• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
رئیس مجلس در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی مطرح کرد؛

باید برای حل مشکلات مردم هم‌افزایی میان همه وجود داشته باشد

  • کد خبر : 28871
  • 29 مهر 1400 - 8:21
باید برای حل مشکلات مردم هم‌افزایی میان همه وجود داشته باشد
ما محکوم به موفقیت هستیم، اما در شرایط کنونی کشور، همدلی و هماهنگی قوا کفایت نمی‌کند و باید برای حل مشکلات مردم هم‌افزایی میان همه وجود داشته باشد.

به گزارش صدای حوزه، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه امروز در کشور، ما موظف به همکاری با یکدیگر هستیم، اظهار کرد: ما محکوم به موفقیت هستیم، اما در شرایط کنونی کشور، همدلی و هماهنگی قوا کفایت نمی‌کند و باید برای حل مشکلات مردم هم‌افزایی میان همه وجود داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم، گفت: ما در مجلس تلاش می‌کنیم صدای افرادی باشیم که در سال‌های گذشته مشکلات معیشتی زندگی‌شان را تحت تأثیر قرار داده است و اکنون باید برای رفع مشکلاتشان کار کنیم.

قالیباف با بیان اینکه ما در جایگاه سران قوا هر هفته چند ساعت برای بررسی مشکلات مردم جلسه مشترک برگزار می‌کنیم، افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری هر چه بیشتر باری از دوش مردم برداریم.

برای حل مشکلات معیشتی اجماع وجود دارد

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب کشور برای حل مشکلات، گفت: امروز هم مانند زمان جنگ که همه می‌دانستیم، باید مقابل دشمن بجنگیم برای حل مشکلات معیشتی اجماع وجود دارد، اگرچه که در روش‌ها و استفاده از ابزارهای مختلف اختلاف نظرهایی وجود دارد.

محبت اهل بیت(ع) چیزی است که قابل انکار نیست

آیت الله سیدمحمد سعیدی هم در این دیدار با بیان اینکه محبت اهل بیت سکوی پرش به سمت خدا است و ما با محبت اهل بیت به خدا تقرب می جوییم، اظهار کرد: معرفت اهل بیت(ع) درجات بالایی دارد که شاید از دسترس ما خارج باشد ولی محبت اهل بیت(ع) چیزی است که قابل انکار نیست و در محبت خود به اهل بیت(ع) شکی نداریم.

وی با بیان اینکه محبت اهل بیت(ع) و برائت از دشمنان اهل بیت(ع) در کنار هم هستند و جدا شدنی نیستند، افزود: محبت و برائت در هر زمان مصادیقی دارد و همانطور که وحدت مسلمانان باعث تقرب به خدا می‌شود برائت همه مسلمین از دشمنان اسلام نیز رضای خدا را به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه حب و برائت قلبی به تنهایی کافی نیست، افزود: همانطور که باید محبت خود به اهل بیت(ع) را ابراز کنیم باید برائت از دشمن را هم ابراز کنیم و در مقابل دشمن وحدت داشته باشیم.

وی وحدت و همدلی سران دولت، مجلس و قوه قضائیه را نعمت بزرگ خداوند در این دوره دانست و افزود: دشمن از اینکه سران قوا با هم همفکر و متحد هستند ناراحت است و ما باید از این نعمت الهی به خوبی بهره ببریم.

آیت الله سعیدی با اشاره به لزوم مدیریت هماهنگ امور کشور در شرایط کنونی، گفت: امروز همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تأکید دارند رفع مشکلات معیشت مردم از مهمترین مسائل است و باید از هماهنگی قوای سه گانه برای رفع دغدغه‌های معیشتی مردم استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات فرهنگی کشور اظهار کرد: در این زمینه شورای فرهنگ عمومی سراسر کشور برنامه های خوبی را دنبال می کند که نیازمند حمایت و پشتیبانی و اختصاص امکانات بیشتری است و مجلس می تواند با تخصیص بودجه این شورا را تقویت کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=28871
  • منبع : خبرگزاری حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.