• امروز : چهارشنبه - ۱۷ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 5 February - 2025
کل اخبار 6373

صدای حوزه امروز

وزیر ارشاد باید اعتراض می‌کرد و بیرون می‌رفت! ترویج پرشتاب همزیستی با حیوانات خانگی حتی برای اقشار مذهبی مبانی حکمرانی در آموزه های علوی از منظر آیت‌الله مکارم شیرازی کم و کیف ارتباط حوزه و جامعه در صد سال اخیر؛ اگر از حکومتی شدن می ترسیدیم اصلا چرا انقلاب کردیم؟! نشست مشترک مدیران بین الملل حوزه های علمیه با مدیران حوزه های علمیه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد واقعیت فیلم درگیری در فرودگاه مهرآباد چه بود؟/ تصاویری از مشاجرۀ خانوادگی زن جوان بی‌حجاب، قبل از حمله به روحانی حاضر در فرودگاه!/ واکنش ها به رفتار روحانی حاضر در صحنه مروری انتقادی بر بایدهای آرمانی که معاون آموزش حوزه بیان کرد! لازم است مشوق‌هایی برای جذب طلاب به حوزه‌های علمیه ایجاد شود همچنان برای تبلیغ نقشه جامعی وجود ندارد / تحولات عظیم و شگرفی در دنیا رخ داده و نهاد تبلیغ دین را دچار سختی کرده است! پوکر کی حلال میشه؟! حل و فصل جن عاشق توسط طلبه بلاگر! “رقص” در سینمای قبل و بعد از انقلاب به روایت یک طلبه! ابتکار عمل آیت الله حائری یزدی در بازسازی حوزه علمیه قم در شرایط رو به اضمحلال حوزه در ستایش تبلیغ عشایری!/ عکس نوشته

12
سواد رسانه ای؛

نقش تکنیک عمل متقابل در اقناع مخاطب

  • کد خبر : 37085
  • 05 بهمن 1400 - 16:18
نقش تکنیک عمل متقابل در اقناع مخاطب
اگر شما بر روی آغاز روابط متقابل با فراهم کردن ارزش های غیر مرتبط متصل به مخاطب شما (آنان که در رسانه های اجتماعی هستند) متمرکز شوید ، به صورت نامحدودی از نفوذ استفاده کرده اید. نه به خاطر اینکه هدایای اقتصادی و فیزیکی در بازاریابی امروز به مد و روال تبدیل شده اند ، بلکه به خاطر این که اغلب روابط متقابل به ما نشان می دهد که چگونه به عنوان یک فرد اجتماعی به هم متصل شویم.

بیایید صادق باشیم، شما صرفا برای افزودن طنین صدای خود به مکالمات تلاش نمیکنید ، شما برای شنیده شدن ،تکرار شدن و ارزشمند شدن سخنان تان تلاش میکنید که سخنان شما بعد از اینکه میان مخاطبان نفوذ پیدا کرد نیز منجر به نفوذ فیزیکی شما در جمع باشد.

بنابراین چه راه بهتری برای درک رسانه های اجتماعی ،جز مطالعه مقاله اصول پایه ای از نفوذ اثر دکتر رابرت سیالدینی ، پروفسور رشته روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا آمریکا وجود دارد ؟ سیالدینی در کتاب اولیه اش ، اصول نفوذ ، از ۶ سلاح قدرتمند برای نفوذ صحبت میکند که به ضمیر خودآگاه و اجتماعی ما به سختی متصل شده است. به معنای دیگر ما نمیتوانیم بی تفاوت باشیم اما بهرحال مطابق با این قوانین، تعامل های اجتماعی رفتار خود را تنظیم می کنیم.

آیا این بدان معناست که چیزی مفید درون رسانه های اجتماعی وجود داردمه ما را برای یادگیری در تعامل ها فرا می خواند؟

خب ، به سراغ تکنیک عمل متقابل درمبحث اقناع میرویم :

در نوشته های سیالدینی ، قانون مقابله به مثل کردن این گونه معنا می شود که « ما باید سعی کنیم مواردی را ،که شخصی برای ما فراهم کرده است را به نوعی تلافی یا بازپرداخت کنیم » اگر یک بانو در حق ما لطفی کرد ، ما باید در حق وی یک لطف متقابل داشته باشیم ، اگر یک مرد برای ما یک هدیه تولد ارسال کرد ، ما نیز باید روز تولدش را با یک هدیه از طرف خودمان به وی یادآوری کنیم ;  اگر دوست خانوادگی ما ، ما را به مهمانی خانوادگی دعوت کرد ما نیز وی و همسرش را به یکی از مهمانی های خودمان دعوت کنیم .

سپس به طور متقابل در رسانه های اجتماعی ; همانطور که ما دوست داریم کسی را که توئیت ما را در توئیتر ریت زده است توئیت وی را ریتوئیت کنیم . کسانی که پستهای ما را لایک می کنند متقابلا لایک میکنیم و همچنین تمایل داریم که از اینکه ارزش ها و خدمات رایگان بسیاری در اختیار ما گذاشته شد به یک کسب و کار خاص ،بیشتر اعتماد کنیم.

اما به صورت شخصی شده یا اختصاصی ، این یک جریان رباتیک دنبال کردن خودکار است که به شما ،برای جذب هزاران مخاطب در زمان بسیار کوتاه کمک می کند ، بدون آنکه شما مجبور باشید واقعا به پروفایل کسی اهمیت بدهید !!!

استفاده ی سازنده تر و مثبت تر آن این است که ، اگر شما بر روی آغاز روابط متقابل با فراهم کردن ارزش های غیر مرتبط متصل به مخاطب شما (آنان که در رسانه های اجتماعی هستند) متمرکز شوید ، به صورت نامحدودی از نفوذ استفاده کرده اید. نه به خاطر اینکه هدایای اقتصادی و فیزیکی در بازاریابی امروز به مد و روال تبدیل شده اند ، بلکه به خاطر این که اغلب روابط متقابل به ما نشان می دهد که چگونه به عنوان یک فرد اجتماعی به هم متصل شویم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37085
  • منبع : http://nasrakurd.ir/

مطالب مرتبط

24آذر
پوکر کی حلال میشه؟!
موقعیت های برساخته رسانه ای علیه تصویر روحانیت:

پوکر کی حلال میشه؟!

13آذر
خانواده مقاوم و کنشگری فرهنگی در فضای مجازی؛ فرصت همزبانی در عصر جدید!
در پیش نشست همایش بین‌المللی خانواده مقاوم، مطرح شد؛

خانواده مقاوم و کنشگری فرهنگی در فضای مجازی؛ فرصت همزبانی در عصر جدید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.