• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
طی گزارشی سفر رئیس جمهور کشور به روسیه بررسی شد؛

از ابلاغ سلام رهبر انقلاب به پوتین تا تاکید بر افزایش حجم روابط تجاری برای بی اثر کردن تحریم ها

  • کد خبر : 36409
  • 01 بهمن 1400 - 0:26
از ابلاغ سلام رهبر انقلاب به پوتین تا تاکید بر افزایش حجم روابط تجاری برای بی اثر کردن تحریم ها
آیت‌الله رئیسی در ابتدای این دیدار خطاب به پوتین اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای، به شما بهترین سلام‌ها را می‌فرستند و بر تقویت روابط با روسیه تاکید می‌کنند.

به گزارش صدای حوزه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز (چهارشنبه) در صدر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی در پی دعوت پوتین از ایشان، به روسیه سفر کرد. رئیس‌جمهور کشورمان در بدو ورود به مسکو پایتخت روسیه، در فرودگاه این شهر مورد استقبال «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس‌کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه روسیه قرار گرفت.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین پس از ورود به مسکو، برای گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به کاخ کرملین رفت.

رئیسی در نشست مشترک با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه که بحث و تبادل نظر درباره تحولات افغانستان و توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات کنونی در وین از جمله محورهای آن بود، گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط با روسیه نداریم و خواهان برقراری روابط راهبردی هستیم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: اسناد همکاری راهبردی داریم که می‌تواند افق این همکاری را در طول ۲۰ سال مشخص کند. به دنبال افزایش حجم روابط تجاری با روسیه هستیم و تلاش زیادی در این زمینه انجام خواهیم داد.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: بیش از چهل سال است که در رویارویی با آمریکا هستیم. در حال تلاش برای رفع تحریم‌های کشورمان هستیم و امیدواریم که منجر به لغو تحریم‌ها شود و تهدید به تحریم مانع پیشرفت ایران نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تجربه همکاری ایران و روسیه در سوریه برای مبارزه با تروریسم، می‌تواند مبنایی برای روابط مشترک باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران به دنبال ارتقای سطح همکاری دیپلماتیک با همسایگان خود است، خاطرنشان کرد: چند توافقنامه در این سفر امضاء خواهد شد که به توسعه روابط بین مسکو و تهران کمک خواهد کرد.

به گزارش المیادین، آیت‌الله رئیسی همچنین در ابتدای این دیدار خطاب به پوتین اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای، به شما بهترین سلام‌ها را می‌فرستند و بر تقویت روابط با روسیه تاکید می‌کنند.

پوتین: تبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته روند مثبتی داشت

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در آغاز نشست مشترک با رئیس‌جمهور ایران، از آیت‌الله رئیسی به‌خاطر پذیرش دعوتش برای سفر به مسکو با وجود شرایط همه‌گیری کرونا، با توجه به اهمیت مرحله فعلی در روابط بین‌الملل تشکر کرد.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: حمایت‌های ایران و روسیه به عبور از تهدیدهای تروریستی در خاک سوریه کمک کرده است.

پوتین با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن آیت‌الله رئیسی ارتباط مستمری میان طرفین برقرار است، گفت: برخلاف شرایط سخت پاندمی، سال گذشته تبادلات تجاری دو کشور روند مثبتی داشت.

وی از توسعه روابط ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و فعالیت جاری برای ایجاد منطقه آزاد تجاری نیز قدردانی کرد.

پوتین در این نشست از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران خواست که سلام و آرزوی قلبی وی برای سلامتی رهبر انقلاب اسلامی ایران را به ایشان منتقل کند.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه
آیت‌الله رئیسی به روسیه است.

روایت دیدار سه ساعته رئیسی و پوتین از زبان وزیر امور خارجه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار رئیسی و پوتین در توئیتی نوشت: در دیدار مهم‌، صمیمانه و طولانی‌مدت دکتر رئیسی و پوتین در کرملین، مناسبات تهران و‌ مسکو در مسیر جدید‌، متنوع و پر شتاب قرار گرفت. در فصل نوین مناسبات، همکاری‌های ممتاز رقم خواهد خورد. رؤسای دو‌کشور بر ترسیم نقشه راه بلندمدت توافق کردند. جهان آینده بر پایه چندجانبه‌گرایی می‌چرخد.

دیدار رئیسی پوتین

فصل تازه روابط ایران و روسیه و نگرانی پادوهای غرب

سفر رئیس‌جمهور کشورمان به روسیه در چارچوب سیاست کشور در تقویت و توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه با اولویت کشورهای منطقه و با محوریت و اولویت مباحث همکاری‌های تجاری و اقتصادی انجام می‌شود. اما ظاهراً این سفر به مذاق آمریکا و پادوهای داخلی آن خوش نیامده و مدتی است که تمام ظرفیت رسانه‌ای خود را به‌کار گرفته‌اند تا با ابزار دروغ و تحریف فضا‌سازی خبری منفی را در مورد این سفر به وجود بیاورند.

در آستانه این سفر رسانه‌های اصلاح‌طلب شعار نه شرقی و نه غربی را سر داده و به تخریب این سفر می‌پردازند؛ این در حالی است که به گفته مقامات آمریکایی این سفر می‌تواند تحریم‌ها را از کار بیندازد وانگهی چگونه است که این افراد به هنگام سر دادن این شعار و نکوهش ارتباط با شرق به سمت غرب غش می‌کنند و خواهان مذاکره مستقیم با آمریکا و ارتباط با او هستند؟

درصورتی‌که تجربه سال‌های گذشته به خوبی ثابت کرده که سیاست تعامل سازنده و همکاری با غرب هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است؛ غرب به راحتی آب خوردن زیر تعهداتش می‌زند همان‌گونه که در قصه برجام به تعهدات خود پایبند نماند.

دولت سیزدهم برخلاف دولت پیشین سعی کرد نوع نگاه مبنی بر نگاه مطلق به غرب را اصلاح کند و بر اساس نقشه راه تنظیم‌شده و بر مبنای حفظ منافع ملی، ابتدا عضو سازمان همکاری‌های شانگهای شد و سپس سوآپ گازی را با ترکمنستان و آذربایجان امضا کرد و اکنون در سفر به روسیه، ترسیم قرارداد راهبردی و ایجاد روابط گسترده با دیگر قدرت‌های تأثیرگذار و تعیین‌کننده را در برنامه خود دارد.

این کاملاً طبیعی است که آمریکا موافق نزدیکی ایران به روسیه و چین یا هر کشور دیگر شرقی نباشد؛ چراکه وقتی سه قدرت بزرگ یعنی چین، روسیه و ایران در کنار هم قرار بگیرند، این موضوع به نفع غرب نخواهد بود، اما آنچه اصلاح‌طلبان باید به آن پاسخ دهند، این است که آنها چرا بر خلاف منافع ملی و در جهت خواسته‌های آمریکا حرکت می‌کنند؟

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36409
  • منبع : کیهان

مطالب مرتبط

20اردیبهشت
دولت سیزدهم، فوق سلطان چاپ پول است + بررسی آماری این ادعا
ادعای رئیس‌کل بانک مرکزی دولت روحانی:

دولت سیزدهم، فوق سلطان چاپ پول است + بررسی آماری این ادعا

17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. روسیه چی داره. فقط میخوان از حکومت دفاع کنه براشون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.