• امروز : سه شنبه - ۳ خرداد ۱۴۰۱
  • برابر با : 23 - شوال - 1443
  • برابر با : Tuesday - 24 May - 2022
کل اخبار 6037اخبار امروز 6

صدای حوزه امروز

صدای حوزهمراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در میدان آئینی امام حسین(ع) صدای حوزهتلازم تسبیح و استغفار لازمه رویکرد مدیریتی در جامعه است صدای حوزهآسیب شناسی شیوه های تبلیغ برای ثبت نام در حوزه های علمیه صدای حوزهنماز اول وقت پیرمرد دست‌فروش صدای حوزهلزوم آینده پژوهی طلاب در مورد فضای مجازی/ نقش طلاب در ۲۰ سال آینده فضای مجازی چیست؟ صدای حوزهتلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است صدای حوزهروحانی باید متمرکز در فعالیت علمی باشد نه اینکه به دنبال حواشی یا فعالیت اقتصادی برود! صدای حوزهآنی یا استمراری بودن انقلاب اسلامی چالشی ترین مسئله نظام است/ به عقیده امام و رهبر انقلاب، ولایت اداری وجود ندارد/ چگونه مطالبه‌گری به انسداد منجر می شود؟ صدای حوزهپاسخ گنجی به مطهری درباره آشوب‌های ۹۶ و ۹۸ صدای حوزهحمایت معاونت پژوهش حوزه از پایان‌نامه‌های مورد نیاز نظام صدای حوزهنه تنها دفاع مقدس بلکه تاریخ پر از حضور خونین روحانیت در دفاع از اسلام است صدای حوزهبرگزاری مراسم فارغ التحصیلی دختران عراقی در عتبات + عکس صدای حوزهمقایسه صنعت خودروسازی ترکیه و ایران صدای حوزهماجرای احتکار روغن توسط آخوندهای معلوم الحال!

0
تغذیه اصولی در ماه مبارک رمضان؛

پرخوری و زیاده روی بلای جان روزه دار!

  • کد خبر : 40365
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
پرخوری و زیاده روی بلای جان روزه دار!
در حالی‌که روزه تاثیر مثبتی بر سلامتی دارد، زیاده روی در خوردن مواد غذایی در طول وعده های سحری و افطار می‌تواند سلامت را به خطر اندازد.

به گزارش صدای حوزه، پرخوری یا زیاده روی در خوردن هر وعده غذایی سحری و افطار توسط روزه دار، همچنین انتخاب مواد غذایی نامناسب می تواند منجر به نفخ و ناراحتی گوارشی شود و بر متابولیسم بدن نیز تاثیر بگذارد.

مصرف این مواد غذایی در طول ماه رمضان توصیه نمی‌شود:

*غذاهای شور، شیرین، چرب یا سرخ شده: چنین غذاهایی می توانند باعث کم آبی بدن و احساس تشنگی زیاد در طول روز شوند.

*غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده: باید از مصرف آب میوه های بسته بندی شده خودداری کرد زیرا نسبت به مواد دیگر حاوی قند بیشتری هستند.

*نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای، قهوه، نوشابه و غیره.

مواد غذایی مناسب برای وعده غذایی سحری:

برای سحری، مواد غذایی متعادل حاوی مقدار کافی پروتئین و فیبر مصرف کنید تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید.

مصرف خوراکی‌هایی همچون خشکبار، دانه ها و میوه ها پیشنهاد می‌شود.

مواد غذایی مناسب برای وعده غذایی افطار:

به گفته متخصصان داشتن یک افطار متعادل مهم است زیرا در این وعده غذایی ذخایر انرژی مجدد تامین می‌شود و به حفظ روزه در روز بعد کمک می کند. ضرورت دارد افراد بیشتر از غذاهای مناسبی مصرف کنند که مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شود.

به گزارش روزنامه ایندین اکسپرس، مصرف غلات کامل، سبزیجات، عدس و چربی های سالم که حاوی اسیدهای چرب تک و چند غیراشباع و منابع پروتئینی مانند شیر، ماست، لوبیا، حبوبات، تخم مرغ و گوشت بدون چربی مانند مرغ در این وعده غذایی توصیه می‌شود.

برخی از بایدها و نبایدهای روزه داری در ماه رمضان

*تامین آب مورد نیاز بدن: با نوشیدن آب کافی در طول شب برای روزه داری آماده شوید همچنین مصرف انواع میوه ها و سبزیجات به تامین آب مورد نیاز بدن کمک می‌کند.

*وعده غذایی سحری را حذف نکنید: این وعده غذایی است که انرژی بدن را در طول روز حفظ می‌کند.

*به میزان مواد غذایی مصرفی همچنین کیفیت آن توجه کنید. خوردن تنها دو وعده غذایی بسیار سنگین (اوایل صبح سپس شب) می تواند متابولیسم را به هم بزند و باعث افزایش وزن ناسالم شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40365
  • منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

۲۶اردیبهشت
نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی
تمرکز بر کشاورزی؛

نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی

۲۱اردیبهشت
پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا
ترکش های آتش جنگ روسیه و اوکراین بر بازار مواد غذایی؛

پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا

۱۸اردیبهشت
جای خالی “رمضان” در سریال های ماه رمضان ۱۴۰۱
نگاهی به سریال‌های رمضان ۱۴۰۱؛

جای خالی “رمضان” در سریال های ماه رمضان ۱۴۰۱

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.