• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
آیت الله احمد عابدی در درس خارج خود مطرح کرد:

تعجب ناصبی متعصب، از تسلط علامه طباطبایی به قرآن

  • کد خبر : 6958
  • 27 اسفند 1399 - 23:21
تعجب ناصبی متعصب، از تسلط علامه طباطبایی به قرآن
استاد حوزه علمیه ضمن بیان برخی نکات اخلاقی گفت: شخصی در مصر کتابی علیه المیزان نوشت که از ناصبی‌های متعصب بود در مقدمه کتابش درباره علامه طباطبایی نکات جالبی دارد.

به گزارش صدای حوزه  آیت الله احمد عابدی در آخرین جلسه درس خارج فقه سال ۹۹ که در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) اظهار داشت: شعبان، ماه صلوات و منسوب به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) است. شیخ عباس قمی صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی را از کتاب حاجی نوری نقل می‌کنند و صلوات بسیار خوبی است که در برخی روایات نیز عین همین صلوات آمده است.

اهمیت مناجات شعبانیه

استاد حوزه علمیه قم مناجات شعبانیه را از مناجات‌های ارزشمند و دارای محتوای عمیق بیان و عنوان کرد: مناجات شعبانیه باید درست خوانده و به مضمون آن توجه کامل شود. برای درست خواندن این مناجات شریف مطالبی از قول امام راحل بیان شده که می‌طلبد به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه بین مناجات و دعا تفاوت وجود دارد، گفت: یکی از تفاوت‌ها آن است که مناجات سری بوده در حالی که دعا چنین نیست و علنی است.

 تلاوت قرآن در ماه شعبان

آیت الله عابدی به قرائت و تدبر در قرآن کریم در این فرصت باقی مانده از ماه شعبان توصیه کرد و گفت: انسان در این ماه حداقل باید روزی یک جز قرآن بخواند تا در انتها بتواند یک دور قرآن کریم ختم کرده باشد. انسان باید با قرآن کریم انس بگیرد.

تعجب یک ناصبی از تسلط علامه طباطبایی به قرآن کریم

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شخصی در مصر کتابی علیه المیزان نوشت که از ناصبی‌های متعصب بود در مقدمه کتابش درباره علامه طباطبایی چنین می‌نویسد تعجب می‌کنم از تسلطی که این مرد به قرآن کریم دارد؛ او حتی نتوانسته این تسلط را انکار کند. علامه طباطبایی با قرآن کریم بسیار مأنوس بود و گاهی اوقات از دیگر آیات برای آیه‌ای که تفسیر می‌کند شاهد مثال می‌آورد شاهد مثالی که به عقل کسی خطور نمی‌کند.

آفات کنترل نکردن زبان

وی با بیان اینکه انسان باید به شدت از زبانش مراقبت کند، گفت: طبق صریح روایات؛ آیا غیر از زبان چیز دیگری هست که انسان را با صورت وارد آتش دوزخ کند. انسان در همه مکان‌ها و زمان‌ها باید مراقب حرف‌هایی که می‌زند، باشد. گاهی انسان خیلی از حرف‌ها را به اسم حرف‌های سیاسی می‌زند در حالی که با این کلام گناهان بسیاری را درو می‌کند.

آیت الله عابدی مراقبت از زبان را ضامن ورود به بهشت بیان و عنوان کرد: بسیاری از سخنانی که گفته می‌شود شایعه پراکنی است و بسیار از سخنان که راست و صحیح گفته می‌شود قول به غیر علم است و فرد متکلم یقین به صحت آن ندارد. قول به غیر علم جایز نیست و حرام است.

ضرورت انفاق به نیازمندان در شرایط بد اقتصادی

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انسان هرگز نباید دل دیگری را بشکند، ابراز کرد: رسول خدا طوری زندگی کردند که دل کسی از ایشان نشکست. اگر ما خودمان پیرو حضرت می‌دانیم باید چنین زندگی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بد اقتصادی می‌طلبد افراد جامعه مراقب محرومان و مستضعفان باشند و در سیر کردن شکم نیازمندان نباید به افکار و عقیده آنان توجه کرد. ‌

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6958
  • منبع : خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط

10فروردین
انسانی که به دیگران سودی نرساند، مرده است و وجود ندارد
متن سخنرانی امام موسی صدر به مناسبت ماه مبارک شعبان؛

انسانی که به دیگران سودی نرساند، مرده است و وجود ندارد

02فروردین
مهم‌ترین عامل انحراف در ملت‌ها و امت‌ها!
با نگاهی بر صلوات شعبانیه بررسی شد؛

مهم‌ترین عامل انحراف در ملت‌ها و امت‌ها!

10آذر
نامه دوستانه علامه طباطبایی به آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای
نامه دوستانه علامه طباطبایی به آیت‌الله سیدجواد خامنه‌ای:

نامه دوستانه علامه طباطبایی به آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.