ره بر» مطرح کرد؛

مردم به مسجد احساس تعلق میکنند، نباید این احساس تعلق از مردم گرفته شود

02اردیبهشت
تبلیغ با طعم زلزله!
تجربه نگاری کوتاه یک مبلغ رمضانی در خوی؛

تبلیغ با طعم زلزله!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.