• امروز : چهارشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 28 May - 2025
کل اخبار 6494

صدای حوزه امروز

تصمیم های خردی که به وقتش اتخاذ نشده اند! روحانیت در خط مقدم خدمت/ روحانی و مداح رامشیری نماد خدمت شدند روایت شیخ اسماعیل رمضانی از عصر هوش مصنوعی و لزوم تغییر سبک آخوندی! نقش علما در دفاع از امت اسلامی بی‌همتاست/ غزه هرگز شکست نخواهد خورد انتقاد معاون تهذیب حوزه های علمیه از کیفیت برگزاری کمیسیون اخلاق و تربیت در همایش صدسالگی بازتأسیس حوزه حوزه پیشرو و سرآمد| تکنولوژی‌شناسی یا تکنوکراسی، کدام؟ فقط رهبری می‌توانست چنین پیام تمدن‌سازی بنویسد! «حوزه» نهاد فرا ساحتی با درون‌مایه و رویکرد تمدنی و وظیفه‌مند در برابر جامعه، جهان معاصر و انقلاب/ حوزه پیشرو و سرآمد در کنار ملت است حوزه پیشرو و سرآمد حوزه های علمیه؛ حافظان دین‌داری مردم در طوفان مدرنیته مشکلات حوزه و روحانیت در نگاه استاد علی صفایی حوزه علمیه قم از تأسیس تا صدسالگی؛ فرازها، فرودها، چالش‌ها و راهکارها رمزگشایی از اهداف آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری در تأسیس حوزه قم حوزه، قدیمی‌ترین، ماناترین و مردمی‌ترین نهاد اجتماعی/ نمونه‌ای برای پیاده‌سازی موفق مردمی‌سازی در جامعه اسلامی

12
معرفی کتاب؛

کتاب«دیپلماسی بازی‌های دیجیتال» منتشر شد

  • کد خبر : 9360
  • 23 فروردین 1400 - 18:41
کتاب«دیپلماسی بازی‌های دیجیتال» منتشر شد
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتال: مفهوم‌شناسی، جایگاه و ارزیابی» را منتشر کرد.

به گزارش صدای حوزه، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کتاب «دیپلماسی بازی‌های دیجیتال: مفهوم‌شناسی، جایگاه و ارزیابی» را به قلم دکتر اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی ،‌ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی و فرزانه شریفی مدیر انستیتو ملی بازی‌سازی منتشر کرده است.

این کتاب در ۷ فصل بازی‌های دیجیتال از واژه شناسی تا تاریخچه ،‌اقتصاد بازی ها و سپس مطالعه تحلیلی بازی‌های دارای بار ایدئولوژی سیاسی و فرهنگی  را  شامل می شود.

کتاب «دیپلماسیِ بازی‌های دیجیتال» به عنوان نخستین اثر ملی در حوزه مطالعه سیاسی بازی‌های دیجیتال، ضمن ارائه مبانی نظری و گردآوری کاملی از دیدگاه‌های پژوهشگران داخلی و بین‌المللی این زمینه، به تحلیل یکی از مهم‌ترین عناوین بازی‌های سیاسی جهان یعنی «بازی ندای وظیفه»  را بررسی کرده است.

این اثر با رویکرد تلفیق دیپلماسی و بازی برای پژوهشگران بعدی به رشته تحریر درآمده است و مولفان آن براین باورند که ظرفیت بازی برای انتقال ایدئولوژی‌های فرامتنیِ فرهنگی، دینی و اجتماعی بسیار عمیق و در عین حال گسترده است و باید تهدیدها و فرصت‌های توأمان این رسانه را با هم پذیرفت و از آن برای «بازنمایی مقتدرانه» در برابر «سوءبازنمایی» استفاده شود.

مولفان  همچنین از غفلت و توجه ناکافی مسئولان داخلی  از ظرفیت بازی ها در پیگیری اهداف دیپلماتیک انتقاد کرده و گفته اند بازی های دیجیتال در سال گذشته  میلادی بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد و ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون نفر بازیکنان  داشته است.

در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب آمده است  جایگاه رسانه بازی به مرحله‌ای رسیده است که در ایران در کنار ورود «بازی‌سازی» به عنوان یک رشته فنی به ‏دانشگاه و انستیتو ملی بازی‌سازی، «مطالعات بازی‌های دیجیتال» که معطوف به پژوهش و رویکرد انتقادی است، برای ارتقاء بینش دانشجویان در این حوزه به‏ دانشگاه راه پیدا کند.

 علاقه‌مندان برای تهیه و مطالعه کتاب دیپلماسیِ بازی‌های دیجیتال نیز می‌توانند نسخه الکترونیک آن را از طریق فیدیبو دریافت کنند.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=9360
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

26اردیبهشت
دوستم سندرم داون دارد
30فروردین
در مذاکرات وین۶، برجام هم نادیده گرفته شد
گزارشی از عملکرد دولت روحانی برای احیای برجام؛

در مذاکرات وین۶، برجام هم نادیده گرفته شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.