به گزارش صدای حوزه، چین تلاشهای خود را برای حفاظت از امنیت دادههای شخصی افزایش داده است. قانون حفاظت از اطلاعات شخصی این کشور (PIPL) که در ماه اوت به تصویب رسید، از روز گذشته به اجرا درآمد.
با توسعه سریع اینترنت، برنامههای کاربردی موبایلی و پلتفرم های رسانه های اجتماعی به بخشی ضروری از زندگی روزمره مردم تبدیل شدهاند و نیازهای آنها را برای خدمات متنوع برآورده میکنند.
با این حال، این آسایش با مسائلی همراه است. برخی از مصرفکنندگان متوجه شدهاند که درست پس از جستجوی یک محصول در یک پلتفرم خاص، این امکان وجود دارد که پلتفرمهای دیگر هم شروع به تبلیغ همان محصول کنند. در همین حال، برخی از تبعیض قیمتها شکایت دارند، بطوری که یک کاربر برای یک کالا در یک پلتفرم خاص هزینه بیشتری میپردازد. آنها همچنین از این موضوع شکایت دارند که چرا شرایط و قوانین سیاستهای حفظ حریم خصوصی در برنامهها و نرم افزارها برای خواننده (مصرف کننده محصول) مناسب نیست.
در پاسخ به چنین مشکلاتی، مجموعهای از الزامات و حمایتهای سختگیرانه برای حفظ حریم خصوصی دادهها در قانون حفاظت از اطلاعات شخصی گنجانده شده است؛ همچنین این قانون به عنوان اولین قانون جامع و سیستماتیک کشور در مورد حفاظت از دادههای شخصی شناخته میشود. طبق قانون، شرکت ها باید رضایت آگاهانه کاربران را برای جمع آوری، پردازش، انتقال، ذخیره سازی و غیره دریافت کنند.
این قانون مقرراتی را در نظر گرفته است که جمع آوری بیش از حد اطلاعات شخصی کاربران را ممنوع میکند. طبق این قانون، پردازشگرهای اطلاعات شخصی باید هنگام ارائه اطلاعات و بازاریابی تجاری به افراد از طریق تصمیمگیری خودکار از هدف قرار دادن ویژگیهای شخصی کاربران خودداری کنند.
اطلاعات شخصی حساس، مانند دادههای بیولوژیکی، اعتقادات مذهبی، سلامت، اطلاعات مالی و محل زندگی، و اطلاعات شخصی افراد زیر ۱۴ سال تحت قانون محافظت میشود و فقط برای یک هدف خاص و آن هم به حد کافی ضروری و اقدامات حفاظتی دقیق قابل پردازش است.