• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
بهانه‌های واهی شرکت‌های هواپیمایی برای گرانی پروازهای عراق؛

هزینه تور ترکیه با ۲ برابر مسافت، نصف قیمت سفر به عتبات!

  • کد خبر : 42123
  • 13 اردیبهشت 1401 - 11:00
هزینه تور ترکیه با ۲ برابر مسافت، نصف قیمت سفر به عتبات!
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و جهان با اشاره به اینکه مدت زمان پرواز به ترکیه بیشتر از دو برابر پرواز به عراق است اما هزینه سفر به آن نصف هزینه عتبات است! به بهانه‌های واهی شرکت‌های هواپیمایی در توجیه علل گرانی پروازهای عراق پرداخت.

به گزارش صدای حوزه، حرمت‌الله رفیعی بخش عمده‌ای از هزینه بالای سفر به عتبات را ناشی از قیمت بالای بلیت پرواز دانست و اظهار کرد: فاصله رفت و برگشت تهران تا مقصد استانبول در کشور ترکیه چیزی در حدود هفت ساعت است و مسافران ایرانی می‌توانند تنها با صرف هزینه‌ای در حدود ۵ میلیون تومان به مقصد این کشور سفر کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و جهان ادامه داد: این در حالی است که مدت زمان پرواز از مبدأ تهران تا نجف حدود یک سوم زمان پرواز به استانبول و چیزی حدود دو ساعت است اما هزینه دریافتی از مسافران عراق چندین برابر بیشتر از خطوط تهران استانبول است که با در نظر داشتن این موضوع در نهایت قیمت بلیط تهران نجف نباید بیشتر از ۲ میلیون تومان باشد.

رفیعی با اشاره به رویه و قوانین موجود در این زمینه در سایر کشورها که بر اساس آن به طور معمول هزینه هر ساعت پرواز در خطوط مختلف هوایی چیزی در حدود ۲۰ دلار  است، متذکر شد: حتی اگر هزینه هر ساعت پرواز را ۳۰ دلار در نظر بگیریم و مدت زمان پرواز تهران و نجف را با اغراق سه ساعت در نظر بگیریم، با این احتساب و در نظر گرفتن دلار ۳۰ هزار تومانی، هزینه رفت و برگشت به این مقصد نهایتاً باید حدوداً ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد! در حالیکه این مسیر هم‌اکنون حتی به قیمت ۷ تا ۱۰ میلیون به مسافران ایرانی عرضه می‌شود!

چارتری کردن پروازها و اجاره هتل‌ها توسط بخش خصوصی، دو عامل در کاهش هزینه سفر به عراق

این فعال بخش خصوصی گردشگری با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی در واکنش به اعتراض‌های موجود مبنی بر گرانی سفر هوایی به مقصد نجف همواره با بهانه‌های واهی و غیراصولی سعی در رد انتقادهای صحیح  وارده دارند، تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی مدعی هستند که عملیات سوخت‌گیری هواپیما در شهر نجف انجام می‌گیرد و با توجه به گرانی سوخت در آن شهر، هزینه پرواز به این مقصد نسبت به سایر مقاصد دورتر نیز گران‌تر است! این ادعا در حالی بیان می‌شود که از اساس خلاف واقع است چراکه تمامی عملیات سوخت‌گیری هوایی در ایران انجام می‌گیرد و اصولاً هواپیماها در کشور عراق سوختی دریافت نمی‌کنند!

وی علت بعدی گرانی هزینه سفر به عراق را که غالباً از  سوی شرکت‌های هواپیمایی مطرح می‌شود خصوصی بودن فرودگاه شهر نجف و دریافت عوارض و رویالیتی از پروازهای ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: این ادعا در حالی است که عوارض مورد اشاره به خطوط هوایی تعلق می‌گیرد که در سال بیش از ۱۲۰ مورد پرواز به مقصد نجف داشته باشند، در حالیکه در ۹۰ درصد مواقع، تعداد پروازهای خطوط فعال در این مسیر از مبدأ ایران به کمتر از ۱۲۰ عدد می‌رسد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و جهان ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از عوارض‌های دریافتی در حقیقت از مازاد ۱۲۰ پرواز در سال اخذ می‌شود باید به نحوی عمل شود که پروازهای مربوط به سازمان حج و زیارت در خطوط هوایی مختلف که زیر ۱۲۰ پرواز در سال دارند، گنجانده شود و سایر موارد غیرزیارتی در قالب پروازهای مازاد ۱۲۰ مورد که دارای عوارض و هزینه‌های بیشتر است، صورت گیرد.

رفیعی با اشاره به تأکید شخص رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم واگذاری فرایند چارترینگ هواپیماهای سفر به عتبات از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به سازمان حج و زیارت گفت: در همین راستا و به منظور کاهش هزینه سفر به کشور عراق و همچنین تسهیل‌ سفر زائران، ضرورت دارد سازمان حج و زیارت ضمن انجام برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌های لازم، اقدامات مقتضی را به منظور اجرایی کردن توصیه رئیس‌جمهور محترم از طریق چارتری کردن پروازها و اجاره هتل‌ها با کمک بخش خصوصی که می‌تواند موجب کاهش چشمگیر هزینه سفر به عتبات عالیات شود، به عمل آورد.

این فعال بخش خصوصی گردشگری با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد گردشگران خروجی از کشور، عازم کشور عراق هستند، خاطرنشان کرد: زائران عتبات تنها به جهت تلطیف روح و روان خود و نه به جهت سیاحت و گشت و گذار، قصد سفر به عراق و تشرف به این امکان مقدسه را دارند بنابراین لازم است برای حفظ کرامت و تکریم هرچه بیشتر این عزیزان ضمن ایجاد تسهیل‌گری لازم، بستر مناسبی را برای انجام سفر در کمال آرامش خاطر این عاشقان فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42123
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

03خرداد
احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها
مدیرعامل اندیشکده ماکا و کارشناس محیط زیست طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛

احداث ۵۸۵ سد در ۱۸ سال!/ سدسازی‌های بی‌ضابطه ترکیه و بحران ریزگردها

08اردیبهشت
جیغ بنفش نکشید! هزینه است نه صدقه!
به بهانه روز جهانی قدس:

جیغ بنفش نکشید! هزینه است نه صدقه!

03اردیبهشت
خطای نابخشودنی بود ولی مبتلا به خطای تعمیم نشویم!
درباره جریان سیسمونی گیت و حواشی دو سه روز اخیر؛

خطای نابخشودنی بود ولی مبتلا به خطای تعمیم نشویم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.