• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

13
گزارش کوتاه از حرکت تبلیغی و تبیینی تمیز طلاب در رشت؛

گفتگوی پررنگ مردم و روحانیت در قلب رشت

  • کد خبر : 44034
  • 06 مرداد 1402 - 18:56
گفتگوی پررنگ مردم و روحانیت در قلب رشت
هرچه با خودم فکر می‌کنم نمی‌دانم چه چیزی بیشتر باعث شد این گروه ۳۰-۴۰ نفره از قم، فرصتِ تبلیغِ سنتی را کنار بزنند و همراه خانواده ۱۰-۱۲ روز را اینجا بگذرانند...

به گزارش علی محمد طاهری، طلبه خبرنگار صدای حوزه از رشت، همزمان با دهه اول محرمِ امسال، جمعی از طلاب گیلانی حوزه علمیه قم، در پیاده راه فرهنگی شهرداری رشت حضور یافتند و در گروه های دو نفره و به همراه پرسشنامه های علمی مشخص درباره سبک زندگی و آسیب‌های موجود در خانواده، گفتگوهای موثری را به انجام رساندند.

آنها نظرات مردم را درباره پدیده هایی مانند کاهش جمعیت، اعتیاد، ازدواج و طلاق میپرسند تا در خلال یک پژوهش اجتماعی، راهکارهایی را از دل جامعه برای کاهش آسیب‌ها این مسائل جمع آوری کنند.

بازخوردهای میدانی و مشاهدات، نشان می دهد مردم از این حضور میدانی طلاب استقبال کرده و علی رغم تبلیغات رسانه های معاند و فضای مجازی، ارتباط و تبادل اندیشه میان مردم و روحانیت در بهترین شکل خود برقرار بود.

روایت حضوز تبلیغی طلاب در میدان شهرداری رشت:

این روزها میدان شهرداری رشت فضای دیگری داشت. فرا رسیدن ایام محرم و عزادار شدن شهر، فضا را دگرگون می‌کند اما آنچه که کم سابقه بود حضور طلاب و روحانیونی بود آمده بودند تا در دسترس مردمی باشند که طالب حقیقت و شنیده شدن هستند.

هر کسی که میدان شهرداری رشت را دیده باشد خصوصاً در این ایامِ اخیر، خوب می‌داند حضور ۱۵ گروه طلبه چقدر در چشم است!

تصورش را بکنید هر ۵۰ قدم یک روحانی و طلبه، قدم می‌زدند و با مردم گفتگو می‌کردند؛ نه حتما درباره سیاست و اقتصاد و حجاب، بلکه درباره خانواده، آن هم نه یک گفتگوی خشکِ بی‌ سر و ته، بلکه در قالب یک پژوهش اجتماعی حول معضلات مربوط به خانواده؛ ازدواج، طلاق، فرزندآوری و اعتیاد با پرسشنامه علمی و مکتوب، همراه با کارت شناساییِ رسمی بر گردن و نماد مخصوص خود با عنوان «خانواده پیشرو»

شنیدنی تر آنکه مردم هم با آنها همکاری می‌کردند. همان مردمی که در شبکه‌های اینوری و آنوری آنها را ضد آخوند و مخالف روحانیت می‌خواندند، همان مردمی که در صفحه‌های مجازی متنفر از طلاب و بسیجی و مذهبی دانسته می‌شدند، همان مردم حاضر بودند در کنار یک طلبه دقایقی را در قالب نگاه‌های متعجب رهگذران بگذرانند، حاضر بودند با او گفتگو کنند و حتی گاهی بر او اعتراض کنند و آن طلبه از اول تا آخر صحبت‌ها را مشتاقانه گوش کند و جواب پرسشنامه‌ها را بدون کم و کاستی ثبت کند.

هرچه با خودم فکر می‌کنم نمی‌دانم چه چیزی بیشتر باعث شد این گروه ۳۰-۴۰ نفره از قم، فرصتِ تبلیغِ سنتی را کنار بزنند و همراه خانواده ۱۰-۱۲ روز را اینجا بگذرانند.

بیانات اخیر رهبری با طلاب؟
نیاز حیاتی جامعه به تبیین و گفتگو؟
و یا نیاز خانواده گیلانی به احیای سبک زندگی اصیل؟

هر کدام هر چقدر دخیل باشند مهم نیست، مهم این است که این کارِ درست انجام شد و درست هم انجام شد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=44034
  • نویسنده : علی محمد طاهری

مطالب مرتبط

26فروردین
گروه «رسانو» در راستای تعامل و همفکری مبلغان فضای مجازی راه‌اندازی شد
توسط معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

گروه «رسانو» در راستای تعامل و همفکری مبلغان فضای مجازی راه‌اندازی شد

26اسفند
رسالت سنگین رسانه‌های حوزوی در تشکیل جبهه واحد و تولید قدرت نرم
آیت الله کعبی در دیدار هیئت تحریریه صدای حوزه تبیین کرد؛

رسالت سنگین رسانه‌های حوزوی در تشکیل جبهه واحد و تولید قدرت نرم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. طرح خوبی بوده خدا قوت
    چطور از نتایج آن مطلع شویم ؟ ببینیم مشکل مردم عادی در بی توجهی به آخرت از کجاست تا ان شاءالله درمان کنیم.
    وگرنه وقتی غیر مسلمانان فوج فوج به حقانیت و امنیت اسلام رو می آورند ،چه سرّی است که مسلمانان قبلی اینطوری شده اند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.