• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 6244اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

4
اینستاگرام و فیس بوک بیشترین اطلاعات را از کاربران جمع‌آوری می‌کنند.

«اینستاگرام» بزرگترین سارق اطلاعات شخصی کاربران

  • کد خبر : 6951
  • 27 اسفند 1399 - 22:49
«اینستاگرام» بزرگترین سارق اطلاعات شخصی کاربران
طبق گزارش های ارائه شده هر برنامه داده‌های ۱۴ دسته بندی ممکن را جمع آوری می‌کند؛ از جمله: خریدها، موقعیت مکانی، اطلاعات تماس، مخاطبین، محتوای کاربر، تاریخچه جستجو، تاریخچه مرورگر، شناسه ها، استفاده از داده ها، ایرادات، اطلاعات حساس، اطلاعات مالی، داده‌های سلامتی و سایر داده ها، که تقریبا همه چیز از ما را به برنامه‌های مختلف می‌گوید.

به گزارش صدای حوزه از دسامبر گذشته، اپل برچسب‌های حفظ حریم خصوصی را به لیست برنامه‌های موجود در AppStore اضافه کرد. برچسب‌ها اطلاعاتی را که هر برنامه از طریق کاربران iOS به آن‌ها دسترسی دارد نشان می‌دهد.

برنامه‌های موجود برای اولین بار که پس از ۷ دسامبر به روز شده بودند، باید این اطلاعات را داشته باشند و برخی از شرکت‌ها مانند گوگل برای جلوگیری از نشان دادن برچسب‌های حریم خصوصی در فهرست برنامه‌های خود، تا زمانی که ممکن بود برنامه‌های موجود خود را به روزرسانی نکردند.

اینستاگرام و فیس بوک بدترین متخلفان در جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران

آیا می‌خواهید بدانید کدام برنامه‌ها بیشترین داده را جمع آوری کرده و به اشتراک می‌گذارند؟ به نظر می‌رسد این یک کار طاقت‌فرسا است و نیاز به ساعت‌ها کار دارد. اما خوشبختانه شرکت ذخیره سازی ابری pCloud توانست از پس این کار طاقت فرسا برآید و نتایج جالبی را هم به دست آورد.

به عنوان مثال، ۸۰ ٪ برنامه‌ها از داده‌های شما برای بازاریابی محصولات خود در برنامه خود و سایر سیستم عامل‌ها استفاده می‌کنند. همچنین تبلیغات درون برنامه‌ای به نفع یک شرکت یا به نفع برنامه‌های شخص ثالثی است که هزینه این سرویس را پرداخت می‌کنند.

هر برنامه داده‌های ۱۴ دسته بندی ممکن را جمع آوری می‌کند؛ از جمله: خریدها، موقعیت مکانی، اطلاعات تماس، مخاطبین، محتوای کاربر، تاریخچه جستجو، تاریخچه مرورگر، شناسه ها، استفاده از داده ها، ایرادات، اطلاعات حساس، اطلاعات مالی، داده‌های سلامتی و سایر داده ها، که تقریبا همه چیز از ما را به برنامه‌های مختلف می‌گوید.

سارقان اطلاعات شخصی

برای تعیین اینکه کدام برنامه‌ها بیشترین اطلاعات شخصی را جمع آوری می‌کنند، pCloud می‌گوید که “تعداد ۱۴ گروه داده ممکن را از بخش ” تبلیغات یا بازاریابی توسعه دهندگان ” اپل جمع آوری کرده است. تجزیه و تحلیل pCloud نشان داد که اینستاگرام و فیس بوک هر دو در بالاترین سطح به عنوان بدترین متخلفین در دزدی و جمع آوری اطلاعات شما، برای منافع خود قرار دارند.

هر دو برنامه متعلق به فیس بوک، از ۸۶ ٪ داده‌های شما برای فروش محصولات به شما استفاده می‌کنند در حالی که تبلیغات مربوط به دیگر شرکت‌ها را نیز به شما نشان می‌دهند.

کلارنا و Grubhub در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند، چون هر دو ۶۴ ٪ از اطلاعات شما را جمع آوری می‌کنند. Uber و Uber Eats (۵۷ ٪) و ۶ برنامه که نیمی از اطلاعات شخصی شما را جمع آوری می‌کنند (eBay، Just Eat، LinkedIn، Twitter، YouTube و YouTube Music) هم در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6951
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط

15اردیبهشت
حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده
در ادامه استعمار پلتفرمی اینستاگرام؛

حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده

15اسفند
مشروعیت بخشی به بلاگرهای ضدجریان در رسانه ملی با شعارهای معروف!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.