به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، نویسندهی کانال ایتای گام دوم انقلاب نوشت:
ممکن است خود فرد توان درک مصلحت خویش را نداشته باشد ؛ در اینجا اگر مصلح تشخیصی به نفع فرد و اجتماع بدهد ، چنانچه بتواند، باید به افراد مجاسن آن تشخیص را بفهامند و بعد از آن بخواهد به آن عمل کنند؛ ولی اگر آنها درک نمیکنند بایستی با توکل به زور سلامت را ایجاد ایجاد کند.
به نظر شما تحصیلات اجباری آیا کاری فلان منطقی است؟ البته که کاری منطقیی است زیرا فلان کس به خاطر جهالتی که دارد میگوید من سواد ندارم و نمیخواهم سئاد داشته باشم؛ پسرم بیسواد است و نمیخواهم تحصیل کرده شود.میگوییم او نمیفهمد؛ اینجا که مسئله سلیقه مطرح نیست؛ او جاهل است و جهل بدبختی زاست.امام صادق(ع) میفرمودند:{اگر میتوانستیم، شلاق بر سر مردم میزدم تا همه عالِم شوند}
بهداشت اجباری چگونه است؟وقتی دولت احساس خطر میکند که یک بیماری شیوع پیدا کند بالاجبار به مردم واکسن میزند؛ نمیگوید آیا اجازه میدهید به شما واکسن بزنم؟بلکه میگوید اجازه بدهید، یا ندهید ما واکسن را به شما میزنیم چون عملی منطقی انجام میدهیم وسلیقه مطرح نیست. یا فلان شخص چشمش تراخمی است و جاهل است، در برابر معالجه چشمش مقاومت میکند، آیا باید تابع نظر او بود؟تا ریخ را بخوانید میگوید اولین بار که واکسن آبله کشف شد بلوایی بپا شد، تمام مردم انگلستان در مقابل واکسن آبله زدن مقاومت میکردندو حاضر نبودند تسلیم شوند. ولی آیا فهمیدهها باید تابع این جهالت عمومی باشند؟
سلام علیکم
در علم اصول و منطق قاعدهای داریم تحت عنوان ، *اثبات شی نفس ماعدا نمیکند* یعنی اگر شما چیزی را ثابت کردید دلیل اثبات سایر موارد نمیشود حدود پنجاه شصت سال پیش شهید مطهری(رضوان الله تعالی علیه)مطالبی در خصوص الزام تزریق واکسن فرمودند که با توجه به شرایط آن دوران صحیح بوده است ولی این دلیل نمیشود در حال حاضر که یهود و صهیونیسم جهانی با هدف کاهش جمعیت جهان، ویروسی دستساز را منتشر نموده تا به بهانه آن واکسنهای پرعارضه و مرگآور را از طریق نفوذیهای خود به مردم تحمیل نمایند باز ما همان مطلب را در حمایت از تزریق واکسنهای اجبار پرخطر مورد استناد قرار دهیم مطمئنا اگر شهید مطهری در حال حاضر حضور میداشتند با شرایط فعلی، مخالف واکسن اجباری بودند