• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3
ویژه برنامه شبکه افق به مناسبت درگذشت استاد نادر طالب زاده؛

تلاش «نادر» در شکل‌گیری شبکه المنار و جبهه رسانه‌ای مقاومت/ طالب‌زاده، هویت متکثر حاج قاسم سلیمانی بود

  • کد خبر : 42002
  • 10 اردیبهشت 1401 - 17:36
تلاش «نادر» در شکل‌گیری شبکه المنار و جبهه رسانه‌ای مقاومت/ طالب‌زاده، هویت متکثر حاج قاسم سلیمانی بود
شاه حسینی: حاج نادر طالب‌زاده  اوایل دهه 70 به سراغ تربیت نیروهای فرهنگی و رسانه‌ای جبهه مقاومت در خارج از مرزهای ایران رفت و اولین نیروها از لبنان به ایران آمدند تا آموزش ببینند و به این ترتیب هسته اولیه شبکه المنار شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، «نادر طالب‌‌زاده»، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون عصر روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت. طالب‌زاده از مهم‌ترین چهره‌های هنر انقلاب بود و بی‌شک نام و خاطره‌اش تا همیشه جاودان خواهد ماند.

طالب‌زداه متولد ۱۳۳۲ در تهران بود، دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف میکن و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا بود و فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.

از کارگردانی سریال بشارت منجی تا دبیری جشنواره فیلم عمار و کنفرانس بین المللی افق نو

استاد طالب‌زاده دبیر کنفدراسیون بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد تاثیرگذار در تاسیس شبکه افق بوده است. «بشارت منجی» نام سریالی است که به کارگردانی نادر طالب‌زاده ساخته شد. این سریال بر اساس زمینه‌های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته و پرداخته شده که از شبکه‌های مختلف سیما و برون مرزی به روی آنتن رفته است. از دیگر فعالیت‌های استاد طالب زاده، می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

شامگاه جمعه، ساعاتی پس از درگذشت این استاد هنر و سینمای انقلابی، ویژه برنامه ای با موضوع ابعاد ناگفته شخصیت و فعالیت های وی در شبکه افق سیما پخش شد. در این ویژه برنامه که به مجری گری امیرحسین ثابتی روی آنتن رفت، میهمان برنامه دکتر مجید شاه حسینی، استاد دانشگاه، کارشناس سینما و از دوستان و همکاران نزدیک مرحوم طالب زاده مطالبی را در رابطه با موضوع برنامه مطرح کرد. همچنین مسعود ده نمکی، کارگردان سینماو تلویزیون و دکتر بیژن نوباوه به صورت تلفنی مطالبی در مورد شخصیت و فعالیت های استاد نادر طالب زاده بیان کردند. گزیده ای از مطالب این ویژه برنامه در ادامه از نگاه شما می‌گذرد.

شکل گیری هسته اولیه شبکه المنار به ابتکار نادر طالب‌زاده

دکتر مجید شاه حسینی در این برنامه اظهار داشت حاج نادر طالب‌زاده  اوایل دهه ۷۰ به سراغ تربیت نیروهای فرهنگی و رسانه‌ای جبهه مقاومت در خارج از مرزهای ایران رفت و به در خواست شهید حاج عماد مغنیه و شهید بدرالدین، اولین نسل از دانشجویان لبنانی به ایران آمدند تا آموزش فیلمسازی و رسانه ای ببینند و به این ترتیب هسته اولیه شبکه المنار شکل گرفت. طالب زاده شاگردانی از لبنان، افغانستان، سوریه، عراق و در این اواخر از کشمیر و یمن نیز داشتند.

