• امروز : یکشنبه - ۱۳ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Sunday - 3 March - 2024
کل اخبار 6226اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته! درخواست ماژیک از قائم‌مقام حوزه‌های علمیه! وحدت حوزه و دانشگاه یا شبیه‌شدن حوزه به دانشگاه؟! حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌! آقای اکبرنژاد، یک هفته فرصت می دهم پای مناظره حاضر شوید! خطر کاهش مشارکت مردمی و بی تفاوتی عجیب مسئولان اجرایی و نظارتی! رونمایی از نرم افزار فردشناس؛ نرم افزاری برای محاسبه نفس!

4
سلامت روانی با ورزش

چگونه با ورزش کردن عصبانیت خود را کنترل کنیم؟!

  • کد خبر : 37268
  • 08 بهمن 1400 - 16:56
چگونه با ورزش کردن عصبانیت خود را کنترل کنیم؟!
کنترل عصبانیت با ورزش میتواند شامل مراحلی مانند تمرین های فیزیکی، تمرین های روحی، تنظیم تنفس بدن، ایجاد مرحله های ارامش تصاعدی و انجام چند حرکت ساده یوگا باشد. ورزش هایی مانند بوکس، وزنه برداری، حرکات توپ پیلاتس و حتی دویدن در محیط های باز هم میتوانند در کاهش استرس، خشم و عصبانیت تاثیرگذار باشند.

مقدمه

فعالیت جسمی به شما یاری می دهد که عصبانیت کوتاه مدتی دارا باشید.

همچنین عصبانیت میتواند این حس را در شما ایجاد کند که تحت تأثیر یک حس غیر قابل پیش‎بینی و قدرتمند قرار دارید که به شما اجازه می دهد هرکاری بکنید!

به ورزش کردن بپردازید. فعالیت جسمی به شما یاری میدهد که عصبانیت کوتاه مدتی دارا باشید. با بیشتر شدن توان جسمی قدرت کنترل کردن شما، بر مدیریت کردن شما بر عصبانیت افزایش پیدا خواهد کرد.

پس توجه به آن و ارائه راهکارهای کاربردی بسیار اهمیت دارد. در این مطلب بعضی حرکات ورزشی را که با انجام آنها می‎توانید عصبانیت خویش را کاهش دهید، معرفی می‎کنیم.

کنترل عصبانیت با ورزش میتواند شامل مراحلی مانند تمرین های فیزیکی، تمرین های روحی، تنظیم تنفس بدن، ایجاد مرحله های ارامش تصاعدی و انجام چند حرکت ساده یوگا باشد. ورزش هایی مانند بوکس، وزنه برداری، حرکات توپ پیلاتس و حتی دویدن در محیط های باز هم میتوانند در کاهش استرس، خشم و عصبانیت تاثیرگذار باشند.

تمرین های ورزشی زیر برای زمان عصبانیت شما مناسب است.

بوکس
ضربه زدن به کیسه بوکس سبب سوختن کالری زیادی می شود و برای عصبانیت خوب است. توصیه می شود که به کیسه بوکس ۶ تا ۱۰ بار برای خارج شدن در انرژی منفی ضربه بزنید.

وزنه زدن
وزنه زدن کمک می کند تا ارامش و افسردگی را کاهش دهد. سعی کنید کمر خویش را مستقیم در حین انجام وزنه نگه دارید. کاهش عضلات شکمی. وزنه را در سه تا چهار مجموعه با ۶ تا ۸ تکرار افزایش دهید.

استفاده از توپ پزشکی
توپ پزشکی را با عضلات انقباض و کمر صاف بکشید. توپ را بالا ببرید و بر زمین محکم بکوبید. مواظب باشید توپ را به صورت خود نزنید. بهتر است ۱۰ تا ۲۰ بار در سه تا چهار مجموعه قرار دهید.

دویدن بر روی شیب
شما بعد از دویدن روحیه بهتری خواهید داشت. شما میتوانید بر روی تردمیل بدوید. به سرعت بدوید. شما میتوانید ۶۰ تا ۶۰ ثانیه در کوتاه مدت و با وقفه این کار را اجرا کنید.

چرخش خوابیده
چنانچه بعد از بیدار شدن روز خویش را با حس عصبانیت و خشم بی‎ علت شروع کردید، میتوانید این نرمش را حتی در وضعیت خوابیده در رختخواب انجام دهید تا خشم پنهان تان را از بین ببرید.

روش انجام: به پشت روی کمر بخوابید، زانو های خود را به طرف قفسه سینه بالا بیاورید. دست ها را در بالا و کنار سر نگه دارید

بعد از آن به آرامی پا های خویش را به طرف کنار بدن، روی زمین پائین بیاورید. چنانچه نزدیک کردن پا ها به زمین برای شما مشکل است، یک بالشت زیر زانو های خویش بگذارید. در آخر پا ها را در این وضعیت، کنار بدن به مدت یک دقیقه نگه دارید و نفس عمیق بکشید بعد از آن این روال را برای سمت دیگر بدن تکرار کنید.

قوس رو به بالا
با انجام این تمرین، چرخش خون بدن را به طرف مغز افزایش دهید و استرس های ذهنی خویش را از بین ببرید.

روش انجام: یک بالشت یا شیء بی حرکت( به ارتفاع ۱۰ تا ۱۷ سانتی‎متر) روی زمین بگذارید. یک قوس در بدن خویش ایجاد کنید. فاصله ای راحت بین پا ها و دست ها پیدا کنید، طوری‎که سر به راحتی روی بالشت یا شیء بی حرکت قرار گیرد. سر خویش را روی بالشت قرار دهید و نفس خویش را ۳۰ ثانیه نگه دارید بعد از آن خارج کنید، این تمرین را به مدت دو دقیقه اجرا کنید.

خورشید نشسته
با تمرین مداوم این حرکت انرژی بخش و ایجاد تناوب بین تنفس های عمیق تا حد زیادی خشم، استرس و عصبانیت خویش را مهار کنید.

روش انجام: تمرین را با یک نشستن ساده و راحت روی زمین شروع کنید. دست های خویش را به آرامی بالا ببرید و در عین حال هوای تازه را به داخل شش های خویش وارد کنید. هم زمان با پایین آوردن دست ها هوای درون شش ها را خارج کنید. این حرکت را یک تا ۳ دقیقه تمرین کنید.

خواندن این مطلب هم خالی از لطف نیست: درمان اضطراب و استرس با ورزش

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37268
  • منبع : rasekhoon.net

مطالب مرتبط

24فروردین
سالمندان توجه ویژه به آلودگی هوا کنند/خودداری از ورزش کردن در فضای باز
در گفت‌وگو با متخصص حوزه سالمندشناسی مطرح شد؛

سالمندان توجه ویژه به آلودگی هوا کنند/خودداری از ورزش کردن در فضای باز

28اسفند
معرفت شناسی ورزش از صنعت سرگرمی تا چماق دیپلماتیک در خدمت گلوبالیزم
یادداشتی درباره ماهیت و معرفت شناسی ورزش در عصر جدید به بهانه تحریم های ورزشی روسیه؛

معرفت شناسی ورزش از صنعت سرگرمی تا چماق دیپلماتیک در خدمت گلوبالیزم

09اسفند
ورزش می‌تواند نمادی برای حضور حوزویان در میدان های محلی، ملی و فراملی باشد
آیت‌الله اعرافی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب مطرح کرد؛

ورزش می‌تواند نمادی برای حضور حوزویان در میدان های محلی، ملی و فراملی باشد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.