• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7

اگر طلاب در میدان باشند؛ شما تنها نیستید!

  • کد خبر : 8470
  • 15 فروردین 1400 - 13:33
اگر طلاب در میدان باشند؛ شما تنها نیستید!
آسیب های اجتماعی در جامعه ایرانی دارای شتاب صفر نیستند. میزان این آسیب ها روز به روز در حال افزایش هست. مگر آنجایی که پای آموزش هدفمند و مستمر و یا ساختارهای درست به میان می آید که گاه باعث می شوند شتاب افزایش آسیب های اجتماعی به صفر گرایش پیدا کنند.

 

در فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر -کارگردان بتمن علیه سوپرمن-، در سکانسی، خیلی گذرا تابلوی تبلیغی بنیاد پیشگیری از خودکشی یا AFSP رو می‌بینیم که روش نوشته: «شما تنها نیستید». آتمن دختر «زک» در سال ۲۰۱۷، در حین ساختن فیلم خودکشی کرد و این فیلم هم به همین دختر تقدیم شده است…

شتاب آسیب های اجتماعی در جامعه ایرانی

آسیب های اجتماعی در جامعه ایرانی دارای شتاب صفر نیستند. میزان این آسیب ها روز به روز در حال افزایش هست. مگر آنجایی که پای آموزش هدفمند و مستمر و یا ساختارهای درست به میان می آید که گاه باعث می شوند شتاب افزایش آسیب های اجتماعی به صفر گرایش پیدا کنند و البته خوب می دانیم که شتاب صفر، مساوی صفر شدن سرعت نیست و همچنان مشکل باقیست!

“خودکشی” از میانه افسانه سیزیف آلبرکامو آنجا که می گوید، “هیچ مسئله فلسفی جدی جز اینکه زندگی ارزش زیستن دارد یا نه، وجود ندارد.” تا نگرش های بدبینانه شوپنهاور آنجا که می گوید، “شخص، آزاد است خود را براندازد؛ اما آزادی‌اش برای آزادکردن خودش از رنج، نوعی پندار است.”، همگی گویا باعث شده اند خودکشی از فعلی مختص طبقه فرودست جامعه به کنشی فعال و مترقی در میان برخوردارها و اهل کتاب و رمان نیز تبدیل شود.

اما هم برخوردارهای خالی از مقصد و هم فرودست های خالی از ابزار نیل به مقصد، همگی به یک اندازه در برابر گزاره های بنیادین و رئال و دینی قابلیت مقاومت دارند. براستی تا کجا می توان مقابل فطرت صف آرایی کرد؟!

وظیفه طلاب برای مقابله با خودکشی

طلاب امروز لازم است در عرصه مقابله با آسیب های اجتماعی بسیار فعالتر و موثرتر ظاهر شوند. خودکشی فقط یکی از جنس های این آشفته بازار می باشد. می توان امثال اعتیاد و پوچ گرایی و خشونت ورزی و انحرافات جنسی و استرس فراگیر و افسردگی و … را هم به این لیست اضافه کرد.

برای مقابله با این آسیب ها چقدر آماده ایم؟ چقدر دل به دریای این مشکلات می زنیم؟ چقدر خودمان دچار همین ها نیستیم؟ چقدر ایمان مردم را برای مقابله با این آسیب ها توانسته ایم فعال کنیم؟ چقدر به شبهات مختلف این موضوع مثل دلایل جواز اتانازی (مرگ خود خواسته) و دلیل ارجحیت تحمل رنج به خودکشی و … تامل کرده ایم؟

و درپایان یک سوال ساده: واقعا کسی که معاد را قبول دارد می تواند آگاهانه خودکشی کند؟

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=8470
  • نویسنده : حمید برزگار

مطالب مرتبط

03خرداد
نشست هم افزایی نهادها جهت مقابله با آسیب های اجتماعی استان قم
در محل دفتر پایگاه خبری صدای حوزه برگزار شد؛

نشست هم افزایی نهادها جهت مقابله با آسیب های اجتماعی استان قم

18بهمن
نقش قوانین بازدارنده در کاهش آسیب های اجتماعی
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوردر واکنش به قتل عروس اهواز مطرح کرد؛

نقش قوانین بازدارنده در کاهش آسیب های اجتماعی

16شهریور
نسبت ناروای بی تفاوتی اجتماعی در حوزه های علمیه! + فیلم
در پی انتشار فیلم کارتن خوابی کنار حوزه تا روحانی بی اعتنای اوین طی یادداشتی بررسی شد؛

نسبت ناروای بی تفاوتی اجتماعی در حوزه های علمیه! + فیلم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.