• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7

هدف از انتشار جزییات ترور شهید فخری‌زاده در روزنامه نیویورک تایمز چیست؟

  • کد خبر : 25786
  • 30 شهریور 1400 - 15:23
هدف از انتشار جزییات ترور شهید فخری‌زاده در روزنامه نیویورک تایمز چیست؟
مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی از آنکه به‌زودی عراق و اردن نیز به سرنوشت افغانستان مبتلا شوند سخت نگران هستند. افتادن سایه ترس بر سر مقامات رژیم صهیونیستی باعث شد تا آن‌ها با توسل به یک گزارش سفارشی در روزنامه نیویورک‌تایمز بخش‌هایی از صحنه ترور شهید فخری زاده را بازگو کنند.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، نویسنده‌ی کانال ایتای زمانه نوشت:

مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی از آنکه به‌زودی عراق و اردن نیز به سرنوشت افغانستان مبتلا شوند سخت نگران هستند. افتادن سایه ترس بر سر مقامات رژیم صهیونیستی باعث شد تا آن‌ها با توسل به یک گزارش سفارشی در روزنامه نیویورک‌تایمز بخش‌هایی از صحنه ترور شهید فخری زاده را بازگو کنند.

نکته قابل‌توجه آنکه در گزارش آمریکایی‌ها از ماجرای ترور هیچ نکته جدیدی ارائه نشده است. به نظر می‌رسد مقامات امنیتی دولت تروریست اسرائیل با انتشار جزییات دقیق‌تر و نیز بر عهده گرفتن مسئولیت آن اهداف دیگری را در سر دارند.

روزنامه اسرائیلی «مکور ریشون» اخیراً در گزارشی از وضعیت امنیتی رژیم اشغالگر قدس می‌نویسد: به‌زودی صحنه منطقه دچار تحولات بزرگی می‌شود، از امروز اسرائیل تنها باید به خودش تکیه کرده و از هم‌پیمانان در صلح ابراهیم به‌درستی بهره ببرد.

وضعیت میدانی نشان می‌دهد که خط افتراق روشنی میان منافع آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی ایجادشده است؛ دورانی که نتانیاهو لیست ترور برای آمریکایی‌ها فرستاده و ترامپ آن را به مرحله عملیاتی درآورد به پایان رسیده است. بنابراین انتشار روایت از صحنه ترور شهید فخری زاده برای آمریکایی‌ها و اسرائیل معنایی مجزا از یکدیگر دارد.

منافع واشنگتن از بازخوانی ترور در آبسرد

مقامات غربی به دنبال یک‌راه حل اجماعی برای بازگشت ایران به میز مذاکرات هستند. بریتانیا، فرانسه و آلمان پس از پایان نشست شورای حکام در بیانیه مشترکی با ابراز «نگرانی عمیق» از «نقض پیاپی تعهدات هسته‌ای ایران»، از تهران خواستند تا از «فرصت دیپلماتیک» ایجادشده در پی توافق خود با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استفاده کند.

آمریکایی‌ها تمایل دارند از فرصت حضور وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک استفاده کرده و مقدمات بازگشت دست جمعی همه طرف‌ها به میز مذاکرات را فراهم آورند. البته امیر عبداللهیان آب پاکی را روی دست آمریکایی‌ها ریخته و اعلام کرده است که هیچ مذاکره مستقیمی میان تهران و واشنگتن در حاشیه سفرش به آمریکا صورت نخواهد گرفت.

تغییر روش ایران در برخورد با زورگویی غربی‌ها باعث شد تا هفته قبل راب مالی مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی اعلام کند که تا ابد فرصت مذاکره وجود ندارد؛ در آن زمان واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «معنای سخنان مالی مشخص نیست فرض کنید همین فردا صبح فرصت مذاکره به پایان برسد؛ بعدازآن چه؟ بایدن چه استراتژی در برابر تهران پیش رو خواهد داشت؟»

به نظر می‌رسد انتشار گزارش ترور و شهادت دکتر فخری زاده در نیویورک‌تایمز پاسخی برای سؤالات روزنامه آمریکایی باشد. برخی منابع دیپلماتیک در کشورمان اعتقاد دارند که آمریکایی‌ها به‌زودی به تنظیمات کارخانه بازگشته و ماشین ترور چون دوره اوباما آغاز به کار می‌کند!

ترور می‌کنیم تا توافق کنید!

برخی آگاهان امنیتی منطقه اعتقاد دارند که آمریکایی‌ها با اشاره آشکار به ماجرای ترور شهید فخری زاده آخرین تلاش خود را برای بازگشت ایران به میز وین انجام داده است. این حربه منافقانه با تغییرات در وزارت امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده بی‌اثر شده است. آمریکایی‌ها در ارزیابی نهایی خود دریافته‌اند که اگر سطح فشار از وضعیت کنونی بالاتر برود؛ ایران تمامی وظایف پادمانی را کنار گذاشته و از NPT خارج می‌شود.

