• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
روایت تامل‌برانگیز سفیر اسبق ایران در روسیه از سفر پوتین به ایران:

پوتین: ما به دو کشور سفر کردیم، یکی کشور آقای خامنه‌ای و یکی هم کشور آقای روحانی! + فیلم

  • کد خبر : 36209
  • 28 دی 1400 - 15:35
پوتین: ما به دو کشور سفر کردیم، یکی کشور آقای خامنه‌ای و یکی هم کشور آقای روحانی! + فیلم
بعد از اجلاس کشورهای حاشیه خزر شنیدیم آقای پوتین به همراهانش گفته که ما به دو کشور سفر کردیم، یکی کشور آقای خامنه‌ای و یکی هم کشور آقای روحانی! یعنی آنقدر رفتار مسئولان اجرایی ما ملموس بوده که همه می‌فهمیدند، ماجرا چیست.

به گزارش صدای حوزه، جدیدترین قسمت برنامه «جهان آرا» با موضوع «بررسی مناسبات راهبردی تهران – مسکو» و با اجرای امیرحسین ثابتی به روی آنتن شبکه افق رفت.

در برنامه شب گذشته «جهان آرا»، پس از مرور اخبار هفته توسط امین سلیمی در خصوص حمله یمن به امارات، ضرب العجل رئیس جمهور به بانک ها و خاطرات محسن هاشمی از وقایع ۸۸، پیرامون موضوع ذکر شده گفت و گویی با محمود رضا سجادی، سفیر اسبق ایران در روسیه صورت گرفت.

در حال بارگذاری پخش کننده...

روایت پوتین از سفر به تهران: در ایران دو کشور دیدیم!

محمود رضا سجادی، سفیر اسبق ایران در روسیه در ابتدای سخنان گفت: بعد از اجلاس کشورهای حاشیه خزر شنیدیم آقای پوتین به همراهانش گفته که ما به دو کشور سفر کردیم، یکی کشور آقای خامنه‌ای و یکی هم کشور آقای روحانی! یعنی آنقدر رفتار مسئولان اجرایی ما ملموس بوده که همه می‌فهمیدند، ماجرا چیست.

وی معتقد است: قطعا بدون همکاری روسیه، نمی‌توانستیم در سوریه داعش را نابود و سرنگون کنیم.

به گفته سجادی، به دلیل عملکرد سال‌های گذشته روسیه در ایران، نباید منافع و همکاری راهبردی خود را تحت تاثیر آن قرار دهیم.

وی اظهار کرد: دشمن شکست خورده ما سعی دارد تا شیرینی پیروزی را در کام ما تلخ کند و اینکه می‌گویند ایران، نیروی زمینی روسیه در سوریه است، ما هم می‌توانیم بگوییم روسیه نیروی هوایی ایران در سوریه است. اما آنچه مهم بوده نتیجه‌ همکاری دو کشور است.

سجادی تصریح کرد: روابط بین دو یا چند کشور، روابط دو دوست نیست، هر کشور منافع خود را در نظر می‌گیرد؛ مگر استثنائی باشد مانند روابط ایران و حزب‌الله، ولی ما با روسیه هیچ پیوند استراتژیکی نداریم ولی می‌توانیم ایجاد کنیم.

جمله‌ای که روس‌ها را به فکر فرو برد

سفیر اسبق ایران در سوریه گفت: تصور روسیه این بود که قضیه سوریه هم مثل تونس و دیگر کشورهای عربی و اعتراضی مردمی است و به زودی دولت بشار اسد سقوط می‌کند، چندین سال طول کشید تا روسیه را متقاعد کنیم مسئله متفاوت است. به روس‌ها گفتم اگر الان در سوریه با داعش نجنگید، فردا در مسکو باید با آنها نبرد کنید.

سجادی در خصوص بی محلی مسئولان ایرانی به روس‌ها و بی محلی غربی‌ها به مسئولان ایرانی در نمایشگاه نفتی گفت: مسئولان ایرانی به غرفه روسیه سر نمی‌زدند ولی در غرفه کشورهای غربی و آمریکا حضور داشتند و در عین حال می‌گفتند آنها کارت ویزیتشان را هم به ما نمی‌دهند!

به گفته سفیر اسبق ایران در روسیه، روس‌ها اگر جدیت ما را در برقراری روابط راهبردی ببینند، جلو می‌آیند که البته می‌توانم بگویم تاکنون جدیت آنها بیشتر بوده است.

از ایران رفته بودند FATF را به مسئول همین کار در بانک مرکزی روسیه یاد بدهند!

وی در ادامه بیان کرد: در دیداری مسئول FATF بانک مرکزی روسیه که آدمی شریف و وطن پرست بود و به ایران نیز احترام می گذاشت گفت آمریکا در حال انجام اقدامی علیه کشور ایران است، هیئتی بفرستید تا آموزش‌های لازم را به آنها بدهم. ماجرا را به تهران منتقل کردم و بعد از ۶ ماه چند جوان تازه‌کار اعزام شدند که جرأت نکردم با آنها بروم؛ رفته بودند برای آن مسئول روسی FATF را تعریف کنند!

وی از نیاز کشور روسیه به واردات کالاهای ایرانی در راستای تأمین رفاه مردم خود گفت: روس‌ها مایل نیستند از ترکیه خرید کنند ولی مجبورند ۳۰ میلیارد دلار تجارت با این کشور داشته باشند؛ روسیه مجبور است با واردات حتی از آمریکا، رفاه مردمش را تأمین کند ولی اولویتشان، خرید از کشورهای دوست است و در آستاراخان، بیشتر ماشین‌های پلیس، سمند بوده است!

سجادی در رابطه با قطعنامه های ضد ایرانی گفت: به رئیس دفتر پوتین گفتم چرا قطعنامه‌های ضد ایرانی را وتو نمی‌کنید؟ گفت «مسلح شدن هسته‌ای شما به ضرر ما و مورد اعتراض مردم روسیه است!» احساس من این است که گروهی از ایران، این سیگنال ها را به آنها داده بودند.

وی افزود: در پروژه نیروگاه بوشهر، ما به تعهداتمان در قبال روسیه عمل نکردیم! گاهی حتی با هماهنگی، کاری می‌کردند بانک مرکزی ایران پول روس‌ها را پرداخت نکند، انگار مسئله حیثیتی بود که نباید پول آنها را به موقع پرداخت کرد.

گروه های مخالفان روابط ایران و روسیه چه کسانی هستند؟

به عقیده سجادی، همکاری با روسیه به نفع ما بوده است و کسانی دوست دارند این همکاری شکل نگیرد که می‌خواهند ما را تنها گیر بیاورند و به همین دلیل مخالف سفر رئیسی به مسکو هستند و این مخالفان، متحجرین سیاسی که در گذشته مانده اند، روشن‌فکرنماها و عیب‌جویان ناراضی نرسیده به مسئولیت هستند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=36209
  • منبع : فرهیختگان

مطالب مرتبط

12اسفند
اروپامحوری و نژادپرستی مدرن
در حاشیه درگیری روسیه و اوکراین؛

اروپامحوری و نژادپرستی مدرن

04دی
از سخن پوتین استقبال می کنم؛ توهین به پیامبر مکرم اسلام، هرگز آزادی بیان نیست
واکنش توئیتری نخست وزیر پاکستان به اظهارات پوتین در رابطه با پیامبر اکرم؛

از سخن پوتین استقبال می کنم؛ توهین به پیامبر مکرم اسلام، هرگز آزادی بیان نیست

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.