• امروز : دوشنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 30 June - 2025
کل اخبار 6514

صدای حوزه امروز

گردهمایی خانوادگی برگزیدگان گروه‌های تبلیغی استان آذربایجان شرقی تصمیم های خردی که به وقتش اتخاذ نشده اند! روحانیت در خط مقدم خدمت/ روحانی و مداح رامشیری نماد خدمت شدند روایت شیخ اسماعیل رمضانی از عصر هوش مصنوعی و لزوم تغییر سبک آخوندی! نقش علما در دفاع از امت اسلامی بی‌همتاست/ غزه هرگز شکست نخواهد خورد انتقاد معاون تهذیب حوزه های علمیه از کیفیت برگزاری کمیسیون اخلاق و تربیت در همایش صدسالگی بازتأسیس حوزه حوزه پیشرو و سرآمد| تکنولوژی‌شناسی یا تکنوکراسی، کدام؟ فقط رهبری می‌توانست چنین پیام تمدن‌سازی بنویسد! «حوزه» نهاد فرا ساحتی با درون‌مایه و رویکرد تمدنی و وظیفه‌مند در برابر جامعه، جهان معاصر و انقلاب/ حوزه پیشرو و سرآمد در کنار ملت است حوزه پیشرو و سرآمد حوزه های علمیه؛ حافظان دین‌داری مردم در طوفان مدرنیته مشکلات حوزه و روحانیت در نگاه استاد علی صفایی حوزه علمیه قم از تأسیس تا صدسالگی؛ فرازها، فرودها، چالش‌ها و راهکارها رمزگشایی از اهداف آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری در تأسیس حوزه قم

11
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش

بیش از ۸۰ درصد نقد‌های محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتب درسی دانش آموزان اعمال‌شده است

  • کد خبر : 3145
  • 30 بهمن 1399 - 13:50
بیش از ۸۰ درصد نقد‌های محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتب درسی دانش آموزان اعمال‌شده است
علیرضا حاجیان زاده گفت: قابلیت عملیاتی بودن و جامعیت برنامه، از ویژگی‌های برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش می‌باشد.

به گزارش صدای حوزه علیرضا حاجیان زاده در نشست مجازی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از تعاملات مثبت و سازنده فی‌مابین دو نهاد تقدیر کرد و گفت: ستادی همکاری‌های مشترک آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه با استفاده از تجربیات بیش از یک دهه فعالیت و بهره‌گیری از اسناد بالادستی، برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک را تدوین کرده است و امسال در دومین سال اجرای این برنامه هستیم.

وی با اشاره به محوریت ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، همچنین تأکید این سند بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای برون‌سازمانی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت گفت: این دو مقوله با توجه به رویکرد تربیتی سند تحول بنیادین  به مشارکت، تعامل و همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش معنا می‌بخشند.

حاجیان زاده از قابلیت عملیاتی بودن و جامعیت برنامه به‌عنوان دو ویژگی برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش نام برد و گفت: این همکاری‌ها در عرصه‌های نیروی انسانی، تبلیغ و فعالیت فرهنگی، برنامه درسی و مشارکت حوزه در تأمین محتوای آموزشی و محتوای کتب درسی، پژوهش و تبادل فکر و اندیشه با حوزه علمیه و همچنین مدارس وابسته به حوزه علمیه جریان دارد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک فی‌مابین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در برنامه پنج‌ساله همکاری‌های مشترک بین دو نهاد جذب سالانه پنج هزار طلبه وظیفه هدف‌گذاری شده است، همچنین تعدادی از طلاب نیز برای همکاری با آموزش‌وپرورش به روش خرید خدمات جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای دو طرح امین و روشنا باهدف تبلیغ و ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مدارس یادآور شد: در تأمین محتوای آموزشی و محتوای کتب درسی نیز مشارکت‌های خوبی بین حوزه و آموزش‌وپرورش صورت گرفته است به‌گونه‌ای که در سال جاری بیش از ۸۰ درصد نقد و بررسی‌های انجام‌شده در چاپ جدید کتب درسی اعمال شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3145
  • منبع : مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

18اردیبهشت
نگاه صفر و صدی به طلاب معلم اشتباه است!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.