• امروز : شنبه - ۱ آبان ۱۴۰۰
  • برابر با : 17 - ربيع أول - 1443
  • برابر با : Saturday - 23 October - 2021
کل اخبار 4101اخبار امروز 15

صدای حوزه امروز

صدای حوزهحوزه علمیه هرمزگان ظرفیت تبدیل شدن به یک پایگاه بین المللی را دارد صدای حوزهمظلوم ترین قشر در نظام اسلامی اساتید و طلاب هستند/ حدود ۳ هزار طلبه وارد آموزش و پرورش شده اند صدای حوزهراز احتمالی توییت‌های فارسی ادوارد اسنودن صدای حوزهآدرس غلط در مورد fatf/ مقایسه ایران و ترکیه خطاست صدای حوزهجذابیت های استارت آپی حوزه و حل معضل اشتغال طلاب صدای حوزهکار طلاب جهادی هم جهاد است و هم خودسازی/ راهتان، راه پیغمبر(ص) است صدای حوزهطلبه متاهل که دارای فرزند است، ماهی ۸۰۰ هزار تومان دریافتی دارد صدای حوزهپیشگام نبودن تشیع در گسترش علوم اسلامی اتهامی است که ریشه های تاریخی دارد صدای حوزهمرحوم حسن‌زاده آملی می‌فرموند: ما در حوزه ۳نفر راهم نداریم که بتوانند کشف‌المراد را تدریس کنند!!/با رصد حجم بالای شبهات اعتقادی در شبکه های ماهواره ای، به اهمیت مطالعات کلامی می توان پی برد صدای حوزهباید برای حل مشکلات مردم هم‌افزایی میان همه وجود داشته باشد صدای حوزهتعطیلی منابر با شیوع کرونا باعث تضعیف فرهنگ دینی شده که باید برای آن تدبیر شود صدای حوزهجامعه را از لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تقویت کنید/مردم از بازدیدهای حضوری شما بسیار خوشحال می شوند صدای حوزهحضور ۳۷ هزار کاربر در مهارت خانه طلاب/ بارگذاری ۱۳۲ دوره مهارتی و کاربردی در سامانه صدای حوزهگاه طلاب باسواد هم زود مرید می شوند!/وضعیت شناسی مختصر فرقه احمدالحسن

0
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران اصفهان مطرح کرد؛

زیرساخت‌ شرکت در کلاس های مجازی فراهم نیست/حوزه خواهران تا جایگاه علمی آموزشی مطلوب فاصله دارد

  • کد خبر : 26591
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
زیرساخت‌ شرکت در کلاس های مجازی فراهم نیست/حوزه خواهران تا جایگاه علمی آموزشی مطلوب فاصله دارد
شکرانی با بیان اینکه طلاب در کلاس مجازی باید شرایط کلاس حضوری را فراهم کنند، گفت: در کلاسهای غیرحضوری تعامل مناسب بین طلاب و اساتید شکل نمی‌گیرد.

راضیه شکرانی معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صدای حوزه، با بیان اینکه آموزش‌های مجازی و کلاس‌های مجازی در شرایط اضطراری بسیار مناسب  هستند، گفت: بخصوص در مناطقی که از اساتید توانمند بهره‌مند نیستند، آموزش مجازی بسیار کارگشا خواهد بود اما نیاز به فرهنگ‌سازی دارد،طلبه و دانش‌آموز و دانشجو باید حتی الامکان شرایط کلاس حضوری را در فضای کلاس مجازی شبیه‌سازی نمایند باید در کلاس مجازی هم  یادداشت برداری، فراهم نمودن فضای آرام ، مباحثه با همکلاسی ها ، پیش مطالعه و دیگر مسائل کلاس حضوری فراهم باشد.

وی در ادامه افزود: مهمترین بروز و ظهور کلاس‌های حضوری مسأله حضور طلاب در سطح جامعه است، این مسأله حق باید در جامعه بروز و ظهور داشته باشد. از طرفی کلاس های حضوری و آمد و شد طلاب با رعایت پروتکل های بهداشتی، حالت نشاط و شادابی علمی را در طلاب ایجاد خواهد نمود.

ضعف تعامل میان اساتید و طلاب در کلاسهای غیرحضوری

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: در کلاس غیر حضوری تعامل مناسب بین شاگرد و  استاد به نحو کامل و صحیح ایجاد نخواهد شد. به ویژه در مورد دروس مهارتی و دروس عقلی نیاز بیشتری به برگزاری کلاس حضوری خواهد بود و باید به این مسائل در زمینه آموزش توجه داشت.

شکرانی با بیان اینکه متاسفانه برای تعدادی از طلاب و اساتید، زیرساخت‌ شرکت در کلاس های مجازی فراهم نیست، تصریح کرد: برخی اساتید و یا طلاب اینترنت پایدار یا سخت افزار مناسب در اختیار ندارند و در خصوص آموزش مجازی با مشکل مواجه شده اند.

