• امروز : یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۴۰۰
  • برابر با : 1 - جماد أول - 1443
  • برابر با : Sunday - 5 December - 2021
کل اخبار 4539اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

صدای حوزهحضور طلاب کاربلد برای شکست حصر تربیتی کودکان و رفع ابهام از سبک زندگی ایرانی-اسلامی صدای حوزهشهروندان فضای مجازی و تربیت دیجی‌نیتیو ها صدای حوزهسبک زندگی طلاب؛ چیزی شبیه معجزه / چند نفر از طلاب و روحانیون حقوق بگیر هستند؟ صدای حوزهآیت الله علوی گرگانی: فعالیت‌های شما موجب خوشحالی ماست / رائفی پور: بالای ۸۰۰ نفر از اهل سنت و بهاییت و مسیحیت، در مصاف مستبصر شده‌اند صدای حوزهمدرسه علمیه ای برای تربیت مدیر و مدرس/حضور مستمر مسئولین مدرسه در میان طلاب تا نیمه شب صدای حوزههیچ شبی نشده است که علامه مصباح یزدی را فراموش کنم؛ هیچ شبی! صدای حوزهتأکید آیت الله اعرافی بر حفظ حوزه آزاد/ تجربه موفق در دفتر فقه معاصر در جهت رسیدن به خروجی های مشترک علمی صدای حوزهنامه دوستانه علامه طباطبایی به آیت‌الله سید جواد خامنه‌ای صدای حوزهمدیریت از درون و بیرون! صدای حوزهامام جمعه در صورت کسب یقین از مفسده باید زودتر از قوه قضاییه اقدام کند/در برخی شهرها اقبال زیادی از نماز جمعه نمی‌شود چون امام جمعه به صورت دستوری کار می کند صدای حوزهچرخه معیوب اعتراضات و یک سوال ساده صدای حوزهامروزه مسیر علم از فناوری های هوشمند می گذرد و نیازمند مواجهه دقیق دین با این مباحث است صدای حوزهمرکز خدمات و پاشنه آشیلی بنام “اولویت” در طرف قراداد ها صدای حوزهلطفا مراقب غزاله ها و آرمانهامان باشیم!

1

آیا ویتامین‌ها انرژی تولید می‌کنند؟

  • کد خبر : 10253
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
آیا ویتامین‌ها انرژی تولید می‌کنند؟
ویتامین‌ها ریزمغذی‌های ضروری هستند که در فرایندهای متابولیکی متعددی شرکت دارند و می‌توانند انرژی تولید کنند. مهم است که به اندازه کافی ویتامین دریافت کنید؛ زیرا کمبود آن‌ها می‌تواند منجر به بیماری‌هایی شود.
واضح است که اصلی‌ترین مواد مغذی برای انرژی، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها هستند. بسته به اینکه از متابولیسم هوازی استفاده کنیم یا غیرهوازی، کربوهیدرات یا چربی، نقش خود را پیدا می‌کنند؛ اما وجود مواد کاتالیست برای تولید واکنش‌های پُرانرژی لازم است. این کاتالیست‌ها ویتامین‌های B‌ هستند.
 

آیا ویتامین‌ها انرژی  می‌کنند؟

واضح است که اصلی‌ترین مواد مغذی برای انرژی، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها هستند. بسته به اینکه از متابولیسم هوازی استفاده کنیم یا غیرهوازی، کربوهیدرات یا چربی، نقش خود را پیدا می‌کنند؛ اما وجود مواد کاتالیست برای تولید واکنش‌های پُرانرژی لازم است. این کاتالیست‌ها ویتامین‌های B‌ هستند. خیلی از واکنش‌های انرژی در میتوکندری‌ها روی می‌دهند. تنفس سلولی به این اندامک‌ها بستگی دارد.
 

ویتامین B2 به عنوان یک فاکتور اساسی در حفظ انرژی در سلول عمل می‌کند؛ اما این بدان معنا نیست که مصرف مکمل ویتامین یا افزایش مصرف ویتامین، به ما انرژی بیشتری می‌دهد. به جز در مواردی که کمبود ویتامینی در بدن وجود داشته باشد، مطالعه‌ای نشان نداده است که افزایش این مواد در بدن بتواند منجر به تولید انرژی بیشتر شود.

راه‌های افزایش انرژی در بدن با ویتامین‌ها

اگر به دنبال این هستید که سطح انرژی سلولی‌تان را بالا ببرید، بهترین راه داشتن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل است. همچنین باید به طور مرتب ورزش کنید. بدین ترتیب، کارآمدی واکنش‌های انرژی‌زا بهبود یافته و عضلات خود را سازگاری داده و سیستم هورمونی نیز تنظیم می‌شود.

کمبود برخی از ویتامین‌ها می‌تواند با احساس خستگی همراه باشد. یک مورد معمول، آنمی می‌باشد. این بیماری با کاهش کارآمدی انتقال اکسیژن رخ می‌دهد که نتیجه‌ی کمبود ویتامین B12 یا آهن است. آنمی می‌تواند با رژیم‌های محدود که در آن گوشت قرمز مصرف نمی‌شود ارتباط داشته باشد. به همین دلیل، حذف یک گروه غذایی از تغذیه می‌تواند خطر بزرگی برای سلامتی محسوب شود.

مکمل‌های مؤثر

کمک‌های نیروافزا یا ارگوژنیکی هستند که می‌توانند انرژی سلولی و عملکرد آن را افزایش دهند؛ مثلاً کافئین می‌تواند سیستم ادراکی را بهبود داده و از خستگی خود کم کنیم. این ماده احساس انرژی را افزایش می‌دهد و در مقدار زیاد سمی است.

ویتامین B2 به عنوان یک فاکتور اساسی در حفظ انرژی در سلول عمل می‌کند؛ اما این بدان معنا نیست که مصرف مکمل ویتامین یا افزایش مصرف ویتامین، به ما انرژی بیشتری می‌دهد. به جز در مواردی که کمبود ویتامینی در بدن وجود داشته باشد، مطالعه‌ای نشان نداده است که افزایش این مواد در بدن بتواند منجر به تولید انرژی بیشتر شود

مصرف کافئین در حد متوسط و طی بلندمدت بی‌خطر است. ضمناً مصرف کافئین می‌تواند از ایجاد بیماری‌های تخریب شونده سلول‌های عصبی پیشگیری نماید. مطالعات علمی مبنی بر تائید این مسئله انجام شده است؛ اما همان‌طور که گفتیم توصیه شده است فقط در حد متوسط و متعادل کافئین مصرف کنید.

علی‌رغم این واقعیت که ویتامین B منبعی از انرژی متابولیک است، شواهدی وجود ندارد که طبق آن نتیجه بگیریم افزایش مصرف آن، سطح انرژی را افزایش می‌دهد. بهترین کار این است که رژیم غذایی‌تان را متنوع و متعادل کنید.
اجتناب از مصرف گروه‌های غذایی مختلف باعث می‌شود کمبود مواد مغذی داشته باشید و عملکرد سلولی و متابولیسم انرژی در سطح مطلوبی نباشد و بدن در شرایط خوبی قرار نگیرد؛ اما می‌توانید یا مواد کمکی نیروافزا این وضعیت را بهتر کنید و انرژی سلول‌هایتان را افزایش بدهید. کافئین یک انتخاب عالی برای این منظور است.
در نهایت اگر تردید دارید کیفیت رژیم غذایی‌تان مناسب است می‌توانید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. او می‌تواند در تنظیم رژیم غذایی کمکتان کند تا دچار کمبود انرژی نشوید.
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10253
  • منبع : article.tebyan.net

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.