• امروز : پنج شنبه - ۱ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 21 November - 2024
کل اخبار 6317اخبار امروز 1
7

رفتار شناسی رسانه های حوزوی همزمان با پخش اولین مناظره ۱۴۰۰

  • کد خبر : 15014
  • 17 خرداد 1400 - 22:59
رفتار شناسی رسانه های حوزوی همزمان با پخش اولین مناظره ۱۴۰۰
اهتمام رسانه های حوزوی به انتخابات بسیار پر رنگ هستش و غالب حوزویان علی رغم اینکه بیشترین آسیب های اقتصادی را از ناکارآمدی دولت فعلی و کرونا متحمل شدن و در فشار سنگین اقتصادی هستند، در مورد این انتخابات احساس وظیفه بیشتری دارن و پویاتر از قبل وارد میدان شدن...

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، دیروز همزمان با پخش مناظره های انتخاباتی به کانال های دو خبرگزاری معروف حوزوی و برخی کانال های پرتحرک حوزوی سر زدم تا ببینم چطور در حال پوشش مناظرات هستن و الان بد نیست نتایج مشاهدات گرانبهای خودمو در این روزگار حسابگری، رایگان در اختیارتون بذارم:

اول از همه رفتم سراغ خبرگزاری رسا – بالاخره چند صباحی با خبرنگارهای خوش اخلاق و دوس داشتنی شون کار کردیم – و دیدم ده ها ویدئو از تکه های مناظره ها انتخاب شده و حتی کپشن هم خورده و بخشی از صحبت ها هم زیرش تایپ شده و البته فقط اطلاع رسانی بود!

بعد طبق روال رفتم سمت خبرگزاری حوزه و دیدم خبری نیست و هیچ پست خاصی در حین مناظرات منتشر نشده و سعی کردم دلیلی براش بتراشم که البته موفق هم نشدم دست آخر!

بعد رفتم چند کانال حوزوی مثل حجره و طلاب الکریمه و حوزه انقلابی و نویسندگان حوزوی و … که خلاصش این بود که برخی مثل حوزه انقلابی سعی کرده بودن با موندن روی سیستم یا گوشی تا می تونن تایپ کنن و از مناظرات گزارش مکتوب روی کانال ارسال بکنن. عدم ویرایش نوشته ها و غلط های املایی که گاها در نوشته های لحظه ای دیده می شد حس خوبی داشت برام و یاد لباس خاکی و برگزاری یادواره های شهدا و… افتادم که با کمترین امکانات زمین و زمان را به هم میدوختیم و سروصدا راه می انداختیم تا مشتری شهدا رو زیاد کرده باشیم در حد وسع کم خودمون.

برخی هم مثل خبرحوزه (غیررسمی) و حجره مانند حوزه نیوز آرام بودند و دیگری مثل طلاب الکریمه ترکیبی از اطلاع رسانی و انعکاس واکنش ها و تحلیل و گپ و گفت خومونی ارائه کردن.

البته رسانه هایی که در حین مناظرات آرام بودن و ساکت، بعد مناظره اخبار و تحلیل هایی روانه خروجی خود کردند و به نوعی اون انفعال رو جبران کردند.

صدای حوزه هم استراتژی از پیش تعیین شده ای برای پوشش مناظرات نداشت اما در همون حین که خب سه ساعت بود و زمان کمی هم نبود، با نگاه تحلیلی به مناظرات پرداخت و شیوه های تکنیک روانی بکار گرفته شده توسط نامزدها را به سرعت در وب سایت و کانالش منتشر کرد که بازخورد خوبی هم داشت و همچنین سعی کرد چند واکنش جالب و حتی ری اکشن های طنز را هم منعکس کند.

اهتمام رسانه های حوزوی به انتخابات بسیار پر رنگ هستش و غالب حوزویان علی رغم اینکه بیشترین آسیب های اقتصادی را از ناکارآمدی دولت فعلی و کرونا متحمل شدن و در فشار سنگین اقتصادی هستند، در مورد این انتخابات احساس وظیفه بیشتری دارن و پویاتر از قبل وارد میدان شدن…

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=15014
  • نویسنده : حمید برزگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.