• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

9
حقوق بشر غربی پاسخ دهد!

ارزش مالی یک جنین در اسلام چند میلیون تومان است؟

  • کد خبر : 24454
  • 17 شهریور 1400 - 10:34
ارزش مالی یک جنین در اسلام چند میلیون تومان است؟
حقوق بشر یکی از مسائل مهم بین‌المللی است. امروزه حکومت‌ها مشروعیت و مقبولیت خود را در حمایت از حقوق بشر کسب می‌کنند و ملزم به رعایت مفاد آن هستند؛ اما علی رغم تبلیغات گسترده، حقوق بشر غربی دارای نقص‌ها و کاستی‌هایی است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، میناسادات حسینی، عضو تحریریه‌ مدادالفضلاء در کانال ایتای نویسندگان حوزوی نوشت:

حقوق بشر یکی از مسائل مهم بین‌المللی است. امروزه حکومت‌ها مشروعیت و مقبولیت خود را در حمایت از حقوق بشر کسب می‌کنند و ملزم به رعایت مفاد آن هستند؛ اما علی رغم تبلیغات گسترده، حقوق بشر غربی دارای نقص‌ها و کاستی‌هایی است.
«حقوق جنین» از جمله حقوقی است که در حقوق بشر غربی به خوبی به آن پرداخته نشده است و به همین علت رویکرد کشورهای مختلف جهان نسبت به این مسأله متفاوت است.
در برخی کشورها سقط جنین قانونی به شمار می‌رود و در برخی دیگر از کشورها اعلام شده که زنان باردار تنها در دوازده هفته اول بارداری مجاز به سقط جنین هستند و در برخی دیگر به طور مطلق سقط جنین را جایز می‌دانند و مجازات‌هایی را برای آن تعیین کرده‌اند.
اما حقوق بشر اسلامی که برخاسته از فقه پویای امامیه است در زمینه تبیین «حق جنین» تکامل دارد. اسلام اسقاط جنین را به طور کلی حرام می‌داند و تنها در یک صورت اشکال ندارد که پیش از چهارماهگی و دمیدن روح و در صورتی که باقی ماندن جنین برای مادر خطر داشته باشد. اسلام حق جنین را حتی در حالت نطفه‌بودن نیز به رسمیت می‌شناسد و اگر کسی کاری کند که زن جنین خود را سقط کند، اگر جنین در مرحله نطفه باشد دیه آن ۲۰ مثقال طلا است یعنی با پول رایج امروز بیش از ۱۰۰ میلیون تومان ارزش مالی دارد.
بنابراین طرح مباحث حقوق بشر از دیدگاه اسلام جنبه انفعالی در برابر تفکر حقوقی غربی ندارد و این حقیقتی روشن است که اسلام در عرصه نظر و عمل همواره پیشگام بوده است.
اهتمام اسلام به حفاظت نطفه از انواع آلودگی‌ها، تغذیه کافی و مناسب مادر در ایام بارداری، حفاظت و مراقبت از جنین، اعتبار حق ارث و نفقه برای جنین از حقوقی است که اسلام برای جنین مطرح کرده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=24454
  • نویسنده : میناسادات حسینی
  • منبع : howzavian@

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بسیار عالی بود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.