• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

9
محمدجواد لاریجانی در برنامه جهان آرا مطرح کرد:

عزت آن است که آمریکا را در منطقه زمین‌گیر کنیم/  آمریکا و اروپا بدترین گزینه ها برای تعامل هستند

  • کد خبر : 19142
  • 27 تیر 1400 - 21:10
عزت آن است که آمریکا را در منطقه زمین‌گیر کنیم/  آمریکا و اروپا بدترین گزینه ها برای تعامل هستند
در برجام دو هدف مهم داشتیم، فروش آسان نفت و بهره‌برداری از پول آن در عرصه جهانی، که محقق نشد./به نظرم چشم انداز توفیق علی لاریجانی در انتخابات [در فرض احراز صلاحیت] چندان بالا نبود، ولی پروسه انتخابات بهتر می‌بود.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، محمدجواد لاریجانی، معاون پیشین وزارت امور خارجه، مهمان برنامه‌ی شنبه ۲۶ تیر ماه جهان‌آرا بود. او در این برنامه که با موضوع «نگاهی به میراث سیاست خارجی دولت روحانی برای رئیسی» از شبکه‌ی افق پخش شد، دیدگاه‌های خود را ابراز کرد؛

لاریجانی درباره برجام گفت: ما از برجام انتظاری نداریم، یعنی در عین اینکه از آن خارج نمی‌شویم، خودمان دنبال حوزه‌های جدید روابط اقتصادی با دنیا، جهش تولید و راهکارهای دیگر خواهیم بود. دولتی که با این روحیه وارد کار می‌شود با دولت مستأصل فرق دارد و غربی‌ها هم این را می‌فهمند.

وی افزود: عزت آن نیست که برای اروپا ویزا بگیریم، عزت آن است که آمریکا را در منطقه زمین‌گیر کنیم، ولی عزت منطقه‌ای و جهانی ما از طریق دیپلماسی به دست نیامده بلکه ناشی از قدرت واقعی ماست.برخی منظورشان از واقع‌نگری این است که تحت فشاریم و نمی‌توانیم مسافرت خارجی برویم!

اما واقعیت، توانمندی‌های ماست. تحریم‌ها تجاوز به حقوق ایران است ولی اتکا به توانمندی‌های داخلی در دیپلماسی بعدی باید اصل قرار بگیرد، یعنی دیپلماسی فعال برای نقد کردن این توانمندی. در برجام دو هدف مهم داشتیم، فروش آسان نفت و بهره‌برداری از پول آن در عرصه جهانی، که محقق نشد به خاطر همین این دندان لق را باید بکنیم و با راهکارهای دیگر تحریم‌ها را خنثی کنیم ولی معتقدم مذاکرات ادامه داشته باشد اشکالی ندارد.

محمدجواد لاریجانی در ادامه به مساله طالبان اشاره کرد و ادامه داد: طالبان گذشته داعشی داشته، به قول‌هایش عمل نکرده و لینک‌های بدی با پاکستان دارد. همه افغانستان طالبان نیست و نمی‌توانند همه این کشور را بگیرند و نگه دارند چه اینکه قبلا هم نتوانستند. نمی‌خواهیم با طالبان وارد جنگ شویم، استراتژی ما تشکیل حکومت مرکزی افغانستان با حضور همه اقوام است

باید برای منافع خود، تعریف‌های جدید داشته باشیم. مثال این قضیه چین است، البته هم ما اشکالاتی داریم هم چینی‌ها ولی می‌توانیم همکاری معناداری با هم داشته باشیم زیرا برای چینی‌ها، ارتباط تنگاتنگ با ایران بسیار استراتژیک است.

وی تاکید کرد: در تعاملات جهانی خود فقط قدرت‌ها را نباید ببینیم، هند، پاکستان و بنگلادش در آسیا، در قاره آمریکا و در آفریقا، ظرفیت‌های وسیعی داریم. باید دنیا را وسیع ببینیم البته باید این را هم ببینیم که آمریکا و اروپایی‌ها هم هستند که بدترین‌ها برای تعاملند.

معاون پیشین وزارت خارجه در انتهای صحبت های خود با اشاره به نقش شورای نگهبان و تحلیلی درباب عدم احراز صلاحیت علی لاریجانی بیان داشت: شورای نگهبان نهاد با ارزشی است و خدمات بسیاری داشته، اما به نظرم باید مکانیسم‌های دقیق‌تری را در احراز صلاحیت ها بکار می‌گرفتند. البته من نمی‌گویم شورا باید مصلحت‌اندیشی می‌کرد. به نظرم چشم انداز توفیق علی لاریجانی در انتخابات [در فرض احراز صلاحیت] چندان بالا نبود، ولی پروسه انتخابات بهتر می‌بود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=19142

مطالب مرتبط

10اردیبهشت
تلاش «نادر» در شکل‌گیری شبکه المنار و جبهه رسانه‌ای مقاومت/ طالب‌زاده، هویت متکثر حاج قاسم سلیمانی بود
07اردیبهشت
پناهجویان افغانستانی قربانی اوکراینی‌ها
نژادپرستی به سبک چشم آبی‌ها؛

پناهجویان افغانستانی قربانی اوکراینی‌ها

27فروردین
هراس و نفرت انگلیسی، توطئه مشترک علیه دو همسایه
قصه پرتکرار ایران و افغانستان؛

هراس و نفرت انگلیسی، توطئه مشترک علیه دو همسایه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.