• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

9
نامه حجت الا سلام علی کشوری به آیت الله صادق آملی لاریجانی:

آسیب شناسی، بازتعریف و تکامل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)یک ضرورت است

  • کد خبر : 27942
  • 22 مهر 1400 - 15:03
آسیب شناسی، بازتعریف و تکامل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)یک ضرورت است
انتظار می رود جنابعالی با مجموعه ای از تدابیر به تقویت مفاهیم اسلامی در رشته های آموزشی آن دانشگاه - خصوصاً در رشته های اقتصاد و ارتباطات- کمک کنید و بخش ترجمه ای دروس آن دانشگاه مغتنم را تضعیف و نقد نمایید.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام علی کشوری طی نامه ای به آیت الله آملی لاریجانی، بر ضرورت در تحول در نظام آموزشی دانشگاه امام صادق (ع) و تقویت مفاهیم اسلامی در رشته های آموزشی تاکید کرد که متن کامل نامه را در ادامه ملاحظه می نمایید:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله آقای صادق آملی لاریجانی

رئیس هیأت امنای جامعه الامام الصادق علیه السلام

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

از زمانی که ایده مترقی تمدن اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۱۴ مهر ماه ۱۳۷۹ در جمع اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه طرح و تقویت گردید؛ مجموعه گسترده ای از نشست های تخصصی، همایش ها، کتب و رشته های دانشی مرتبط، به محوریت این ایده برگزار، تدوین و تأسیس شده است و انتظار می رود در آغاز چله دوم انقلاب اسلامی – وبعد از یک دوره ۲۰ ساله- فعالیت های پژوهشی و آموزشی مرتبط با حوزه تمدن اسلامی، آسیب شناسی، بازتعریف و کامل شود.

لزوم تقویت مفاهیم اسلامی در رشته های آموزشی دانشگاه امام صادق

بر این اساس آسیب شناسی، بازتعریف و تکامل در فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشگاه امام صادق علیه السلام یک ضرورت است و انتظار می رود جنابعالی با مجموعه ای از تدابیر به تقویت مفاهیم اسلامی در رشته های آموزشی آن دانشگاه – خصوصاً در رشته های اقتصاد و ارتباطات- کمک کنید و بخش ترجمه ای دروس آن دانشگاه مغتنم را تضعیف و نقد نمایید.

توضیح بیشتر اینکه: در سرفصل های دانشی و پژوهشی آن دانشگاه، بسیاری از مفاهیم اصلی تمدن اسلامی مانند: ۱- طبقه بندی فقهی مشاغل و ارائه جدول مشاغل برتر ایران و منطقه، ۲- ویژگی های الگوی تولید و استراتژی فقهی بخش صنعت، ۳- الگوی فقهی ساخت بازار ، ۴- تعریف و شرایط حاکم بر پول در اسلام، ۵- اصول حاکم بر تجارت بین الملل، ۶- الگوی فقهی بهره برداری از انفال (رجوع شود به تبویب جدید فقه المکاسب)، ۷- تعریف فقهی محله و تبیین ارکان اصلی مدیریت شهری مانند محیط همسایگی (رجوع شود به نظریه مدیریت شهری محله محور)، ۸- مقررات فقهی ساخت ساختمان در حوزه جانمائی ساختمان، حیاط ساختمان، نقشه کشی، تزئینات و دکوراسیون داخلی، مصالح ساختمانی و مباحث فنی و… (رجوع شود به بسته مقررات فقهی ساختمان)، ۹- چگونگی پیشگیری ساختاری از بیماری، ۱۰- چگونگی تقویت نقش خانواده در تعلیم و تربیت، ۱۱- چیستی و چگونگی عملکرد اجتماعی قوانین مادر در نظم اجتماعی، ۱۲- چیستی و چگونگی عملکرد مدیریت راهبردی بر فرض پذیرش ایده نظم اختیاری، ۱۳- بودجه ریزی ارتباطی، ۱۴ – الگوی فقهی محرومیت زدائی، ۱۵ – جدول فقهی تسخیر (تبیین خاصیت های نهایی اشیاء) و… مباحثه و تبیین نمی شود.

ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

در کنار سکوت عجیب محتوای آموزشی دانشگاه امام صادق علیه السلام، نسبت به مفاهیم فوق الذکر؛ تدریس و تأکید بر کتابهائی مانند نظریه پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی (ویلیام بی. گادیکانست)، و کتاب های اقتصادی پروفسور منکیو، به اختلال در فهم ایده مهم “تنظیم روابط انسانی در حوزه های ۱۳ گانه” (مفهوم اصلی تمدن اسلامی) و همچنین اختلال در فهمِ ارتباط سیاست های پولی و مالی و تنطیم بازار با تنظیم روابط انسانی – در ذهنیت اساتید و دانشجویان آن دانشگاه ارزشمند- منجر می شود.

والسلام علی من اتبع الهدی

علی کشوری – مدیر مدرسه فقهی هدایت

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ مصادف با ۶ ربیع الاول ۱۴۴۳ – قم مبارک

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=27942
  • منبع : مکتب هدایت

مطالب مرتبط

10دی
کارشناسان اقتصادی معتقد به توسعه پایدار، به نفع سرمایه داران سخن می گویند!
16فروردین
همایش بین المللی غذای طیب
با مشارکت دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شودY

همایش بین المللی غذای طیب

21دی
اساسا تحول نباید سند محور باشد بلکه باید با محوریت نظریه اتفاق بیافتد
حجت الاسلام علی کشوری در نشست تخصصی تبیین آموزش و پرورش مطلوب مطرح کرد؛

اساسا تحول نباید سند محور باشد بلکه باید با محوریت نظریه اتفاق بیافتد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.