• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش

بیش از ۸۰ درصد نقد‌های محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتب درسی دانش آموزان اعمال‌شده است

  • کد خبر : 3145
  • 30 بهمن 1399 - 13:50
بیش از ۸۰ درصد نقد‌های محتوایی حوزه علمیه، در چاپ جدید کتب درسی دانش آموزان اعمال‌شده است
علیرضا حاجیان زاده گفت: قابلیت عملیاتی بودن و جامعیت برنامه، از ویژگی‌های برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش می‌باشد.

به گزارش صدای حوزه علیرضا حاجیان زاده در نشست مجازی ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از تعاملات مثبت و سازنده فی‌مابین دو نهاد تقدیر کرد و گفت: ستادی همکاری‌های مشترک آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه با استفاده از تجربیات بیش از یک دهه فعالیت و بهره‌گیری از اسناد بالادستی، برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک را تدوین کرده است و امسال در دومین سال اجرای این برنامه هستیم.

وی با اشاره به محوریت ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، همچنین تأکید این سند بر لزوم مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای برون‌سازمانی در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت گفت: این دو مقوله با توجه به رویکرد تربیتی سند تحول بنیادین  به مشارکت، تعامل و همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش معنا می‌بخشند.

حاجیان زاده از قابلیت عملیاتی بودن و جامعیت برنامه به‌عنوان دو ویژگی برنامه پنج‌ساله همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش نام برد و گفت: این همکاری‌ها در عرصه‌های نیروی انسانی، تبلیغ و فعالیت فرهنگی، برنامه درسی و مشارکت حوزه در تأمین محتوای آموزشی و محتوای کتب درسی، پژوهش و تبادل فکر و اندیشه با حوزه علمیه و همچنین مدارس وابسته به حوزه علمیه جریان دارد.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های همکاری‌های مشترک فی‌مابین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در برنامه پنج‌ساله همکاری‌های مشترک بین دو نهاد جذب سالانه پنج هزار طلبه وظیفه هدف‌گذاری شده است، همچنین تعدادی از طلاب نیز برای همکاری با آموزش‌وپرورش به روش خرید خدمات جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اجرای دو طرح امین و روشنا باهدف تبلیغ و ترویج فعالیت‌های فرهنگی در مدارس یادآور شد: در تأمین محتوای آموزشی و محتوای کتب درسی نیز مشارکت‌های خوبی بین حوزه و آموزش‌وپرورش صورت گرفته است به‌گونه‌ای که در سال جاری بیش از ۸۰ درصد نقد و بررسی‌های انجام‌شده در چاپ جدید کتب درسی اعمال شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3145
  • منبع : مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

18اردیبهشت
نگاه صفر و صدی به طلاب معلم اشتباه است!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.