• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 6245اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید!

ضعف حوزه علمیه در روایت رسانه ای از فعالیت‌های هالیوودی

ضعف حوزه علمیه در روایت رسانه ای از فعالیت‌های هالیوودی

11:05 24 اردیبهشت 1401
فیلم کامل | سلسله نشست های هم اندیشی

فیلم کامل | سلسله نشست های هم اندیشی

10:34 24 اردیبهشت 1401
پیشینه تاریخی مراسم عمامه گذاری | آیت الله حسینی خراسانی

پیشینه تاریخی مراسم عمامه گذاری | آیت الله حسینی خراسانی

10:18 30 فروردین 1401
قتل بیش از نیم میلیون ایرانی در سال!

قتل بیش از نیم میلیون ایرانی در سال!

9:44 30 فروردین 1401

تیزر مصاحبه چالشی با استاد اکبرنژاد

تیزر مصاحبه چالشی با استاد اکبرنژاد

– چرا موقوفات حوزه‌های علمیه رها شده است؟
– حوزه ما تقدیر معیشت ندارد! اقایان پاسخ بدهند که چگونه می‌توان با ۱ و نیم میلیون شهریه زندگی کرد؟!
– رهبر انقلاب را اسلام شناس‌تر از شهید مطهری می‌دانم
– ما پرچمدار تحقق منویات رهبر معظم انقلاب بوده‌ایم
– لباس فعلی روحانیت چیزی شبیه عملکرد روحانیت سایر ادیان الهی است
– ایده‌آل تحول خواهی، تحول از راس هرم است

برای مطالعه متن کامل مصاحبه به لینک زیر مراجعه کنید:

 

اشاره؛

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، تحول در حوزه در سال‌های اخیر محل بحث‌های فراوان و مورد توجه علما و مراجع، بالاخص رهبر معظم انقلاب بوده است. معنای تحول، حدود و ثغور تحول‌خواهی و تفاوت آن با سنت‌زدایی ناصحیح از حوزه‌های علمیه همچنین روش‌های تحول از جمله مباحث اصلی در موضوع تحول‌خواهی است. در میان اساتید صاحب نظر در موضوع تحول‌خواهی، حجت الاسلام اکبرنژاد از بارزترین و پرمناقشه ترین ها به شمار می‌رود. طبیعی است که اختلاف دیدگاه هایی با ایشان در ساحت برخی مبانی و حتی نتایج فکری شان داشته باشیم اما اصل ضرورت بالندگی و تحول، ایجاب می کند که آزاد اندیشی را به عنوان یک سنت حسنه در حوزه های علمیه احیاء کرده و تبدیل به یک فرهنگ پایدار نماییم و چالش و مناقشه را از مسیر صحیح خود به نفع هدف غایی پیگیری کنیم. نه یک شخص آزاد اندیش و متفکر باید روحیه بزن و دررویی داشته و خطابه را بر  برهان غالب کند و نه منتقدین او کم صبر و هیجانی به تعامل دست زده و دستمایه دوقطبی و مخالف تراشی برای حوزه را فراهم کنند. موازنه میان اظهارنظر در تریبون های تخصصی و انتقاد از مسیرمشخص و با ادبیات وزین، فضای تحول خواهی را برای کسب نتایج مطلوب به حول و قوه الهی فراهم خواهد کرد.

ایشان با حضور در محل پایگاه خبری صدای حوزه، ضمن جلسه صمیمی با مدیر مسئول و دیگر اعضای پایگاه خبری، با حوصله به سوالات صریح و چالشی ما پاسخ دادند. موضوع تحول‌خواهی در حوزه، نسبت‌ ایشان با ولایت فقیه و نظام اسلامی، لباس روحانیت و معیشت طلاب، از موضوعات مهمی بود که مورد بحث و نظر قرار گرفت.
بدیهی است با توجه به جنس نگاه های انتقادی ایشان، این مواضع مخالفان قابل توجهی خواهند داشت و پیشاپیش اعلام می کنیم که صدای حوزه آماده است تا پاسخ ها و نقدهای شما حوزویان عزیز را منعکس کند. در بخش نظرات انتهای همین نوشته برای ما پیام بگذارید و یا با آیدی @adminvoh در ایتا مرتبط شوید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.