وی ادامه داد: این مشکل عدم دسترسی به ابزار کلاس مجازی با قوانین مرکز مدیریت اعم از پشتیبانی مدارس از استاد و طلبه تا حد زیادی تدبیر شده است اما در مورد طلاب خوابگاهی که در روستاها زندگی می‌کنند و فاصله زیادی با مدارس دارند و اینترنت پایدار ندارند تنها تدبیر استفاده از صوت کلاس به صورت آفلاین است که در این حالت میزان فراگیری دروس کاهش خواهد یافت.

زمینه کلاس‌های حضوری فراهم خواهد شد

 معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان پیرامون دیدگاه طلاب خواهر به کلاسهای مجازی، اظهار کرد: نظر خواهران طلبه نسبت به کلاسها متفاوت است، بعضاً به‌خاطر اینکه ممکنه خوابگاهی باشند راه دور باشند یا بخاطر شرایط کرونا و نگرانی خانواده‌ها و یا مادر فرزندان کوچک یا محصل باشند با اینکه متمایل به حضور هستند لیکن به علت نداشتن شرایط ، موفق به حضور نخواهند بود و از کلاسهای مجازی استقبال می‌کنند.

شکرانی ادامه داد: با مناسب شدن شرایط  شهرها ان‌شاءالله زمینه حضور در کلاس‌ها و برگزاری حضوری کلاسهای حوزه علمیه خواهران فراهم شود، لازم است مهدکودک ها و کلاسهای آموزش و پرورش هم دایر گردند تا طلاب مادر دغدغه کلاس خود و فرزندانشان را نداشته باشند.

وی در خصوص برگزاری حضوری کلاس‌های حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، تصریح کرد: در مورد تدابیر برگزاری حضوری کلاس‌ها، الحمدلله قریب به اتفاق مدارس وسعت کافی برای رعایت پروتکل‌ها را دارند و ان شاءالله بعد از واکسیناسیون طلاب و اساتید زمینه برای برگزاری کلاسهای حضوری هم فراهم گردد.

حوزه خواهران تا جایگاه علمی آموزشی مطلوب فاصله دارد

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، خاطرنشان کرد: امروزه مهم‌ترین رسالت آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران با توجه به نیازهای نظام مقدس اسلامی پاسخ به شبهات، حضور در جامعه و تولید علم و رشد علوم انسانی است، این‌ اهداف باید توسط طلاب خواهر محقق بشود، تدوین کتب و بومی‌سازی آن به اقتضای خواهر بودن طلاب باید توسط خود خواهران حوزوی مورد توجه قرار بگیرد.

شکرانی با اشاره به دستاوردهای علمی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: جایگاه علمی و آموزشی حوزه علمیه خواهران در فضای علمی کشور مناسب هست ولی مطلوب نیست واقعیت این است که طلاب خواهر  از نظر کمی مطالب زیادی با محتوای ناب را فرامی‌گیرند و آموزش‌های خوبی را دریافت می نمایند اما به چند دلیل ممکن است خروجی مطلوب نداشته باشیم.

وی ادامه داد: عدم جدیت در امر مباحثه، پیش مطالعه نکردن، کارگاهی نبودن غالب دروس، کاربردی نکردن دروس در زندگی و جامعه از جمله عواملی هستند که بر روی خروجی فعالیت‌های علمی و درسی طلاب حوزه علمیه خواهران اثرگذاری منفی داشته است.

حوزه علمیه خواهران اصفهان از حوزه های برتر کشور است

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به دستاوردها و درخشش‌های علمی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از لحاظ علمی از حوزه های برتر کشور است و حتی در استفاده فضای مجازی سامانه مدرس که متعلق به حوزه علمیه خواهران استان اصفهان می‌باشد رتبه برتر را اخذ کرده است.

وی ادامه داد: این موفقیت حاصل تلاش سیاست‌گذاران در عرصه سیاست‌گذاری و در مرحله بعد مرکز مدیریت و مساعی پایوران و تلاش و زحمت خود اساتید و طلاب هست اما اذعان داریم که علیرغم این همه تلاش ، وضعیت مطلوب نیست و هنوز تا شرایط مطلوب فاصله داریم.

شکرانی اظهار کرد: ان‌شاءالله اجرای دقیق برنامه‌های پنج ساله و اقتضایی و هم برنامه های استانی اعم از ارتقاء معاونین و ارتقاء اساتید از نظر فنی و علمی و نیز توسعه فردی و مهارتی بتواند وضعیت علمی، آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خواهران را ارتقا بخشیده و موجب رشد بیش از پیش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بشود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26591

    مطالب مرتبط

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.