• امروز : چهارشنبه - ۲۹ مرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 20 August - 2025
کل اخبار 6539

صدای حوزه امروز

پاسخ انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم به بیانیه تسلیم جبهه اصلاحات نقدی بر نقد بی پرده خانم اسماعیل زاده به صحبت های استاد پناهیان در باب امر به معروف و نهی از منکر طلبه خبرنگاری که شیفته آموختن بود / روزت مبارک محمد جان! عدالت آموزشی و چالش‌های ساختاری در حوزه علمیه از منظر استاد وکیلی آیا انبیای الهی مشاهده این همه رنج و مصیبت مردم مظلوم غزه را تحمل می کردند؟ کانون‌های عظیم تبلیغی؛ مأموریت‌های سه‌گانه و واقعیت امروز خطر جایگزینی اجتماعی در کمین روحانیت حوزه علمیه و تابلوی ایست پست‌مدرنیسم جامعه از کارِ حوزه بی‌خبر است تجلیل مدیران حوزه‌های علمیه کشور از حماسه‌آفرینی ملت ایران و تاکید بر حمایت تام از نظام و رهبری گردهمایی خانوادگی برگزیدگان گروه‌های تبلیغی استان آذربایجان شرقی تصمیم های خردی که به وقتش اتخاذ نشده اند! روحانیت در خط مقدم خدمت/ روحانی و مداح رامشیری نماد خدمت شدند روایت شیخ اسماعیل رمضانی از عصر هوش مصنوعی و لزوم تغییر سبک آخوندی!

9
یادداشت؛

آسیب‌شناسی «مدیریت بی‌واسطه»

  • کد خبر : 24162
  • 14 شهریور 1400 - 8:51
آسیب‌شناسی «مدیریت بی‌واسطه»
بی‌تردید حضور میدانیِ بالاترین مقام اجرایی مملکت، آن هم در هیاهوی مردمی و در اماکن پُرخطر و درد‌سر‌‌ساز، یکی از جلوه‌های واضح «مردمی بودن» و «مدیریت بی‌واسطه» است؛ اما به هر ترتیب «مدیریت بی‌واسطه» اگر مدیریت نشود، کم‌کم جای خودش را به شوها و شانتاژهای رسانه‌ای خواهد داد.

به گزارش صدای حوزه، چند سالی بود که شوقِ حضور مسئولان رده‌پایینی کشور در بین مردم به جهت رسیدگی به مشکلات و مدیریت آن‌ها در اذهان عموم مسأله عجیب و غریبی به نظر می‌رسید، چه رسد به حضور وزرا و رئیس‌جمهور مملکت!

حالا پس از گذشت هشت‌ سال از بی‌تدبیری‌، نابسامانی و کم‌فروغی‌های میدانی، شاهد این هستیم که بالاترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی به‌‌راحتی و به دور از تکلف و تشریفات خاص، در بین مردم، داروخانه و بیمارستان‌های کرونایی حضور پیدا می‌کند و از نزدیک پای درد‌ دل و حسرت‌های مردم می‌نشیند؛ به نظر می‌رسد دوران مدیریت‌های پشت میز به سر آمده و «مدیریت با واسطه و پُر واسطه» جای خودش را به «مدیریت بی‌واسطه» داده باشد.

بی‌تردید حضور میدانیِ بالاترین مقام اجرایی مملکت، آن هم در هیاهوی مردمی و در اماکن پُرخطر و درد‌سر‌‌ساز، یکی از جلوه‌های واضح «مردمی بودن» و «مدیریت بی‌واسطه» است؛ اما به هر ترتیب «مدیریت بی‌واسطه» اگر مدیریت نشود، کم‌کم جای خودش را به شوها و شانتاژهای رسانه‌ای خواهد داد.

اینکه مدیریت میدانی چگونه می‌تواند به شانتاژها و تبلیغات سوء رسانه‌ای مبدل شود، پاسخی روشن دارد؛ چرا که حضور میدانی، رسیدگی میدانی و پُرسرعت، و رسیدگی میدانی، نتیجه‌ای محسوس و دیدنی می‌خواهد.

وزرایی که در بازدیدها و سرزده‌های رئیس‌جمهور محترم، ایشان را همراهی می‌کنند و بلکه تمام هیئت دولت باید بدانند، که پس از هر بار سر زدن در بین مردم، اگر دولت در کوتاه مدت، میان مدت و در معدود مواردی بلند مدت، از رسیدگی به مشکلات مردم به ویژه منطقه بازدید‌شده عاجز بماند، به تدریج «بازدید‌های میدانی و سرزده» تبلیغات شخصی و پوشش رسانه‌ای تلقی می‌شود و در نهایت چنین کار ارزشمندی هدف تبلیغات شوم رسانه‌های معاند و غربگرایان قرار می‌گیرد.

بنابراین نقطه‌ مطلوب و پایانی بازدیدهای میدانی، بایستی ترتیب‌اثرهای روشن و ضرب‌الاجلی باشد، یا لااقل ردپای ترتیب‌اثرها و جنب‌وجوش‌های رسیدگی برای رفع معضل دیده‌شده، در دستور کار و ملأ عام قرار بگیرد.

همه می‌دانیم که در هشت سال شعارِ «تدبیر و امید» چه بی‌تدبیرهایی که نشد! و چه ناامیدی‌هایی که به‌وجود نیامد!

اگر دولت سیزدهم بتواند ضرب‌المثل «آب رفته به جوی بر‌نمی‌گردد» را تغییر دهد، باید او را یکی از هنرمندان عرصه سیاست دانست.

دولت و دولتمردان بکوشند تا بارقه‌های امید را به جرقه‌های ناامیدی و در نهایت «انفجار یأس» تبدیل نکنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24162
  • نویسنده : علی کردانی

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.