• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 6277اخبار امروز 0
14
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

  • کد خبر : 44311
  • 05 دی 1402 - 14:12
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
استخدام اخیر ۳۰۰۰ طلبه زن و مرد به عنوان معلم، در شرایط برابر با سایر شرکت کنندگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و بدون قائل شدن هیچگونه امتیاز خاص برای این طلاب انجام شده است و این در حالیست که طلبه‌هایی که در طرح «امین» با این وزارتخانه همکاری می‌کنند نیز کاملا «خودجوش» و «جهادی» و بدون دریافت هیچ کمک مالی از وزارت آموزش و پرورش در امور تربیتی مدارس فعالیت دارند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش گفت:
استخدام اخیر ۳۰۰۰ طلبه زن و مرد به عنوان معلم، در شرایط برابر با سایر شرکت کنندگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و بدون قائل شدن هیچگونه امتیاز خاص برای این طلاب انجام شده است و این در حالیست که طلبه‌هایی که در طرح «امین» با این وزارتخانه همکاری می‌کنند نیز کاملا «خودجوش» و «جهادی» و بدون دریافت هیچ کمک مالی از وزارت آموزش و پرورش در امور تربیتی مدارس فعالیت دارند.

آنچه در رسانه‌ها آمده با واقعیت و آنچه وزیر آموزش و پرورش در دیدار آیت الله العظمی نوری همدانی بیان کردند، متفاوت است.
وزیر آموزش و پرورش در گزارش خود بیان کردند که در آزمون‌های استخدامی اخیر ۷۰ هزار نفر جذب شده‌اند که بعد از پذیرش متوجه شدیم ۳۰۰۰ نفر از این افراد، طلبه های آشنا به تعلیم و تربیت بوده‌اند.

برای ما مایه مسرت است که طلاب جوان نیز دغدغه آموزش و پرورش دارند و در آزمون‌های رسمی در شرایط برابر و بدون هیچ گونه امتیاز خاصی شرکت می‌کنند و به کسوت معلمی نایل می‌شوند.

آموزش و پرورش هیچ گونه کمک مالی به طلاب طرح امین ندارد

از سوی دیگر طلاب جهادی در قالب طرح تربیتی «امین» کمک خوبی به آموزش و پرورش می کنند. طلبه‌های متخصص و متعهد با سازوکارهای قانونی و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی ضروری در زمینه تربیت، مواجهه با کودک و نوجوان و کسب موفقیت در مصاحبه‌های تخصصی و تربیتی در مدارس حضور دارند. همه هزینه‌های آن هم بر عهده حوزه علمیه است و آموزش و پرورش هیچ گونه کمک مالی به این طلاب ندارد و صرفا جهت تحقق تربیت تمام ساحتی، زمینه حضور آنان در مدارس فراهم می شود آن هم نه در زمان کلاس‌های رسمی بلکه با حضور در دفتر مدرسه، زنگ‌های تفریح و یا کلاس‌های فوق برنامه این امر انجام می‌شود.

رضایت کادر تربیتی و مدیریتی مدارس و همچنین خانواده‌ها از طرح «امین» چشمگیر و نزدیک به ۹۰ درصد است.

متون آموزشی و برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه علمیه با آنچه در سایر مدارس برای مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته شده است هیچ گونه تفاوتی ندارد. از سوی دیگر در این مدارس هزینه‌ای دریافت نمی شود و صرفا حمایت‌های معنوی و فوق برنامه‌هایی با رویکرد تربیت در این مدارس جریان دارد که با استقبال والدین دانش آموزان نیز مواجه شده است؛ برای مثال مدرسه‌ای در مشهد که وابسته به حوزه علمیه است با ظرفیت ۲۵۰ نفر بیش از ۲۰۰۰ متقاضی دارد.
بیشتر بخوانید:

دیدگاه مخالف نسبت به جذب گسترده طلاب در آموزش و پرورش:
رئیس بنیاد هدایت: فرستادن خیل زیادی از طلاب به آموزش و پرورش، خسارتی جبران ناپذیر به حوزه بود!

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44311

مطالب مرتبط

29خرداد
وسط این سیستم اداری فشل، چطور برترین حوزه را انتخاب می کنید؟!
واکنش ها به خبر انتخاب برترین حوزه علمیه کشور؛

وسط این سیستم اداری فشل، چطور برترین حوزه را انتخاب می کنید؟!

23خرداد
هوش مصنوعی و انتظار از نامزد های انتخاباتی
بیانیه ستاد راهبری فناوری های هوشمند حوزه های علمیه خطاب به نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛

هوش مصنوعی و انتظار از نامزد های انتخاباتی

27اردیبهشت
آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه!
در دیداری کاملا رسمی و جدی در فضایی بسیار ساده و صمیمی مطرح شد؛

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.