به گزارش صدای حوزه، با مشخص شدن نامزدهای گلدن گلوب ۲۰۲۱ بحثها بر سر فیلمهای حاضر در این جشنواره و حواشی آن به اوج خود رسیده است.
در این بین بازنشر یکی از حواشی جالب مراسم سال گذشته گلدن گلوب جالب توجه است. این ویدیو، قسمتی از اجراء ریکی جرویس است که با زبان طنز انتقادات صریح و تلخی را نثار حضار و برخی شرکتهای بزرگ تجاری میکند.
این کمدین انگلیسی _آمریکایی ابتدا با مخاطب قرار دادن شرکت اپل و نام بردن از سریال The Morning Show گفت: اپل با این سریال وارد عرصه برنامهسازی تلویزیونی شد که در مورد انجام دادن کار درست و شرافت است اما خودش شرکتی است که در چین از کارگران بیگاری میکشد! (خطاب به حضار) شما برای شرکتهایی کار میکنید که باورنکردنی هستند: اپل، آمازون، دیزنی و … اگر داعش هم میخواست یه سرویس پخش تلویزیون اینترنتی راه بندازه شما به مدیر برنامههاشون زنگ میزدید!
شوخیهای گزنده مجری به اینجا ختم نشد و سلبریتیهای حاضر در سالن را با نوجوان سوئدی معروف، گرتا تونبرگ مقایسه کرد و گفت: اکثر شما از گرتا تونبرگ هم بیسوادتر هستید! بیخود درباره چیزهای مهم سخنرانی نکنید. شما در مورد هیچ چیزی صلاحیت سخنرانی ندارید (گرتا نوجوان فعال محیط زیست است که به شکل عجیبی مورد توجه سیاستمداران و رسانههای دنیا واقع شد؛ همین توجه بیش از اندازه دم خروس را بیرون زد و انتقادها، سوالات و تناقضات فراوانی را به این دختر و تیمی که وی را کارگردانی میکند متوجه کرد. گرتا ماهها درس و مدرسه را به دلیل دغدغههای محیط زیستی ترک کرد)
در آخر ریکی جرویس خطاب کسانی که جایزه مراسم را دریافت میکنند توصیه کرد: اگر جایزه را بردید، میائید بالا، جایزه کوچیکتون رو میگیرید، از خدا و مدیربرنامهتون تشکر میکنید و گورتون رو گم میکنید!
حد خود را بدانید
این حجم بالای آشکارسازی حقیقت، علیه شرکتهای بزرگ و غولهای رسانهای جهان آن هم در یک دقیقه واقعا هنر است! هنر یک مجری در یک مراسم رسمی که این دست شوخیهای گزنده در آن مراسم امر متداولی محسوب نمیشود؛ مجری در میان فکاهیاتش به خوبی از پس بیآبرو کردن سلبریتیها و جریانات رسانهای برآمده است.
نمونه موفق یک سخنرانی موجز، نقطهزن و غنی از اطلاعات که میتواند الگویی برای اهل سخن باشد. خصوصا که هیچ محافظهکاری و ملاحظهکاری در کار نیست.
گونهای از اعتماد به نفس یک سلبریتی و مرعوب نشدن در مقابل جریانات رسانهای و کمپانیهای بزرگی که گلوگاههای حیاتی جهان را در اختیار دارند.
و در نهایت نمونه یک سلبریتی که جایگاه خودش را میداند و صراحتاً به همکاران خود میگوید حد خود را بدانید، شما در جایگاهی نیستید که برای هرچیزی موضعگیری کنید.
در عصر رسانهها، همه چیز به همین سادگی که ریکی جرویس میگوید، رسوا است! یک خط استدلال روان و چند مثال ساده، گمشده فضای رسانهای ایران و جهان میباشد؛ فضایی که انباشت اطلاعات بیارزش، مبهم و رهزن، راه نفسش را گرفته است.