• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 21 June - 2024
کل اخبار 6274اخبار امروز 0
2
امروز در محفل محفل شعر شهید جمهور در مدرسه عالی دارالشفا چه گذشت؟

حجت الاسلام ملانوری: هرگاه رابطه شعر و حوزه کم‌رنگ شده، شعر بی محتوا شده است!

  • کد خبر : 44926
  • 08 خرداد 1403 - 15:38
حجت الاسلام ملانوری: هرگاه رابطه شعر و حوزه کم‌رنگ شده، شعر بی محتوا شده است!
هر زمانی که رابطه حوزه علمیه و شعر کم رنگ یا قطع شده است دو خسارت به وجود آمده است اول اینکه اشعار بی محتوا شدند و از محتوای قرآن و اهل بیت (ع) خالی شدند و دوم اینکه که حوزه علمیه از زبان قدرتمند شعر در انتقال پیام بی بهره شده است.

به مناسبت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان شهیدش محفل شعری با حضور شاعران برتر حوزه علمیه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، محفل شعر شهدای خدمت با حضور تنی چند از شاعران برجسته کشور از جمله آقای میلاد عرفان پور و حامد عسگری با هدف گرامیداشت مقام این شهدای گرانقدر در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شاعران برتر حوزه علمیه، حجج اسلام: سید محمد بابامیری، جواد محمد زمانی، محمد حسین انصاری نژاد و محمد مهدی خانمحمدی به شعر خوانی در رثای رئیس جمهور شهید و دیگر شهدای خدمت پرداختند.

در ادامه این محفل، حامد عسگری نویسنده و شاعر برجسته کشور به بیان خاطرات ۵ روزه اش از همراهی با رئیس جمهور شهید در سفر به نیویورک و حضور در سازمان‌ ملل پرداخت و در این باره به اهمیت دادن آقای رئیسی به نماز اول وقت حتی در پرواز ۱۳ ساعته به نیویورک بلافاصله پس از اعلام مهماندار پرواز از مهیا بودن شرایط جهت اقامه نماز اشاره کرد و گفت:
رئیس جمهور شهید در بلاد کفر و در سازمان ملل با جرأت و قدرتی مثال زدنی عکس حاج قاسم را بالا برد و در تمام عمرش عزّت ایران را حفظ کرد.

پس از آن آقایان: خورشیدی فر،نقیب،کریمی و خانمها، جبه داری،خرمی و جوشقانیان اشعار خود را تقدیم به شهدای خدمت کردند و یاد این شهدای عزیز را گرامی داشتند.

طلاب شاعر

در پایان حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌ های علمیه ضمن قدردانی از حضور میهمانان این محفل و مجری توانمند جناب آقای شریعتی و تمامی دست اندرکاران برنامه به بیان نکاتی پیرامون ضرورت شعر و شاعری و رسالت یک شاعر پرداخت و گفت:
▫️زمانی که سوره شعرا بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد، شخصی به نزد ایشان آمد و گفت، خدا شُعرا را مذمت کرده، پیامبر در پاسخ گفت مؤمن هم با جانش جهاد می‌کند و هم با زبانش!

وی افزود:
آنچه مقام معظم رهبری در ۲۱ تیرماه سال گذشته خطاب به مبلغان فرمود را مورد توجه قرار دهید:
۱. جهادی
۲. توجه به نیاز مخاطب
۳. حمله به کانون فکر دشمن
در واقع رسالت شاعر جهاد تبیین، بیان حقایق دین، دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در ادامه  عنوان کرد رابطه حوزه علمیه و شعر باید تقویت شود؛ هر زمانی که رابطه حوزه علمیه و شعر کم رنگ یا قطع شده است دو خسارت به وجود آمده است اول اینکه اشعار بی محتوا شدند و از محتوای قرآن و اهل بیت (ع) خالی شدند و دوم اینکه که حوزه علمیه از زبان قدرتمند شعر در انتقال پیام بی بهره شده است.

وی همچنین اذعان داشت به لطف خدا در سال‌های اخیر شورای شعر حوزه و مدیریت هنر و رسانه این رسالت را به عهده دارد و شعر، قدرت آن را دارد که پیام را در تبلیغ ماندگار کند.  کتاب‌های زیادی توسط علما در طول تاریخ نگارش شده است که خوانده نمی‌شود اما دیوان اشعار همواره باقی مانده‌اند.

این محفل با نوای گرم آقای ابوذر بیوکافی به اتمام رسید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44926

مطالب مرتبط

16آذر
فراز و نشیب سفیران هدایت/ روحانیت ۲۶۰ کارویژه دارد/حضور جهادی ۵۸۰۰ طلبه در مدارس/اساتید حوزه استخدام حوزه نیستند
 معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه در مصاحبه با صدای حوزه مطرح کرد؛

فراز و نشیب سفیران هدایت/ روحانیت ۲۶۰ کارویژه دارد/حضور جهادی ۵۸۰۰ طلبه در مدارس/اساتید حوزه استخدام حوزه نیستند

15آذر
دیدار مدیر مسئول صدای حوزه با معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.