به گزارش خبرنگار صدای حوزه، معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفترتبلیغات، حجت الاسلام شیخ الاسلامی گفت؛ امروز ۹هزار مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه فضای مجازی وجود دارند که ۲۵۰۰مبلغ در این زمینه فعال هستند.
در حال حمایت محتوایی از مبلغین فضای مجازی هستیم، در این راستا ۲۰ نوع حمایت مختلف و متعدد تعریف کردیم که حمایت مادی آخرین نوع حمایت است.
ما باید با اخلاق اقلیت بودن در این عرصه با آن برخورد کنیم. ما منطق فضای مجازی را باید بیاموزیم، با نگاه سازمانی کار بجایی نخواهد رسید، باید با نگاه تشکیلاتی، آتش به اختیاری و کف خیابانی در این عرصه کار کرد.
نفطه نظری از جانب صدای حوزه: در این رابطه و نسبت به دیدگاه پارتیزانی به فضای مجازی، نکاتی قابل ذکر است که باید مسئولین دفتر تبلیغات و مقاماتی که در موضوع جنگ نرم و نبرد رسانه ای صحبت می کنند و تصمیم گیر به شمار می آیند بایستی توجه لازم را داشته باشند:
این مدل نگاه به تبلیغ در فضای مجاری با جنگ روایت های رهبر انقلاب نمیسازد
این مدل نگاه به تبلیغ در فضای مجاری با منطق امروز جهاد تبیین و جنگ روایت های مطالبه شده توسط رهبر انقلاب نمیسازد. نگاه پارتیزانی خوب است ولی نافی حمایت سازمانی حداکثری نیست.
افسر جنگ نرم با جیب خالی با حداقل حمایت مالی، یعنی رفتن با کلاشینکف به نبرد تانک چیفتن.
زمانی مطالبه میشد که طرح های مهم کشوری، پیوست فرهنگی داشته باشند. بعد رسید به جایی که طرح های فرهنگی، بایستی پیوست رسانه ای داشته باشند تا دیده شده و جریان ساز شوند. حال باید مطالبه کرد که طرحهای رسانه ای را با پیوست اقتصادی متناسب تصویب کنید.
جنگ روایت ها را جدی بگیرید و برایش هزینه کنید. دفتر تبلیغات، بیش از هزینه های پژوهشی، هزینه های حمایتی تبلیغی در جنگ روایت ها را حداکثری کند که از نان شب واجب تر است. حمایت مالی در آخرین نوع حمایت ها، با منطق امروز فضای مجازی نمیسازد.