• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
درباره معضلات شبکه‌های اجتماعی؛

«یوتیوبر»شدن شغل موردعلاقه جوانان جهان!

  • کد خبر : 38937
  • 09 اسفند 1400 - 11:42
«یوتیوبر»شدن شغل موردعلاقه جوانان جهان!
بررسی‌ها نشان می‌دهد «یوتیوبر» شدن علاقه جدید بسیاری از جوانان و نوجوانان در جهان است و آن‌ها تصمیم دارند به جای داشتن شغل‌های سنتی، با اینفلوئنسر شدن در این شبکه درآمدزایی کنند.

به گزارش صدای حوزه، شبکه اجتماعی مبتنی بر ویدیوی یوتیوب که از سال ۲۰۰۵ تأسیس شد حالا بعد از گذشت ۱۷سال بیش از ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال دارد که روزانه و شبانه پای آن نشسته‌اند و تلاش می‌کنند تبدیل به فعالان مشهور این شبکه شوند و همه را تشویق کنند که آن‌ها را در یوتیوب دنیال کنند.
نتایج یک نظرسنجی در جهان نشان می‌دهد تقریبا ۵۰ درصد متولدین ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶ برای ایجاد تغییر در زندگی شخصی خود از یوتیوبر‌ها الهام می‌گیرند.

در یک نظرسنجی که از این گروه سنی انجام شد ۴هزارنفر از ۱۰‌هزارنفر گفتند که یوتیوبرهای موردعلاقه آنها خیلی بیشتر از خانواده و حتی دوستان آن‌ها را درک می‌کنند. یک مطالعه روی هزار کودک ۶ تا ۷ ساله نیز نشان داد یوتیوبر شدن آرزوی شغلی بسیاری از کودکان است و یکجورهایی جای «فضانورد» شدن و «خلبانی» را گرفته است.

در مطالعه‌ای که در سایت The Sun انجام شد ۷۵درصد گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال گفتند که می‌خواهند یوتیوبر شوند و این شغل را محبوب‌ترین شغل برای خودشان عنوان کردند. در ادامه نتایج این مطالعه آمده‌است:

۱ از ۳ آرزوی یوتیوبر شدن را دارند (۳۴٫۲%)

از هر ۵ نفر یک نفر تمایل به وبلاگ نویس یا وبلاگ نویس شدن دارد (۱۸٫۱%)

از هر ۶ نفر ۱ نفر دوست دارد ستاره پاپ یا سینما باشد (به ترتیب ۱۶% و ۱۵٫۷%)

بین ۱ در ۷ تا ۹ برای پزشک/پرستار (۱۳٫۴۵%)، مجری تلویزیون (۱۲٫۴۵%)، ورزشکار یا معلم (۱۱٫۹%)

از هر ۱۵ نفر یک نفر آرزوی وکیل شدن دارد (۶٫۴%)
با این حال بسیاری از یوتیوبر‌های مشهور هشدار می‌دهند که شغل در یوتیوب چیزی نیست که همه تحملش را داشته باشند و یا حتی برایشان مناسب باشد. چون باید بدانند که ممکن است به استثمار، اضطراب و فرسودگی شغلی به عنوان عوارض جانبی که سراغشان می‌آید، دچار شوند.
آمارها گفته است در سال ۲۰۱۷، ۱۰ کاربر فعال یوتیوب روی هم توانستند ۷۰ میلیون دلار در بیاورند که این رقم تا امروز که ۵سال گذشته‌اند بیشتر هم شده‌است. با این حال طبق نظر‌سنجی‌های انجام شده «پول» انگیزه اصلی کسانی که می‌خواهند یوتیوبر شوند نیست. بلکه پول چهارمین دلیل آنهاست. آنها بیشتر دنبال خلاقیت، شهرت و فرصتی برای ارائه خودشان و خلاقیتشان هستند.

در چندسال اخیر نیز میل به یوتیوبر شدن و یا حتی در پلتفرم‌های داخلی میل به آپاراتیست شدن میان جوانان و نوجوانان ایرانی بسیار زیاد شده‌است. آن‌ها تلاش می‌کنند با نشستن جلوی دوربین و با ساختن فیلم‌های بسیار ساده از انجام آزمایش‌های علمی تا بازی‌های دونفره برای سابسکرایب شدن و جذب کلیک تلاش می‌کنند.
شغلی که هنوز توسط پدرو مادرها برای آینده فرزندشان پذیرفتنی نیست اما خیلی جدی آرزوی خلبان شدن را گرفته‌است. به خصوص اینکه اغلب فعالان یوتیوبی تحصیلات بالایی ندارند و بلافاصله بعد از تمام کردن دبیرستان وارد این شبکه شده‌اند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38937
  • منبع : فارس نیوز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.