• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
صحبت‌های استاد حوزه در مورد وضعیت معیشتی اساتید؛

رسمی شدن و بیمه، از جمله دغدغه‌های اساتید حوزه / مجبور شدم با فروش وسایل زندگی کتاب‌های خودم را چاپ کنم

  • کد خبر : 20487
  • 20 مرداد 1400 - 16:08
رسمی شدن و بیمه، از جمله دغدغه‌های اساتید حوزه / مجبور شدم با فروش وسایل زندگی کتاب‌های خودم را چاپ کنم
حجت الاسلام بیت جادر: درخواست بنده و دیگر اساتید بحث رسمی شدن است زیرا ممکن است یک استادی با وجود ۲۰ سال سابقه تدریس، با تغییر یک مدیر یا مسئول از تدریس محروم شود.

با توجه به سوالات و ابهاماتی که پیرامون وضعیت معیشتی طلاب و روحانیون در شهرستان ها وجود دارد، پایگاه خبری صدای حوزه در حال جمع آوری نکته نظرات اساتید حوزه و مبلغین عزیز و همچنین کادرهای حوزوی در شهرستان ها می باشد تا از سویی صدای طلاب مبلغ و استاد شنیده شود و از سویی روایتگر دغدغه ها و سبک زندگی آنان باشیم.

همانطور که می دانید در بین عموم مردم گاها نظرات عجیبی در مورد سبک زندگی طلاب و روحانیون شنیده می شود که با واقعیت فاصله بسیاری دارد. تیم مدیای صدای حوزه اخیرا در یکی از فروشگاه های معروف قم مصاحبه هایی از مردم گرفته بودند که نشان می داد حتی در خود قم چقدر دیدگاه مردم نسبت به سطح زندگی طلاب دور از واقعیت می باشد و فکر می کنند که طلاب با پراید می آیند و با آزرا (azera) می روند!

به گزارش خبرنگار صدای حوزه،‌ صدای طلاب، بستری برای شنیده شدن صدای بدنه حوزه در خصوص مشکلات معیشتی، مشکلات ساختاری و اداری است که در جهت رفع ایرادات درون سازمانی روحانیت و حوزه‌های علمیه می‌باشد.

در ادامه گفت‌وگوی کوتاه صدای حوزه با حجت‌الاسلام حسن بیت‌جادر، استاد خوزستانی حوزه علمیه را می‌خوانید، گفتگویی که با اصرار ما انجام شد و ایشان چندان مایل نبودند پیرامون مشکلات معیشتی مقابل دوربینی صحبت کنند. به ایشان اطمینان دادیم که قصد ما پیگیری مشکلات اساتید حوزه می باشد و اینکه ممکن است کسی از گوشه ای از سخنانش سوء استفاده کند دلیل عدم پیگیری رسانه های حوزوی نمی شود.

–  ضمن عرض سلام بفرمائید وقتی اساتید شروع به تدریس می‌کنند، شهریه آن‌ها قطع می‌شود یا همچنان ادامه دارد؟
خیر قطع نمی‌شود، مگر برخی از اساتید که وارد کادر حوزه می‌شود؛ البته بازهم در آن صورت شهریه برخی از مراجع قطع می‌شود و برای برخی دیگر نصف می‌شود.

– با وجود دریافت شهریه و حق تدریس، رقم دریافتی شما چه مبلغی می‌باشد و آیا این مبلغ کفاف زندگی را می‌دهد؟
با کار تمام وقت من تقریبا ۴ میلیون و ۲۰۰ تومان دریافتی دارم و با وجود یک خانواده ۷نفره و بچه های محصل فشار زیادی به خانواده میاد ولی چاره‌ای نیست!

– اجاره نشین هستید؟
خیر مسکن برای خود حوزه می‌باشد که ما در آن ساکن هستیم.

– غیراز تدریس درآمد دیگری دارید؟
متاسفانه خیر

– با وجود داشتن ۵فرزند آیا از سمت حوزه حمایتی برای شما بوده؟

متاسفانه با وجود با استعداد بودن فرزندان و نویسنده و مولف بودن خود بنده کسی مارا حمایت نکرد و مجبور شدم با فروش وسایل زندگی کتاب‌های خودم را چاپ کنم.


– انتظارتون از مرکز مدیریت چیست؟

درخواست بنده و دیگر اساتید بحث رسمی شدن است.ممکن است یک استادی با وجود ۲۰ سال سابقه تدریس، با تغییر یک مدیر یا مسئول از تدریس محروم شود.

– شما غیر از امنیت شغلی از حوزه انتظار دیگری ندارید؟
امنیت شغلی در رتبه اول می‌باشد اما در رتبه بعدی بحث حمایت مالی تز پژوهشگران و محققان و کسانی که ایده‌های خوبی دارند بتونن کمک کنند تا ایده‌های خودشان را به مرحله‌ی عمل برسانند.

از همین جنس مصاحبه ها:
جبر اسنپی در کمین طلاب!
بررسی وضعیت معیشتی یک مبلغ، استاد و معاون حوزه علمیه/ پشتیبانی کمرنگ علمی و مهارتی حوزه از مبلغین

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=20487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.