• امروز : چهارشنبه - ۴ خرداد ۱۴۰۱
  • برابر با : 24 - شوال - 1443
  • برابر با : Wednesday - 25 May - 2022
کل اخبار 6042اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

صدای حوزهراه حل هجرزدایی از قرآن: تنقیح و نقد مبانی هجر و بیان مبانی خروج از هجر صدای حوزهمراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در میدان آئینی امام حسین(ع) صدای حوزهتلازم تسبیح و استغفار لازمه رویکرد مدیریتی در جامعه است صدای حوزهآسیب شناسی شیوه های تبلیغ برای ثبت نام در حوزه های علمیه صدای حوزهنماز اول وقت پیرمرد دست‌فروش صدای حوزهلزوم آینده پژوهی طلاب در مورد فضای مجازی/ نقش طلاب در ۲۰ سال آینده فضای مجازی چیست؟ صدای حوزهتلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است صدای حوزهروحانی باید متمرکز در فعالیت علمی باشد نه اینکه به دنبال حواشی یا فعالیت اقتصادی برود! صدای حوزهآنی یا استمراری بودن انقلاب اسلامی چالشی ترین مسئله نظام است/ به عقیده امام و رهبر انقلاب، ولایت اداری وجود ندارد/ چگونه مطالبه‌گری به انسداد منجر می شود؟ صدای حوزهپاسخ گنجی به مطهری درباره آشوب‌های ۹۶ و ۹۸ صدای حوزهحمایت معاونت پژوهش حوزه از پایان‌نامه‌های مورد نیاز نظام صدای حوزهنه تنها دفاع مقدس بلکه تاریخ پر از حضور خونین روحانیت در دفاع از اسلام است صدای حوزهبرگزاری مراسم فارغ التحصیلی دختران عراقی در عتبات + عکس صدای حوزهمقایسه صنعت خودروسازی ترکیه و ایران

2
درباره معضلات شبکه‌های اجتماعی؛

«یوتیوبر»شدن شغل موردعلاقه جوانان جهان!

  • کد خبر : 38937
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
«یوتیوبر»شدن شغل موردعلاقه جوانان جهان!
بررسی‌ها نشان می‌دهد «یوتیوبر» شدن علاقه جدید بسیاری از جوانان و نوجوانان در جهان است و آن‌ها تصمیم دارند به جای داشتن شغل‌های سنتی، با اینفلوئنسر شدن در این شبکه درآمدزایی کنند.

به گزارش صدای حوزه، شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیوی یوتیوب که از سال ۲۰۰۵ تأسیس شد حالا بعد از گذشت ۱۷سال بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال دارد که روزانه و شبانه پای آن نشسته‌اند و تلاش می‌کنند تبدیل به فعالان مشهور این شبکه شوند و همه را تشویق کنند که آن‌ها را در یوتیوب دنیال کنند.
نتایج یک نظرسنجی در جهان نشان می‌دهد تقریبا ۵۰ درصد متولدین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶ برای ایجاد تغییر در زندگی شخصی خود از یوتیوبر‌ها الهام می‌گیرند.

در یک نظرسنجی که از این گروه سنی انجام شد ۴هزارنفر از ۱۰‌هزارنفر گفتند که یوتیوبرهای موردعلاقه آنها خیلی بیشتر از خانواده و حتی دوستان آن‌ها را درک می‌کنند. یک مطالعه روی هزار کودک ۶ تا ۷ ساله نیز نشان داد یوتیوبر شدن آرزوی شغلی بسیاری از کودکان است و یکجورهایی جای «فضانورد» شدن و «خلبانی» را گرفته است.

در مطالعه‌ای که در سایت The Sun انجام شد ۷۵درصد گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال گفتند که می‌خواهند یوتیوبر شوند و این شغل را محبوب‌ترین شغل برای خودشان عنوان کردند. در ادامه نتایج این مطالعه آمده‌است:

۱ از ۳ آرزوی یوتیوبر شدن را دارند (۳۴٫۲%)

از هر ۵ نفر یک نفر تمایل به وبلاگ نویس یا وبلاگ نویس شدن دارد (۱۸٫۱%)

از هر ۶ نفر ۱ نفر دوست دارد ستاره پاپ یا سینما باشد (به ترتیب ۱۶% و ۱۵٫۷%)

بین ۱ در ۷ تا ۹ برای پزشک/پرستار (۱۳٫۴۵%)، مجری تلویزیون (۱۲٫۴۵%)، ورزشکار یا معلم (۱۱٫۹%)

از هر ۱۵ نفر یک نفر آرزوی وکیل شدن دارد (۶٫۴%)
با این حال بسیاری از یوتیوبر‌های مشهور هشدار می‌دهند که شغل در یوتیوب چیزی نیست که همه تحملش را داشته باشند و یا حتی برایشان مناسب باشد. چون باید بدانند که ممکن است به استثمار، اضطراب و فرسودگی شغلی به عنوان عوارض جانبی که سراغشان می‌آید، دچار شوند.
آمارها گفته است در سال ۲۰۱۷، ۱۰ کاربر فعال یوتیوب روی هم توانستند ۷۰ میلیون دلار در بیاورند که این رقم تا امروز که ۵سال گذشته‌اند بیشتر هم شده‌است. با این حال طبق نظر‌سنجی‌های انجام شده «پول» انگیزه اصلی کسانی که می‌خواهند یوتیوبر شوند نیست. بلکه پول چهارمین دلیل آنهاست. آنها بیشتر دنبال خلاقیت، شهرت و فرصتی برای ارائه خودشان و خلاقیتشان هستند.

در چندسال اخیر نیز میل به یوتیوبر شدن و یا حتی در پلتفرم‌های داخلی میل به آپاراتیست شدن میان جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار زیاد شده‌است. آن‌ها تلاش می‌کنند با نشستن جلوی دوربین و با ساختن فیلم‌های بسیار ساده از انجام آزمایش‌های علمی تا بازی‌های دونفره برای سابسکرایب شدن و جذب کلیک تلاش می‌کنند.
شغلی که هنوز توسط پدرو مادرها برای آینده فرزندشان پذیرفتنی نیست اما خیلی جدی آرزوی خلبان شدن را گرفته‌است. به خصوص اینکه اغلب فعالان یوتیوبی تحصیلات بالایی ندارند و بلافاصله بعد از تمام کردن دبیرستان وارد این شبکه شده‌اند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38937
  • منبع : فارس نیوز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.