• امروز : شنبه - ۲ مهر ۱۴۰۱
  • برابر با : 28 - صفر - 1444
  • برابر با : Saturday - 24 September - 2022
کل اخبار 6232

صدای حوزه امروز

صدای حوزهموج سواری سلبریتی ها با معاندان قابل بخشش نیست! صدای حوزهمواضع تنی چند از مداحان در ماجرای “مهسا امینی” صدای حوزهبررسی برنامه جدید مرکز مدیریت براساس کتاب شریف فرائدالاصول صدای حوزهبرنامه کامل تحولی و فقه معاصر در نظام آموزشی جدید حوزه های علمیه صدای حوزهاستفاده آزمایشی از رمزریال با مبلغ ۱ میلیارد تومان آغاز شد صدای حوزهلطفا این خدماتی که می‌دهید را داد نزنید! صدای حوزهمشایه تماشایی یک امام جمعه+تصاویر صدای حوزهانجمن ورزشی طلاب ظرفیت های بسیاری برای کاهش معضل کم تحرکی در جامعه دارد صدای حوزهاز ایجاد انگیزه برای اشتغال و ترک سیگار تا ساخت مسکن برای نیازمندان صدای حوزهاستخدام روحانیون در بانک ها دروغی بزرگ و مخلوق ذهن های بیمار است صدای حوزهاولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود صدای حوزهحوزه سهم خواهی از نظام آموزش کشور ندارد اما آماده همکاری همه جانبه است صدای حوزهاستقبال از کتاب تاریخ اسلام یا ۲۰۰ اشکال بی‌پاسخ؟ صدای حوزه۱۰۰ نفر از فضلای حوزه علمیه در سراسر کشور عضو سازمان هستند/بهره گیری متقابل از ظرفیت های حوزه های علمیه و سازمان نظام روانشناسی

5
یادداشت دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در ارتباط با الگوهای انتشار خبر؛

برای نشر یک خبر سه روش وجود دارد!

  • کد خبر : 40147
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
برای نشر یک خبر سه روش وجود دارد!
برای انتشار خبر، الگوهای متفاوتی متصور است. در "الگوی فقهی تنظیم و تحلیل خبر" به تبیین سه نوع الگو برای نشر خبر پرداخته ایم: الگوهای مدرن نشر خبر(رسانه ها)، الگوهای مردم پایه و الگوهای غریبه سه نوع روش برای نشر یک خبر است؛ که میزان کارآمدی این الگوها بر اساس "قاعده تحریک فکر مخاطب" ارزیابی می شود.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام علی کشوری طی یادداشتی به بررسی الگوهای انتشار خبر پرداخته است که در ادامه مطالعه می نمایید:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

الگوی فقهی تنظیم و تحلیل خبر

برای انتشار خبر، الگوهای متفاوتی متصور است. در “الگوی فقهی تنظیم و تحلیل خبر” به تبیین سه نوع الگو برای نشر خـبر پرداخته ایم: الگوهای مدرن نشر خبـر(رسانه ها)، الگوهای مردم پایه و الگوهای غریبه سه نوع روش برای نشر یک خبـر است؛ که میزان کارآمدی این الگوها بر اساس “قاعده تحریک فکر مخاطب” ارزیابی می شود.

درباره ویژگی های الگوهای سه گانه نشر و تحلیل خبـر بحث های متنوعی استنباط کرده ایم؛ که آنها را در “نشست تخصصی الگوی تنظیم، نشر و تحلیل خـبر” به صورت تفصیلی تبیین خواهیم نمود. به عنوان مثال رسانه های مدرن را ضد تفکر می دانیم و در دوران انتقال به تمدن اسلامی؛ الگوی ترمیم این رسانه ها را تبیین کرده ایم.

بخشی از “الگوی ترمیم رسانه های مدرن”؛ روش تنظیم خبـر در این رسانه ها بر اساس سازه های سه گانه تفکر -در مقایسه با روش تنظیم خبر بر اساس الگوی معیوب ارزشهای خبـری- است. (سازه های تحریک فکر ، سه مسئله سوال، اصطلاح و ارجاع است و حذف هر کدام از آنها در فرآیند نگارش یک خبـر به تضعیف تفکر می انجامد!)

درباری ویژگی و ساختار نشر خبـر در بخش “الگوهای مردم پایه نشر خبـر” و درباره “الگوهای غریبه نشر خبـر” بحث های جدیدی را مطرح خواهیم نمود. متأسفانه مدیریت خبـر در صدا و سیما و سایر بخش های جمهوری اسلامی از روش های مرسوم و معیوب خبـر استفاده می کنند و بالتبع این نوع از خبر نویسی، تفکر در جامعه ایران تضعیف شده است!

لینک کوتاه : http://v-o-h.ir/?p=40147
  • نویسنده : حجت الاسلام علی کشوری
  • منبع : فقه نظام

مطالب مرتبط

۰۳تیر
چیستی و فرایند زیست خبری سالم و ایده‌آل!
سردبیر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه مطرح کرد؛

چیستی و فرایند زیست خبری سالم و ایده‌آل!

۰۸دی
زمینه اجرای گسترده “تعریف جدید واکسن” و “پروتکل های فقهی مدیریت کرونا” را فراهم آورید
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی در نامه ای به وزیربهداشت مطرح کرد؛

زمینه اجرای گسترده “تعریف جدید واکسن” و “پروتکل های فقهی مدیریت کرونا” را فراهم آورید

۰۷آذر
الگوی معیوبِ تجمع، قدرت روایت خواسته های عمیق تحول خواهان بخش سلامت کشور را ندارد!
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی طی بیانیه ای مطرح کرد؛

الگوی معیوبِ تجمع، قدرت روایت خواسته های عمیق تحول خواهان بخش سلامت کشور را ندارد!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. لطفا این الگوهای سه گانه را بیشتر شرح دهید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.