• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
کل اخبار 6255اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

آداب طرح نظر جدید در حوزه های علمیه! تجاری سازی، بسته بندی و قسط بندی امر دینی! امام جمعه‌ای که با دخترش پشت تریبون نماز جمعه رفت اما و اگرهای بودجه دولتی حوزه علمیه مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

6
در جلسه مشترک اعضای هیات امنای ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش مطرح شد؛

حجت الاسلام قرائتی: راه‌اندازی و تکامل امور معنوی در آموزش و پرورش در دستور کار باشد

  • کد خبر : 38148
  • 19 بهمن 1400 - 15:22
حجت الاسلام قرائتی: راه‌اندازی و تکامل امور معنوی در آموزش و پرورش در دستور کار باشد
حجت الاسلام قرائتی: برای راه‌اندازی و تکامل امور معنوی در آموزش و پرورش، ارائه طرح‌ها و روش‌های اجرایی مناسب در دستور کار باشد و باید تلاش کنیم تا برجستگی‌های فکری نقل شود و از تجارب و دستمایه‌های ارزشمند در جهت ارائه برنامه‌های نمازی در سنین مختلف استفاده کنیم.

به گزارش صدای حوزه، جلسه مشترک اعضای هیات امنای ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش با حضور حجت‌الاسلام قرائتی نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد اقامه نماز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سیداحمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و جمعی از اعضاء هیات امنا و شورای معاونین ستاد اقامه نماز در روز یکشنبه، هفدهم بهمن ماه در محل ستاد اقامه نماز برگزار شد.

حجت‌الاسلام قرائتی در ابتدای جلسه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: برای ایجاد یک تحول عظیم در حوزه آموزش و پرورش نیازمند به مرد تحول در اجرای برنامه‌ها هستیم تا در کنار آماده‌سازی زیر بنا، فرآیند و اتاق فکر در جهت پیشبرد فعالیت‌ها اثر‌گذار باشد. انجام برنامه‌ها باید به نحوی صورت پذیرد که نتیجه آن در عمل دیده شود.

تکامل امور معنوی در آموزش و پرورش در دستور کار باشد

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به بحث نماز در آموزش و پرورش گفت: برای راه‌اندازی و تکامل امور معنوی در آموزش و پرورش، ارائه طرح‌ها و روش‌های اجرایی مناسب در دستور کار باشد و باید تلاش کنیم تا برجستگی‌های فکری نقل شود و از تجارب و دستمایه‌های ارزشمند در جهت ارائه برنامه‌های نمازی در سنین مختلف استفاده کنیم.

زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه رأس برنامه‌های ستاد اقامه نماز امور تربیتی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: ارائه راهکارهای تقویت اجرای سند جامع و تقویت و تعمیق فرهنگ نماز در مراکز آموزشی و تربیتی در اولویت برنامه‌ها است.

زرهانی در بخش دیگری از سخنان خود با مروری بر وضعیت پرداخت حق ایاب و ذهاب امامان جماعت مدارس بر چگونگی اجرا، نظارت و ارزیابی برنامه‌‌های مصوب اقامه‌نماز وزارتخانه و ارزشیابی عملکرد آموزش و پرورش در طرح‌‌های ملی نظیر آموزش عملی نماز، طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل تأکید کرد.

این مقام مسئول در ادامه خواستار ایجاد ساز و کار تشویق مدیران کل و مدیران استانی ستاد اقامه نماز، روسای مناطق و مدیران مدارس در اجرای برنامه‌‌های نماز و ترویج معارف این فریضه الهی و فعال شدن هیات اندیشه ورز آموزش و پرورش با حضور مدیران ستاد اقامه نماز استان‌ها شد.

وی در پایان از آمادگی مجمع خیرین مسجد‌ساز برای جلب مشارکت خیرین برای اصلاح و تکمیل اجرای برنامه‌های نماز آموزش و پرورش خبر داد.

در ادامه جلسه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه توضیحاتی را در خصوص علل جذب و گرایش دانش آموزان به نماز و تاثیر عوامل بیرونی و درونی در این مهم ایراد کرد. والدین، روحانی محل و تغییرات زمانی و مکانی در رشد و شکوفایی فرهنگ نماز در بین دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد. نوشتن یک برنامه عملیاتی در ذیل سند راهبردی همزمان با افزایش تعداد دانش آموزان در کشور در جهت نشر فرهنگ نماز در بین آنها ضروری است.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد سرانه در انجام تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش تأکید کرد و افزود: مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌های پرورشی می‌تواند به صورت قرارگاه جهادی صورت پذیرد.

وی به استناد سخنان حضرت امام (ره) رسیدگی به مدارس در جهت نشر معارف دینی را جزء الویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: امام راحل به اقامه نماز معتقد و عامل بود و باید تلاش کنیم با الگو قرار دادن ایشان در مسئولیتی که داریم عامل به امر نماز باشیم. تفکیک آمار دقیق جهت ساخت و بهسازی نمازخانه مدارس و ایجاد ساز و کار مناسب جهت همسو شدن فعالیت های مدارس با مساجد و ایستادن پای اعتقادات با اجرای دقیق برنامه ها در توسعه فرهنگ نماز کمک خواهند کرد.

حجت‌الاسلام بهشتی مشاور علمی ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به اینکه آغاز ستاد اقامه نماز از آموزش و پرورش است گفت: بیشترین سرمایه و انرژی برای آموزش و پرورش صرف شود تا در تمامی استان ها با ارائه طرح و برنامه مناسب پیشرفت آن را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: مخاطب بیشتر پیامهای مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در اجلاس‌های نماز، آموزش و پرورش است که باید با انجام تحقیقات مختلف در این حوزه در بخش کشوری و شهرستانی برنامه‌های مناسبی انجام شود. نفرات و نیروهای متعهد و با انگیزه و مجرب که بر اساس نقشه راه برنامه ها را اجرا کند در این مسیر کمک بسزایی به ما خواهند کرد.

در ادامه محمدحسین رضایی نماینده رئیس جمهور گفت: در زمینه نشر معارف نماز در کنار آموزش و پرورش هستیم تا با ارائه برنامه‌های راهبری شاهد اثربخشی فعالیت‌ها در این زمینه باشیم. به لحاظ مدیریتی در سه بخش نیازسنجی، امکان سنجی و اثر بخشی باید برنامه‌ریزی شود و با الویت‌بندی در بخش نیاز سنجی‌ها و استفاده از نیروی کار و بودجه کافی در بخش امکان سنجی انگیزه مناسب در تمامی بچه‌ها و دانش‌آموزان ایجاد شود.

نماینده رئیس جمهور در امر نماز در ادامه بر ایجاد یک داستان درونی در بدنه آموزش و پرورش و استفاده از سرمایه حکومت و مردم در جهت پیشبرد اهداف ستاد اقامه نماز تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنیم با حرکت مردمی شاهد یک اثربخشی مطلوب در این زمینه باشیم.

در پایان جلسه حاضرین و اعضای هیات امنای ستاد اقامه نماز، درباره ترویج معارف قرآن و مهدویت در مدارس کشور و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران و معلمان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38148
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

18اردیبهشت
نگاه صفر و صدی به طلاب معلم اشتباه است!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.