• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
طی یادداشت کوتاهی بررسی شد؛

چرا رهبر انقلاب بر «مکتب سلیمانی» تأکید دارند؟!

  • کد خبر : 34993
  • 13 دی 1400 - 13:47
چرا رهبر انقلاب بر «مکتب سلیمانی» تأکید دارند؟!
در این شرایط وظیفه ی امام امت این است که جامعه آماده را،از طریق «مکتب سلیمانی»بیشتر و سریعتر با معارف ناب اسلام، که همان معارف «مکتب سلیمانی» است آشنا کند و با سرعت بیشتری به سوی اهداف اسلام راهبری کند و این شور را با شعور ماندگار کند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، سینا ناصری، از طلبه های حوزه علمیه قم، با انتشار یادداشتی به سوال “چرا رهبر انقلاب بر «مکتب سلیمانی» تاکید دارند؟! پاسخ داده است که در ادامه مطالعه می نمایید:

چرا رهبر انقلاب بر «مکتب سلیمانی» تأکید دارند؟!

برای پاسخ به این سوال در نگاه نخست جواب های مختلفی به ذهن خطور می کند، از ویژگی های فردی منحصر به فرد این شهید گرفته تا ویژگی های ملی و بین الملی ایشان، همه و همه می توانند پاسخی به این سوال باشند.

اما به نظر یک جواب کلی تر باید در کار باشد.

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اشاره به ولایت فقیه از واژه « ولایت امر و امامت امت» استفاده شده است(اصل ۵ و ۵۷ و ۱۷۷)

واژه ی «امامت امت» اشاره به این دارد که رابطه ی رهبر و جامعه از نوع رابطه «امام و امت» و «راهبر و رهرو»می باشد. در نظام اسلامی، رهبر و امام امت فرسنگها جلوتر از رهرو و امت خود حرکت نمی کند هرچند که فرسنگ ها جلوتر را می بیند و می داند. وظیفه ی رهبر، راهبری امت به سوی قله های سعادت دنیوی و اخروی است اما تعیین سرعت این حرکت، بسته به خواسته و توان امت دارد. البته تبیین های امام امت در توجه جامعه به اهمیت مسئله موثر است اما نقش اصلی در سرعت حرکت را، مردم ایفا می کنند.

اما حاج قاسم…

در جامعه ای که عده ای هرچند قلیل، شعار«نه غزه، نه لبنان» سر می دهند، ناگهان شهادت حاج قاسم به عنوان سردار «غزه و لبنان» و آن هم در کشوری غیر از ایران باعث خروش مردم می شود .این خروش نشان از سرعت گرفتن و اعلام آمادگی امت اسلام برای حرکت دارد.

در این شرایط وظیفه ی امام امت این است که جامعه آماده را،از طریق «مکتب سلیمانی»بیشتر و سریعتر با معارف ناب اسلام، که همان معارف «مکتب سلیمانی» است آشنا کند و با سرعت بیشتری به سوی اهداف اسلام راهبری کند و این شور را با شعور ماندگار کند.

و شاید به همین علت است که دیروز امام امت فرمود:

ما در حقیقت دنبال مردم حرکت میکنیم و نشست ما و حرف زدن ما و امثال اینها در واقع به دنبال آن حرکت ابتکاری مردمی‌ای است که دارد در سراسر کشور انجام میگیرد.(۱۱/۱۰/۱۴۰۰)

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34993
  • نویسنده : سینا ناصری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.