• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

12
مدیر حوزه علمیه استان فارس در واکنش به حواشی سخنان امام جمعه شیراز:

از امام جمعه فارس بخاطر عمل در راستای جهاد تبیین قدردانی می کنیم

  • کد خبر : 41368
  • 31 فروردین 1401 - 14:12
از امام جمعه فارس بخاطر عمل در راستای جهاد تبیین قدردانی می کنیم
امت اسلام یک ولی امر دارد و این کاملا سخنی عقلایی و منطقی است، از این رو از نماینده ولی فقیه در فارس قدردانی می کنیم که در راستای جهاد تبیین عمل کرد.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت و گویی، با اشاره به سخنان امام جمعه شیراز در خصوص امامت جامعه اسلامی در عصر غیبت، اظهار کرد: جمعه گذشته ا‌مام جمعه شیراز مطالبی را در خطبه های نماز جمعه ایراد کردند که مورد توجه برخی از رسانه های معاند قرار گرفت و به دنبال جهت دهی مخاطبان خود برآمدند.

عضو جامعه روحانیت شیراز در ادامه با تصریح به اینکه سخنان خطیب جمعه شیراز در خصوص ارتباط میان امام مجتبی(ع) و امام حسین(ع) بود، اضافه کرد: تا وقتی که امام مجتبی(ع) در قید حیات بود هیچ کجا کنش گری به معنای امامت و پیشوایی جامعه را از امام حسین علیه السلام نمی بینید، در واقع ایشان از برادر بزرگتر خود تبعیت محض داشتند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس با تاکید بر اینکه امام مجتبی(ع) ا‌‌مام بر سید الشهدا(ع) بودند، خاطرنشان کرد: پس از شهادت امام مجتبی(ع) نیز که معاویه حدود ۱۰ سال در قید حیات بود، ا‌مام حسین(ع) خود را پایبند به قراردادی می دانست که امام مجتبی(ع) آن را امضا فرموده بودند.

وی افزود: هنگامی که معاویه از دنیا رفت و دوره قرار داد به پایان رسید، ا‌مام حسین(ع) نیز آن زمان علیه ظلم و ستم یزید قیام کرد.

عضو شورای حوزه علمیه فارس گفت: خداوند در آیه ۲۲ سوره انبیاء می فرماید: «لَوْ کَانَ فِیهِمَا آلِهَهٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتَا» یعنی اگر دو خدا در یک اقلیم بود، آسمان و زمین به هم می ریخت؛ در مسئله ا‌مامت به معنای زمامداری جامعه نیز همین طور است، چون اگر دو امام به این معنا بخواهند، امامت کنند هرج و مرج پیش می آید.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: بنابراین همین قانون عقلی را در عصر غیبت نیز داریم؛ در عصر غیبت امکان این که دو حاکم در یک کشور و یک اقلیم باشد وجود ندارد، چرا که هرج و مرج به وجود می آید، براین اساس از یک طرف همان طور که امیرمؤمنان علیه السلام هم فرمود جامعه نیاز به حاکم دارد از طرف دیگر در عصر غیبت با توجه به ادله قطعی، فقیه جامع الشرایط بر جامعه اسلامی ولایت دارد و از طرف سوم نیز طبق قانون عقل و عقلاء فقط یک نفر می تواند بر جامعه زمامداری کند و او متعین در ولی فقیه می باشد.

وی گفت: البته لازم است به این نکته اشاره شود که وحدت در حاکمیت به معنای نفی تعدد مرجعیت در فتوا نیست، چون فتوا در امور فردی است و هر فردی در عرصه فردی مقلد مرجع خود است، اما در عرصه اجتماعی که باید یک حرکت اتفاق بیفتد و یک جریان رسمیت پیدا کند اگر بخواهد چند حاکم حکومت کنند، مشخص است که هرج و مرج به وجود می آید.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی بیان کرد: مبنای شرعی، عقلی و عقلایی بر وجود یک حاکم وجود دارد، اینکه یک رسانه معاند که هم به دنبال اختلاف میان شیعه و سنی است و هم به دنبال القاء اختلاف میان شیعیان، این سخنان تحریف شده را تیتر اول خود کند مشخص است که به دنبال چه چیزی می گردد، اما اینکه عده ای که در ظاهر وامدار انقلاب اسلامی و نظام هستند بیایند و در زمین رسانه معاند بخواهند بازی کنند علیه یک سخن منطقی که مبتنی بر مبانی اصیل دینی است قرار گیرند بسیار کار بدی است.

از امام جمعه محترم قدردانی می کنیم

مدیر حوزه علمیه استان فارس تاکید کرد: امت اسلام یک ولی امر دارد و این کاملا سخنی عقلایی و منطقی است، از این رو از نماینده ولی فقیه در فارس قدردانی می کنیم که در راستای جهاد تبیین عمل کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41368
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

19آذر
حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!
حجت الاسلام ناصر میر محمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت مطرح کرد؛

حس جهاد در جنگ کنونی هنوز به طلبه‌ها دست نداده است‌!

17شهریور
مشایه تماشایی یک امام جمعه + تصاویر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.