هدف اسرائیل از انتشار این خبر

وضعیت در مناطق اشغالی از کنترل دولت خارج‌شده است، بیماری کرونا امان مسئولان این پادگان تروریستی را بریده و سطح انتقادات از نفتالی بنت در بالاترین سطح خود قرار دارد، رژیم صهیونیستی با فشار مقاومت به عقب رانده‌شده و آن‌ها هر شب کابوس موشک‌باران می‌بینند.
در چنین وضعیتی اسرائیل تنهاتر از گذشته و بدون آمریکایی‌ها باید امنیت خودش را حفظ کند. انتشار گزارش سفارشی اخیر توسط موساد بیشتر شبیه یک آگهی تبلیغاتی برای یک کمپانی ورشکسته به منظور پیدا کردن مشتری برای چند کالای بنجل است.
مقامات امنیتی اسرائیل تلاش می کنند تا این پیام منتشر شود که بعد از خروج آمریکایی‌ها از منطقه همچنان ماشین جنگی سر پا مانده و آن‌ها از امروز به بعد برای اشاعه تروریسم و انتشار جزییات آن محدودیتی قائل نیستند. رژیم صهیونیستی چون یک گراز وحشی قبل از شکار با گرد و خاک به پا کردن برای همه خط و نشان می کشد.

طراحی دشمن

_فشار دشمن برای نرمال کردن ایران و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی غرب در دو فاز پیش می‌رود. فاز اول این برنامه ادراکی و روانی با توسل به انتشار گزارش‌هایی اغلب غلو شده است، فاز دوم آن محدود ضرباتی است که آمریکایی‌ها با توسل به برخی عناصر خودفروخته، مزدور و نیز جوخه ترور رژیم صهیونیستی به مقاومت مردمی در منطقه زده است، پیام هر دو فاز عملیات آن است که می‌توانیم آتش جنگ را تا داخل ایران بکشانیم. در هر دو صحنه طراحی‌شده دشمن در سال‌های اخیر شکست‌های سنگینی خورده و به عقب رانده‌شده است.

_البته انتشار گزارشی تکراری از یک جنایت ناگوار در شمال تهران با قصد فشار به ایران برای ما درس‌هایی نیز در خود دارد.
 _اقدامات امنیت بخش مردان میدان منجر به افزایش قدرت نرم و سخت ایران شد و بازیگری جمهوری اسلامی در مناسبات منطقه‌ای و جهانی را تقویت کرد.
در طرف دیگر دیپلماسی تعامل، سهل اندیشی و اشتباه محاسباتی، گرفتار آمدن در فریب استراتژیک آمریکا و اسرائیل را فراهم ساخت.
_ از میدان تا دیپلماسی، در دهه نود شاهد دو نگرش و دوجهان بینی متفاوت بودیم. نگرش انقلابی و جهان‌بینی توحیدی در برابر نگرش غیرانقلابی و جهان‌بینی نئولیبرال، اکنون این اختلاف سطح از میان برداشته‌شده است.
_مقامات امنیتی در کاخ سفید پس از فرار مفتضحانه از افغانستان به‌خوبی می‌دانند که خانه عنکبوت سست‌تر از همیشه در آستانه فروپاشی است، محاسبات دشمن پس از شهادت شهید سلیمانی با درخشش مردم در خیابان‌های بغداد، دمشق؛ نجف؛ بیروت، صنعا و تهران به هم‌ریخت.
_آن‌ها به‌خوبی می‌دانند که یک ضربه به مقاومت تبدیل به «ابر رویدادی» دشوار علیه آن‌ها خواهد شد. این واقعه بسیار عظیم، هم‌زمان تحولی شگرف و رستاخیزی غیرقابل‌تصور در تمامی روندهای محیط داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=25786
  • منبع : zamanehh@

مطالب مرتبط

03خرداد
یک اقدام تروریستی و لاف های متناقض رسانه های صهیونیستی
02خرداد
‏ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات نشانه چیست؟
سید نظام الدین موسوی در توئیتی اظهار کرد؛

‏ترور یک فرد نظامی خارج از محیط عملیات نشانه چیست؟

02خرداد
سفارت‌های اسرائیل در سرتاسر دنیا به حال آماده‌باش در آمده‌اند
به دنبال اقدام تروریستی منجر به شهادت صیاد خدایی؛

سفارت‌های اسرائیل در سرتاسر دنیا به حال آماده‌باش در آمده‌اند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.