• امروز : شنبه - ۲۴ مهر ۱۴۰۰
  • برابر با : 10 - ربيع أول - 1443
  • برابر با : Saturday - 16 October - 2021
کل اخبار 3998اخبار امروز 9
1
نامه حجت الا سلام علی کشوری به آیت الله صادق آملی لاریجانی:

آسیب شناسی، بازتعریف و تکامل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)یک ضرورت است

  • کد خبر : 27942
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳
آسیب شناسی، بازتعریف و تکامل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)یک ضرورت است
انتظار می رود جنابعالی با مجموعه ای از تدابیر به تقویت مفاهیم اسلامی در رشته های آموزشی آن دانشگاه - خصوصاً در رشته های اقتصاد و ارتباطات- کمک کنید و بخش ترجمه ای دروس آن دانشگاه مغتنم را تضعیف و نقد نمایید.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام علی کشوری طی نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی، بر ضرورت در تحول در نظام آموزشی دانشگاه امام صادق (ع) و تقویت مفاهیم اسلامی در رشته های آموزشی تاکید کرد که متن کامل نامه را در ادامه ملاحظه می نمایید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله آقای صادق آملی لاریجانی

رئیس هیأت امنای جامعه الامام الصادق علیه السلام

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

از زمانی که ایده مترقی تمدن اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ مهر ماه ۱۳۷۹ در جمع اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه طرح و تقویت گردید؛ مجموعه گسترده ای از نشست های تخصصی، همایش ها، کتب و رشته های دانشی مرتبط، به محوریت این ایده برگزار، تدوین و تأسیس شده است و انتظار می رود در آغاز چله دوم انقلاب اسلامی – وبعد از یک دوره ۲۰ ساله- فعالیت های پژوهشی و آموزشی مرتبط با حوزه تمدن اسلامی، آسیب شناسی، بازتعریف و کامل شود.

لزوم تقویت مفاهیم اسلامی در رشته های آموزشی دانشگاه امام صادق

بر این اساس آسیب شناسی، بازتعریف و تکامل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه امام صادق علیه السلام یک ضرورت است و انتظار می رود جنابعالی با مجموعه ای از تدابیر به تقویت مفاهیم اسلامی در رشته های آموزشی آن دانشگاه – خصوصاً در رشته های اقتصاد و ارتباطات- کمک کنید و بخش ترجمه ای دروس آن دانشگاه مغتنم را تضعیف و نقد نمایید.

توضیح بیشتر اینکه: در سرفصل های دانشی و پژوهشی آن دانشگاه، بسیاری از مفاهیم اصلی تمدن اسلامی مانند: ۱- طبقه بندی فقهی مشاغل و ارائه جدول مشاغل برتر ایران و منطقه، ۲- ویژگی های الگوی تولید و استراتژی فقهی بخش صنعت، ۳- الگوی فقهی ساخت بازار ، ۴- تعریف و شرایط حاکم بر پول در اسلام، ۵- اصول حاکم بر تجارت بین الملل، ۶- الگوی فقهی بهره برداری از انفال (رجوع شود به تبویب جدید فقه المکاسب)، ۷- تعریف فقهی محله و تبیین ارکان اصلی مدیریت شهری مانند محیط همسایگی (رجوع شود به نظریه مدیریت شهری محله محور)، ۸- مقررات فقهی ساخت ساختمان در حوزه جانمائی ساختمان، حیاط ساختمان، نقشه کشی، تزئینات و دکوراسیون داخلی، مصالح ساختمانی و مباحث فنی و… (رجوع شود به بسته مقررات فقهی ساختمان)، ۹- چگونگی پیشگیری ساختاری از بیماری، ۱۰- چگونگی تقویت نقش خانواده در تعلیم و تربیت، ۱۱- چیستی و چگونگی عملکرد اجتماعی قوانین مادر در نظم اجتماعی، ۱۲- چیستی و چگونگی عملکرد مدیریت راهبردی بر فرض پذیرش ایده نظم اختیاری، ۱۳- بودجه ریزی ارتباطی، ۱۴ – الگوی فقهی محرومیت زدائی، ۱۵ – جدول فقهی تسخیر (تبیین خاصیت های نهایی اشیاء) و… مباحثه و تبیین نمی شود.

ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

در کنار سکوت عجیب محتوای آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام، نسبت به مفاهیم فوق الذکر؛ تدریس و تأکید بر کتابهائی مانند نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی (ویلیام بی. گادیکانست)، و کتاب های اقتصادی پروفسور منکیو، به اختلال در فهم ایده مهم “تنظیم روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه” (مفهوم اصلی تمدن اسلامی) و همچنین اختلال در فهمِ ارتباط سیاست های پولی و مالی و تنطیم بازار با تنظیم روابط انسانی – در ذهنیت اساتید و دانشجویان آن دانشگاه ارزشمند- منجر می شود.

والسلام علی من اتبع الهدی

علی کشوری – مدیر مدرسه فقهی هدایت

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ مصادف با ۶ ربیع الاول ۱۴۴۳ – قم مبارک

لینک کوتاه : http://v-o-h.ir/?p=27942
  • منبع : مکتب هدایت

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.