ویژه برنامه نادر طالب زاده

نام طالب‌زاده در لیست تحریم‌های آمریکا

وی افزود: تحریم‌های آمریکا علیه نادر طالب زاده سخت‌ترین نوع تحریم‌ها علیه یک فرد بود به طوری که حتی خانواده‌اش هم از سفر و تجارت و … منع شده بودند؛ هرچند او سرمایه ی برون‌مرزی مادی نداشت که تحریم شود ولی آبرویش، سرمایه‌اش بود. با اینکه در حال و هوای اوایل انقلاب، اموال پدر او مصادره شده بود ولی ندیدم اعتراضی کند و در عین حال تا پایان عمر، خود را مرهون نعمت انقلاب اسلامی می‌دانست، به مادیات دریغ شده نمی‌اندیشید، بلکه به معنویات فکر می‌کرد.

شاه حسینی خاطرنشان کرد نادر طالب زاده اولین کسی بود که این مسئله را مطرح کرد که اروپایی‌ها باید به خاطر حمایت و تامین تسلیحات شیمیایی صدام، به ایران و جانبازان کشورمان غرامت بپردازند نه اینکه بابت درمان، پولی هم به آنها بدهیم؛ و پیگیر این ماجرا هم بود.

نادر طالب‌زاده، هویت متکثر حاج قاسم سلیمانی بود

وی اضافه کرد من،  نادر طالب‌زاده را در حوزه فرهنگ و هنر، هویت متکثر حاج قاسم می‌دانم؛ همانطور که عده‌ای، حاج قاسم را در عرصه میدان، مزاحم دیپلماسی خود می‌دانستند، برخی هم حاج نادر را در میدان فرهنگ و هنر، مزاحم می‌پنداشتند.

پدر معنوی جبهه فرهنگی انقلاب

مسعود ده‌نمکی نیز در این برنامه اظهار کرد مظلومیت نادر طالب‌زاده در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای، وجه مشترک او با شهید آوینی بود. او پدر معنوی جبهه فرهنگی انقلاب محسوب می‌شد و در حوزه جبهه مقاومت نیز، جریان‌سازی خاص و چهره‌هایی که در برنامه‌هایش دعوت می‌کرد، منحصر به فرد بود.

وی افزود حاج نادر می‌گفت: آن بچه‌های جبهه و جنگ تکرار نشدنی هستند و اخلاق آنها، امروز به برخی نیروهای جبهه انقلاب هم به ارث نرسیده و ممکن است وقتی ما روی مین می‌رویم، پا رویمان بگذارند و رد شوند. بی مهری‌ها در سال‌های آخر عمرش، او را آزار می‌داد.

 

رویش انقلابی به تمام معنا

دکتر بیژن نوباوه، دیگر میهمان تلفنی برنامه جهان آرا، گفت: نادر طالب‌زاده یک رویش انقلابی به تمام معنا بود؛ نوگرایی او مثال‌زدنی بود؛ مثل «کنفرانس افق نو» و «جشنواره عمار» که در سطح بین‌المللی مطرح شده‌اند.

حاج نادر از درون استکبار جهانی، ژنرالی را به برنامه‌اش دعوت و با او به گفت‌وگو می‌نشست و از زبان او، جنایات آمریکا را بیان می‌کرد.

 

مطالب مرتبط:

سیل پیام‌ها برای در‌گذشت نا‌در طا‌لب‌‌زاده/ برای از او گفتن زبا‌ن بند آمده است

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42002

مطالب مرتبط

20اردیبهشت
مبارزه با رژیم صهیونیستی دغدغه‌ همیشگی طالب زاده بود
17اردیبهشت
صهیونیسم جهانی؛ دشمن اصلی مهدویت و ظهور/نقد غرب با پشتوانه ی تجربه زیسته
نگاهی به فعالیت ها و آثار مرحوم نادر طالب زاده؛

صهیونیسم جهانی؛ دشمن اصلی مهدویت و ظهور/نقد غرب با پشتوانه ی تجربه زیسته

15اردیبهشت
حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده
در ادامه استعمار پلتفرمی اینستاگرام؛

حذف و ترور مجازی اینبار نوبت نادر طالب زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.