به گزارش خبرنگار صدای حوزه، کتاب “۲۰۳۰ مدیریت غرب بر زندگی شرق” اثر استاد حسن رحیم پورازغدی که در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسیده خدمت مخاطبین گرامی معرفی می شود. این کتاب گفتارهایی در نقد لایه های پنهان و آشکار “سندتوسعه پایدار” بوده که در شش فصل به کوشش حجت الاسلام حسین ایزدی تدوین و تنظیم شده است.
در این اثر جناب استاد رحیم پور، اشکالات جدی و بنیادی بر سند ۲۰۳۰ مطرح کرده و آن را در حد یک کاپیتولاسیون بین المللی تبیین نموده و به چالش کشیده است.در بیشتر فصل های کتاب، بیش از هفتاد بند سند ۲۰۳۰ مورد بررسی و ارزیابی انتقادی قرار گرفته و در دو فصل نهایی نیز نمونه هایی از اخطارهای یونسکو به کشورها را بازخوانی کرده و طی پرسش های اصلی و بنیادی در نسبت با این سند استعماری، الزام آور بودن آن را هم برخلاف ادعای برخی از مسئولین وقت دولت اعتدال، به اثبات رسانده و تشریح کرده است. گزیده هایی از این اثر را در ادامه مطالعه بفرمایید:
۲۰۳۰ را خود آمریکا امضا نکرده است.
جالب است بدانید که ۲۰۳۰ را خود آمریکا امضا نکرده است. چندین کشور اروپایی همچون آلمان و فرانسه و نیز برخی کشورهای پرجمعیت و وسیع دنیا مانند برزیل ۲۰۳۰ را امضا نکردند. آمریکا اعلام کرد هر قانونی که خارج از آمریکا نوشته شود، حتی جهانی هم اجرا شود، برای ما لازم الاجرا نیست و ما فقط تابع قوانینی هستیم که در کنگره و سنا در داخل آمریکا تصویب می شود. لااقل ما به اندازه آمریکا اصول گرا باشیم. هیچ جا تن به ذلت و حق تحفظ و امتیاز دادن نمی دهد.
اسرائیل حتی یک قرارداد بین المللی را امضا نکرده است. منافع و حتی جنایتش محفوظ است. ولی ما حتی وقتی حق مطلق و صددرصد با ماست می ترسیم! نقض هم که می کنیم، می گوییم به گونه ای نگویید که یونسکو ناراحت شود! سیصدهزار شهید ندادیم که سازمان های بین المللی، استعماری و امثال یونسکو بر ما حاکم شوند!(صفحه۲۰۹)
در بخش دیگری از کتاب آمده است: در سند ۲۰۳۰ تا اینجا دخالت می کنند که می گویند تربیت معلم های تان باید زیر نظر ما باشد، نظام آموزشی تان را باید تغییر بدهید، هرسال باید به ما گزارش بدهید، آمار داخل کشور را باید مدام و به طور شفاف و به روز به ما بدهید، حتی خود ما می آییم آمارگیری و نظارت کامل می کنیم.(صفحه ۹۷)
و در جای دیگری از کتاب، در تبیین و نقد بند هفتم سند ۲۰۳۰ می نویسد: من از آقای وزیرخارجه محترم پرسیدم که در همین سند ۲۰۳۰ که شما در جریانش بودید اگر در تفسیر این واژه ها و کلمه ها بین ما و آنها اختلاف شود، تفسیر چه کسی معیار است؟ ایشان صریح گفت: تفسیر آنها معیار است، حال می گویند ما حق تحفظ داریم، اما هر سال در سازمان ملل از لحاظ حقوق بشر محکوم می شویم. چون شما پیمان های حقوق بشری را امضا کردید، اوست که می گوید که یکی از حقوق بشر، ازدواج همجنس بازهاست.(صفحه ۱۱۹)