• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

9
آیت الله فرحانی در گفت و گو با صدای حوزه مطرح کرد؛

درد خوزستان، تبعیض ناشی از تصمیمات دولت هاست/ وظیفه علما امروز، تبیین صحیح درد مردم و درمان مسائل است

  • کد خبر : 19683
  • 01 مرداد 1400 - 6:38
درد خوزستان، تبعیض ناشی از تصمیمات دولت هاست/ وظیفه علما امروز، تبیین صحیح درد مردم و درمان مسائل است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نگاه ها نسبت به مشکلات خوزستان باید عمیق تر باشد و با مسکن نمی‌توان مسائل را حل کرد، گفت: راه حل اساسی مشکلات خوزستان، بازگشت به نگاه رهبر انقلاب در جهت برطرف کردن تبعیض و بی عدالتی در عرصه های مختلفی همچون کشتیرانی، آب نفت، بنادر و غیره است.

آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار صدای حوزه، با بیان اینکه خوزستان دارای سابقه مدنیت دیرین و بیشترین منابع آب، گاز و نفت است، گفت: با وجود همه این ظرفیت ها مردم خوزستان احساس می‌کنند که در زمینه اشتغال و اقتصاد دچار تبعیض اند.

طرح رهبر انقلاب برای احیای زمین های کشاورزی خوزستان و بی‌توجهی دولت‌ها به آن

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان در اسفندماه سال ۱۳۷۵ ، عنوان کرد: رهبر انقلاب در این سفر طرحی را در راستای احیای ۲۰۰ میلیون هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان را ارائه کردند اما این طرح مورد بی توجهی دولت های مختلف قرار گرفت؛ این بی‌توجهی‌ها سبب شده تا مردم خوزستان احساس کنند که فریاد شان به جایی نمی رسد.

وی افزود: چرا با وجود شرایط اقلیمی مناسب، زمین کشاورزی، آب خداداد، منابع نفت و گاز و بنادر مختلف، وضعیت اشتغال و معیشت مردم خوزستان باید اینگونه باشد؛ برطرف کردن این وضعیت، مهم ترین مطالبه جوانان خوزستانی است.

آیت الله فرحانی ادامه داد: تنها چیزی که برای مردم خوزستان باقی مانده، کشاورزی و دامپروری است که آن هم به واسطه سیاست‌های غلط مخصوصاً در طول هشت سال گذشته دچار مشکل شده است؛ در حال حاضر مردم خوزستان دام های خود را از بین رفته و آب خداداد را از دست داده می بینند؛ مشکل آب نه یک بار بلکه ده ها بار در مناطق مختلف خوزستان مانند خرمشهر، سوسنگرد، هویزه، حمیدیه و کرخه به وجود آمده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عدم وجود آب آشامیدنی در تعداد زیادی از روستاهای خوزستان قابل تحمل نیست، اظهار داشت: مردم خوزستان وقتی می بینند که مشکلات آنها مطالبه مورد تاکید رهبر انقلاب است، بر خواسته های خود پافشاری بیشتری می کنند.

مشکل اصلی خوزستان جریان تبعیض و بی عدالتی است

وی با اشاره به اینکه مسئله اصلی خوزستان مسئله آب نیست، ابراز کرد: مشکل اصلی مردم خوزستان جریان تبعیض و بی عدالتی است؛ جریانی که در مسائل مختلف مانند آب، کشاورزی، بنادر و غیره به گونه‌ای خاص ظهور و بروز دارد.

آیت الله فرحانی با بیان اینکه نگاه دولت ها و شورای عالی آب در خصوص خوزستان در تضاد با نگاه رهبر انقلاب است، گفت: مطالبات رهبر انقلاب در خصوص خوزستان در طول هشت سال گذشته روی زمین مانده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که اگر مطالبات رهبر انقلاب در خوزستان اجرایی می‌شد آیا ما اکنون در این استان مشکل بیکاری داشتیم؟ عنوان کرد: خوزستان می‌تواند محور اقتصاد بدون نفت برای ایران اسلامی باشد اما عده ای این اجازه را نمی دهند.

وی با بیان اینکه خوزستان از ظرفیت ایجاد اشتغال برای جوانان سایر استان ها نیز برخوردار است، ابراز کرد: خوزستان همواره در طول سال های گذشته زمینه اشتغال برای چندین کشور را فراهم کرده؛ از سال‌های دور منطقه دشت آزادگان محل مناسبی برای اشتغال جوانان بوده است.

مطالبات رهبر انقلاب در خصوص خوزستان روی زمین مانده

آیت الله فرحانی با بیان اینکه نگاه دولت ها و شورای عالی آب در خصوص خوزستان در تضاد با نگاه رهبر انقلاب است، گفت: مطالبات رهبر انقلاب در خصوص خوزستان در طول هشت سال گذشته روی زمین مانده است.

آیت الله فرحانی ادامه داد: در جلسه مجلس شورای اسلامی به سیاست های شورای آب اعتراض کردم اما گوش شنوایی وجود نداشت؛ از وزیر نفت باید پرسید چرا با وجود تصفیه خانه، روستای چشمه غیزرانیه در اوج کرونای خوزستان باید بی آب بماند؟

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نگاه ها نسبت به مشکلات خوزستان باید عمیق تر باشد و با مسکن نمی‌توان مسائل را حل کرد، گفت: مشکل اصلی خوزستان این است که نگاه مدیران کلان اجرایی کشور درخصوص این استان، با نگاه رهبر معظم انقلاب منافات دارد.

 وی با بیان اینکه صف مردم خوزستان از صف ضد انقلاب جداست، اظهار داشت: امروز صدای اعتراض مردم خوزستان از عدم اجرا شدن منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص این استان بلند شده است.

بازگشت به نگاه رهبر انقلاب؛ راه حل اساسی حل مشکلات خوزستان

آیت الله فرحانی بیان کرد: راه حل اساسی مشکلات خوزستان، بازگشت به نگاه رهبر انقلاب در جهت برطرف کردن تبعیض و بی عدالتی در عرصه های مختلفی همچون کشتیرانی، آب نفت، بنادر و غیره است.

آیت الله فرحانی با اشاره به اینکه کشته سازی ها و دروغ پردازی های دشمن در خصوص خوزستان سبب رسوایی آنها خواهد شد، گفت: درد امروز خوزستان بی عدالتی و تبعیض و درمان آن بازگشت به نگاه نورانی رهبر فرزانه انقلاب و اجرایی ساختن مطالبات ایشان است.

علما با تبیین صحیح مردم خوزستان را در رسیدن به حقوق خود یاری کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری، یاری مردم خوزستان در مسیر احیای حقوق خود را وظیفه همه علما دانست و افزود: علما می توانند با تبیین صحیح درد و درمان امروز خوزستان، صف مردم را از صف ضد انقلاب جدا کرده و آن ها را در رسیدن به مطالبات به حق خود یاری کنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=19683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.